Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@15:25:55 GMT

فقط ۵ درصد ظرفیت تخت های آی‌سی‌یو کرمان خالی است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۱۱۲۶

فقط ۵ درصد ظرفیت تخت های آی‌سی‌یو کرمان خالی است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی کرونا بیان داشت: در رابطه با کاهش تعداد مبتلایان به کرونا ما همچنان بر حفظ فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید داریم.

وی با اشاره به فعالیت تیم‌های نظارتی در سطح استان افزود: از همه واحدهای نظارتی و مکان‌ها از جمله ادارات اصناف انتظار داریم که پروتکل‌های بهداشتی را به صورت یکسان رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه باید نظارت ویژه بر مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها اعمال شود، گفت: این مراکز خدمات پزشکی به بیماران ارائه می‌کند شاید کنترل این مراکز سخت‌تر از از دیگر مراکز باشد.

رشیدی نژاد اظهار داشت: افراد بیماری که به بیمارستانها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند از سر استیصال است ضمن اینکه در خصوص رعایت اصول اولیه بهداشتی و فاصله گذاری در مطب‌ها و مراکز بهداشتی، درمانی باید همفکری صورت گیرد.

وی یادآور شد: وضعیت استان کرمان تا دیروز در مرحله هشدار بود و از دیروز استان کرمان در وضعیت قرمز و خطر قرار گرفته است ضمن اینکه وضعیت شهرهای مختلف در استان متفاوت است.
رشیدی نژاد به وضعیت تخت‌های آی سی یو اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کمتر از ۵ درصد ظرفیت تخت‌های بخش آی سی یو و ۳۰ درصد ظرفیت تخت‌های عادی در بیمارستان‌های سطح استان خالی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در صورتی که با افزایش مراجعان و نیاز به بستری مواجه شویم رسیدگی به درستی انجام نخواهد شد که در نهایت منجر به افزایش مرگ و میر می‌شود.

رشیدی‌نژاد تصریح کرد: ۸۰ درصد افزایش شیوع بیماری کرونا ناشی از تجمعاتی نظیر مراسم‌های عزا، عروسی و… است؛ ضمن اینکه اگر تالاری بسته شود باید همزمان از برگزاری مراسمات در باغات و تجمعات پنهانی جلوگیری شود تا در مهار ویروس موفق شویم.

وی گفت: درجاهای غیر رسمی اصلاً پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود و گشت‌های ویژه به همین ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: خوشبختانه تاکنون در کار درمانی استان و در ادارات پر خطر مانند بانک‌ها هم مرگ و میر ناشی از کرونا نداشتیم.

در این جلسه همچنین نوذر نخعی مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: ۸۰ درصد افزایش شیوع بیماری به دلیل تجمعاتی مثل مجالس خانگی عروسی، عزا و مهمانی‌ها است.

وی در خصوص تعطیلی تالارها گفت: تعطیلی تالارها به نفع سلامت مردم نیست زیرا اگر تالارها تعطیل شوند مراسم به سمت جاهای دیگر می‌رود.

در این جلسه مقرر شد مراکز آموزشی و توانبخشی روزانه تا اطلاع ثانوی تعطیل باشند

کد خبر 4976803

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد مقابله با کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمان ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان حجاب و عفاف شهرکرد ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بیرجند ایلام سیستان و بلوچستان شهرستان کرج رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان رشیدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی از ظرفیت ۱۵ هزار میلیارد تومانی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای کمک به حل مسائل اساسی کشور در سال جاری خبر داد.

محمدجواد صدری مهر که در گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) سخن می‌گفت، «مراکز نوآوری» را مراکزی مسئله محور خواند و اظهار کرد: در مراکز نوآوری، مسائل اساسی کشور تعریف می‌شود و به سمت حل مسئله حرکت می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه در زیست بوم فناوری نیازمند یک ارتباط منطقی هستیم؛ افزود: شبکه‌سازی و هم‌افزایی میان مراکز نوآوری و تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور میان آنها و اشتراک‌گذاری با یکدیگر یک ضرورت تلقی می‌شود که عدم شناخت این ضرورت در کشور احساس می‌شد.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه مراکز نوآوری در استان‌ها، گفت: استان‌ها نیز باید بر اساس ظرفیت‌ها خود اقدام به ایجاد مراکز نوآوری کنند. مثلا استان‌هایی مانند کرمان و یزد که مسائل معدنی زیادی دارند، باید دارای مراکز نوآوری معدنی باشند تا بتوانند به سؤالات صنایع معدنی استان خود پاسخگو باشند.

به گفته او، باتوجه به اینکه امسال ظرفیت تخصیص اعتبار مالیاتی به تحقیق و پژوهش برای حل مسائل اساسی کشور داریم، مراکز نوآوری کشور با شبکه سازی نقش جدی تری را بازی خواهند کرد.

وی همچنین از ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه جهت حل مسائل اساسی کشور برای سال جاری خبر داد.

صدری مهر ادامه داد: طی دو روز برگزاری این گردهمایی که روز دوم آن فردا در محل معاونت علمی ریاست‌جمهوری خواهد بود، مسائل ایجاد این مراکز را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به مدل مناسب این مراکز در کشور برسیم.

 

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای حل مسائل
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور یک ضرورت است
  • احتمال آلوده بودن ساچمه‌های حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان