Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@08:15:28 GMT

آزمایش تجهیزات حفاظتی برق و انرژی ممکن شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۰۶۹۹

آزمایش تجهیزات حفاظتی برق و انرژی ممکن شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری،تولید تجهیزاتی برای حفاظت از سیستم‌های قدرت اقدام مهمی است که گروهی از محققان کشور در شرکتی دانش‌بنیان انجام می‌دهند.

محققانی از حوزه‌های گوناگون مانند الکترونیک، الکترونیک قدرت و برق قدرت (بخش حفاظت)، مهندسی نرم افزار و سخت افزار و مکانیک دور هم جمع شده‌اند برای تولید این محصول دانش‌بنیان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید تستر رله و تجهیزات حفاظتی سیستم‌های قدرت مانند کلیدهای قدرت و ترانسفورماتورها اقدام مهمی است که یک شرکت دانش‌بنیان انجام می‌دهند.

 تستر جامع AMT۱۰۵ نام محصول این شرکت دانش بنیان است. محصولی پرکاربرد در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و صنعت برق و انرژی. این محصول برای تست تجهیزات حفاظتی استفاده می‌شود و صحت عملکرد آن‌ها را بررسی می‌کند. در صورتی که تجهیزات کارایی و عملکرد لازم را نداشته باشند از سیستم خارج و تعویض می‌شوند.

فناوری ساخت این دستگاه پیچیده بود و پیش از تولید این محصول دانش بنیان در کشور، محصولات خارجی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. محصولات خارجی مشابه تنها برای تست رله ساخته شده‌اند و برای تست تجهیزات دیگر باید دستگاه‌های جداگانه خریداری شوند و اکنون نیز قیمتی بیش از ۱ میلیارد تومان دارند.

اما محصول ایران ساخت علاوه بر تست رله، تست‌های دیگر مانند ترانس، CT، PT و Circuit Breaker را انجام می‌دهد و تمامی این امکانات در یک محصول جمع کرده است. قیمت این محصول ۲۲۰ میلیون تومان است و با توجه به کارایی و دقت عملکرد، جایگزین مناسبی  برای محصولات خارجی است.

 فرزاد رضوی مدیر این شرکت دانش‌بنیان گفت:، این دستگاه برای تست تجهیزات حفاظتی در شبکه‌های قدرت پالایشگاه‌ها، پتروشیمی، نیروگاه‌ها، شرکت‌های انتقال برق فشار قوی کاربرد دارد. دستیابی به دانش ساخت این تجهیزات برای صنعت برق و انرژی کشور اقدامی مهم بود که اکنون این شرکت این تجهیز را با اتکا به توان نیروی انسانی خود بومی سازی کرده است.

وی همچنین درباره صادرات این محصولات گفت: علاوه بر تامین نیاز داخل، این محصول دانش بنیان به کشورهای گوناگونی مانند استرالیا، کرواسی، اوکراین، سوئد، ترکیه، افغانستان و عراق نیز صادر شده است. تا کنون ۴۵۰ دستگاه توسط شرکت‌های مختلف داخلی در حوزه‌های برق منطقه‌ای، شرکت‌های مادر تخصصی، پیمانکار نفت، پتروشیمی، نیروگاه‌ها، دانشگاه‌ها خریداری شده است.

کد خبر 4976689 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان تولید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برق انرژی ویروس کرونا تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان فناوری نانو نوآوری فناوری فضایی امنیت اطلاعات اینترنت گوگل سلول بنیادی امنیت سایبری واکسن شرکت هواوی تجهیزات حفاظتی دانش بنیان برای تست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است

استاندار یزد گفت: گفت: یک شرکت دانش‌بنیان به اندازه یک واحد تولیدی برای استان ارزشمند است؛ بنابراین منابع، مجوزها، تسهیلات و کمک‌های اعتباری را در مسیر تقویت زیست بوم علم و فناوری ساماندهی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، مهران فاطمی شامگاه _دوشنبه بیست و هفتم فروردین_ در نشست با ۱۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور و خلاق استان یزد با بیان اینکه مسئله دانش بنیان جزو اولویت‌های اساسی استان یزد است، اظهار کرد: مسیر نجات، توسعه و پیشرفت استان از دروازه دانش‌بنیان و فناوری می‌گذرد؛ بنابراین مجدانه مسائل این حوزه را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: یک شرکت دانش‌بنیان به اندازه یک واحد تولیدی برای استان ارزشمند است؛ بنابراین منابع، مجوزها، تسهیلات و کمک‌های اعتباری در اختیار را در مسیر تقویت زیست بوم علم و فناوری ساماندهی خواهیم کرد.

استاندار یزد با اشاره به پیگیری مجدانه طرح جامع پارک علم و فناوری استان یزد، اضافه کرد: تاکنون برای واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق تسهیلات ویژه‌ای ایجاد شده است.

فاطمی با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت و درخشش زیست بوم علم و فناوری استان در سطح کشور و منطقه عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد تا چرخ توسعه و پیشرفت استان بالنده‌تر از گذشته، بر مدار دانش‌بنیان و فناوری حرکت کند.

کد خبر 744998

دیگر خبرها

  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در بزرگترین نمایشگاه پزشکی آسیا
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در بزرگترین نمایشگاه پزشکی جنوب شرق آسیا
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه پزشکی و دارویی جنوب شرق آسیا
  • افتتاح دو شرکت جدید دانش‌بنیان
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب بومی سازی شد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است
  • سیمان نانویی، بازار مسکن را متحول می‌کند
  • صندوق نوآوری و شکوفایی چه خدمات و تسهیلاتی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می کند؟