Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی، مخالفت آمریکا با سند راهبردی ایران و چین را نشان‌دهنده صحت این تصمیم خردمندانه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تصریح کرد که مخالفت آمریکا و متحدانش با سند راهبردی ایران و چین نشان‌دهنده صحت این تصمیم خردمندانه برای استفاده حداکثری از فرصت‌های بین‌المللی در مقابل فشار حداکثری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کاظم غریب آبادی» با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامی خود افزود: جمهوری اسلامی ایران تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی رژیم آمریکا قرار دارد. ترامپ به‌اصطلاح به سیاست فشار حداکثری علیه ایران عزیز روی آورده تا به‌زعم خود، به اهداف خود دست یابد.

با وجود زیرساخت‌های قوی کشور و حمایت بی‌شائبه ملت شریف از نظام و مقاومت در برابر تحریم‌ها، باید از فرصت‌های مختلف موجود در عرصه بین‌المللی برای مقابله با تحریم‌ها نیز استفاده حداکثری کرد.

وی با بیان اینکه اتحادسازی و ورود به همکاری‌های راهبردی و طولانی‌مدت، با حفظ منافع و امنیت ملی و رعایت قوانین کشور یکی از این اقدامات است افزود؛ چین، امروزه نه‌تنها مخالف سیاست‌های یک‌جانبه و توسعه‌طلبی آمریکاست، بلکه با دارا بودن ۱۴/۱۴ تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی، صاحب دومین اقتصاد بزرگ جهان با پانزده و نیم درصد است.

غریب آبادی با بیان اینکه این کشور همچنین اشتراک مواضع متعددی با ایران در موضوعات بین‌المللی دارد و در سالیان اخیر، همواره با اتخاذ تصمیمات و اقدامات علیه ایران در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی مخالفت کرده است افزود: طبیعی است در چنین شرایطی، آمریکا و طرفداران آن تمامی تلاش مذبوحانه خود را انجام خواهند داد تا به خیال خود ایران را در انزوای اقتصادی نگه‌دارند و مانع ورود روابط گسترده تجاری و اقتصادیان با سایر کشورها شوند.

سفیر کشورمان تصریح کرد: مخالفت‌ها توسط آمریکا و متحدانش، نشان می‌دهد که ورود به همکاری درازمدت دوجانبه و راهبردی با چین که به‌نفع هر دو کشور است، تصمیمی صحیح و خردمندانه است.

وی افزود: یکی از نگرانی‌های عمده مخالفان خارجی از تحقق این سند راهبردی، پیشرفت و توسعه ایران در حین تحریم‌هاست که ضمن به چالش کشاندن هرچه بیشتر نظام سلطه، می‌تواند از آن الگویی دیگر در میان کشورهای درحال‌توسعه مانند چین بسازد.

سفیر کشورمان خاطرنشان کرد: در این راستا، ضروری است مرزبندی روشنی با دلواپسان آمریکایی و حامیان غربی و منطقه‌ایان ایجاد شود، چراکه آن‌ها نه دلسوز مردم هستند و نه نگران توسعه ایران در شرایط سخت تحریمی؛ آن‌ها فقط دنبال اعمال فشار بیشتر بر مردم و کشور عزیزمان هستند.

انتهای پیام/4106/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: غریب آبادی فشار حداکثری سند راهبردی ایران و چین بین المللی سند راهبردی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: تهران درباره زمان حمله به اسرائیل به ما پیام نداد؛ به دنبال جنگ با ایران نیستیم

به گزارش قدس آنلاین، «جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنتی ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران درباره پاسخ تهران به حمله اسرائیل به کنسولگری خود در دمشق سوریه گفت: «ایران هیچگاه پیامی به ما در مورد زمان و هدف نداد. این روایت که ایران به ما در مورد قصد خود خبر داده، مضحک است.»

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی درباره پاسخ ایران به اسرائیل ادعا کرد: این حمله مستلزم محکومیت صریح جامعه بین‌المللی است.

کربی همچنین در پاسخ به سوالات درباره واکنش اسرائیل به عملیات وعده صادق از سوی ایران گفت: «دولت اسرائیل خودش تعیین خواهد کرد که آیا قرار است پاسخی داده شود یا نه.  تصمیم‌گیری در مورد چگونگی پاسخ به آنچه ایران روز شنبه انجام داد، بر عهده اسرائیل است.»

 این سخنگوی دولت بایدن تصریح کرد: ما در تصمیم گیری اسرائیل دخالتی نداریم. اما در مورد دفاع آمریکا از اسرائیل در  عملیات روز شنبه ایران گفت: "ما در این بازی  نقش داریم و این را ثابت کردیم."

 کربی در عین حال درباره موشک ها و پهپادهای پرتاب شده از سوی ایران به اسرائیل ادعا کرد: «موشک‌های بسیار کمی از سامانه های دفاعی عبور کردند. خسارت جزئی به یک پایگاه هوایی در اسرائیل وارد شد. متأسفانه یک دختر جوان بی گناه کمتر از ۱۰ سال به شدت مجروح شد. این تنها مصدومی است که ما از آن آگاه هستیم.»

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین برای افزایش روحیه و توان مقامات اسرائیلی به رغم آنکه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا حمله هوایی ایران علیه اسرائیل را بی سابقه خوانده است،  مدعی شد: « دفاع شنبه ، برتری نظامی اسرائیل و ضعف نظامی ایران در مقایسه با اسرائیل را نشان داد. رئیس جمهور آمریکا از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل خواست به  پیام این موفقیت برای اسرائیل و تمام منطقه فکر کند. »

این سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: «ما به گفتگو با اسرائیل در مورد رفح ادامه می دهیم اما تمرکز کنونی بر اقدام ایران است. ما به ارتباط با اسرائیلی ها ادامه می دهیم.»

کربی درباره برخی گزارش ها درباره انتقام‌جویی اسرائیل نیز گفت:« من وارد فرضیه‌ها نمی‌شوم.»

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با تکرار ادعای عدم موفقیت عملیات وعده صادق ایران علیه اسرائیل گفت: «آنچه که اتفاق افتاد این بود که ایران کاملاً شکست خورد. اگر من در حال حاضر در تهران باشم،  حرف بایدن  مبنی بر اینکه تنش ها را تشدید نکنید،  کاملاً جدی می‌گیرم».

این سخنگوی دولت بایدن سپس ادعا کرد: «شما نمی توانید آنقدر فلز را به هوا پرتاب کنید و همه را متقاعد کنید که به دنبال تلفات نبوده اید و سعی در ایجاد خسارت نداشته اید.»

 کربی بار دیگر همچنین گفت: «واشنگتن هیچ پیامی از سوی ایران یا هیچ کشور دیگری که چارچوب زمانی مشخص یا انواع اهداف یا سلاح‌هایی را که قرار است شلیک شوند، دریافت نکرده است.»

 این سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال با توجه به ادعای واشنگتن که چرا ایالات متحده  آمریکا می تواند پهپادهای ایرانی را سرنگون کند اما پهپادهای روسی را نه، پاسخ داد: «ما در درگیری های مختلف، فضای هوایی متفاوت و  تصویر تهدید متفاوت هستیم. ما ابزار مورد نیاز اوکراین را برای دفاع از حریم هوایی خود فراهم کرده ایم.»

 هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا برغم حمایت واشنگتن از اسرائیل تصریح کرد: « ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم. ما به دنبال گسترش و تعمیق درگیری در منطقه نیستیم.»

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو تصمیم گرفت جنگ غزه را بین المللی کند
  • اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • تهران درباره زمان حمله به اسرائیل به آمریکا پیام نداد/ به دنبال جنگ با ایران نیستیم
  • کاخ سفید: تهران درباره زمان حمله به اسرائیل به ما پیام نداد؛ به دنبال جنگ با ایران نیستیم
  • کاخ سفید: ایران درباره زمان و هدف حمله به اسرائیل به ما پیام نداد
  • آمریکا: ایران درباره زمان و هدف حمله به اسرائیل به ما پیام نداد | ما در تصمیم گیری اسرائیل دخالتی نداریم
  • فایننشال تایمز: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • فاینشال تایمز: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • از صبر راهبردی به بازدارندگی فعال؛ آمریکا نتانیاهو را از حمله مجدد به ایران منصرف کرد؟
  • پشیمانی آمریکا از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران