Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

بهروز آقایی گفت: ششمین کشتی از محموله ۷۵ هزار تنی گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری کرد و بلافاصله عملیات تخلیه آن آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ بهروز آقایی اظهار کرد: کشتی کاشان حامل  ۳۵۵ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت و وزن تقریبی ۸۸۷۵  تن از محموله گندم ترانزیتی اهدایی هند به افغانستان طبق برنامه از پیش تعیین شده، روز جمعه ۲۷ تیر ماه وارد بندر شهید بهشتی و بلافاصله پس از پهلودهی عملیات تخلیه آن آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه این ششمین پارت از محموله ۷۵ هزار تنی ترانزیتی کمک های انسان دوستانه دولت هند به افغانستان از طریق بندر چابهار است افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم اهدایی هندوستان در قالب پنج محموله از طریق این بندر استراتژیک وارد و به صورت حمل یکسره از طریق مرز میلک – زرنج به افغانستان منتقل شده است.

آقایی با اشاره به ورود دیگر محموله های کمک های انسان دوستانه هند به افغانستان از طریق دروازه ملل در ماه های آینده، اذعان کرد: در حالی شاهد رونق صادرات و واردات در بندر شهید بهشتی چابهار هستیم که اقتصاد همه کشورهای جهان تحت تأثیر اپیدمی کرونا ویروس قرار گرفته است.

او  با اشاره به خروج این محموله پس از انجام تشریفات گمرکی از بندر چابهار به مرز افغانستان، اضافه کرد: با توجه به روند انتقال گندم ترانزیتی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی و به منظور افزایش صادرات، ترانزیت و کاهش هزینه های حمل و نقل، کانتینرهای حامل محموله گندم با حمل دو سر بار در مسیر برگشت برای انتقال بار ترانزیتی صادراتی افغانستان به هند استفاده می شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان با بیان اینکه بندر چابهار نزدیکترین مسیر ترانزیتی هند به افغانستان و سایر کشورهای حوزه CIS است، خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به میزان تجارت هند با افغانستان و نیاز این دو کشور به مسیر مواصلاتی دریایی، این بندر استراتژیک مناسب ترین گزینه برای دو طرف محسوب می شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: هند به افغانستان بندر شهید بهشتی بندر چابهار اهدایی هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله کود شیمیایی رژیم صهیونیستی توسط گمرک ایران

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک ایران، این محموله کود شیمیایی حاوی نیترات پتاسیم و ساخت رژیم صهیونیستی بود که از طریق یک دستگاه کامیون حمل و جهت انجام تشریفات ترانزیت خارجی به مقصد کشور ازبکستان به گمرک بازرگان اظهار شده بود که توسط ماموران گمرک توقیف شد.

این گزارش می‌افزاید، واردات و ترانزیت هر گونه کالای ساخت رژیم صهیونیستی از طریق گمرکات ایران ممنوع است و به تازگی کنترل‌های شدیدی بر روی این کالا‌ها از طرف مأموران گمرک صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | طغیان کم‌ سابقه رودخانه سرباز و مسدود شدن محور ترانزیتی راسک - چابهار
  • مسدود شدن محور ترانزیتی ایرانشهر سرباز راسک چابهار +فیلم
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • بازدید استاندار سیستان وبلوچستان ازمحور ترانزیتی چابهار_نیکشهر
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از محور ترانزیتی چابهار -نیکشهر
  • بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم از زنجان به سایر نقاط کشور منتقل شد
  • انتقال بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم در سال ۱۴۰۲ به سایر نقاط کشور
  • توقیف محموله ترانزیتی رژیم صهیونیستی در گمرک
  • انتقال بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم از زنجان در سال گذشته به سایر نقاط کشور
  • توقیف محموله کود شیمیایی رژیم صهیونیستی توسط گمرک ایران