Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنده یاد خسرو شکیبایی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در بیست و هشتم تیر ماه ۸۷ دار فانی را وداع گفت، در حالیکه هنوز نمایش ها، فیلم و سریال‌های به جا مانده از او در خاطره‌ها با قوت باقی است.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، خسرو شکیبایی بازیگر به یاد ماندنی سینما، تئاتر و تلویزیون ایران در سال ۸۷ و در چنین روزی به دلیلی بیماری سرطان درگذشت و شوک بزرگی به جامعه هنری کشور وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی پدرش را نیز در سن چهارده سالگی به دلیل سرطان از دست داده بود.

شکیبایی پیش از اینکه وارد عرصه تئاتر شود مشاغلی، چون خیاطیف خدمات اسانسور و کانال سازی را نیز تجربه کرده بود تا اینکه در سن نوزده سالگی به عباس جوانمرد معرفی شد و پس از آن در حرفه بازیگری تئاتر خوش درخشید.

نمایش‌های بیا تا گل بر افشانیم، همه پسران من و شب بیست و یک از جمله نمایش‌هایی هستند که او به بازی در آن‌ها پرداخت. وی در همان دوره تحصیلاتش را نیز در رشته بازیگری دانشگاه تهران ادامه داد و از همین دانشگاه نیز فارغ التحصیل شد وی سال‌های قبل از انقلاب اسلامی ایران به بازیگری حرفه‌ای تئاتر مشغول بود تا اینکه دیگر به عرصه هایی، چون دوبله، سینما و تلویزیون، دکلمه و شعر و موسیقی نیز ورود کرد و درخشید و خاطرات زیادی را در اذهان به جا گذاشت.



پوریا شکیبایی فرزند خسرو شکیبایی نیز همچون پدر به عرصه بازیگری روی آورده و تئاتر‌هایی را نیز در این سال‌ها بازی کرده است.

تماشاخانه سه نقطه تهران که یکی از تماشاخانه‌های خصوصی محسوب می‌شود یکی از سالن هایش را به نام استاد خسروشکیبایی مزین کرده است.

علاوه بر تئاتر، شکیبایی در عرصه‌های سینمایی و تلویزیون نیز خوش درخشید در حالیکه بسیاری از فیلم وسریال‌های او در ذهن مردم هنوز باقی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خسرو شکیبایی سینما و تئاتر بازیگر سینما و تلویزیون خسرو شکیبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۱۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

un۱۲، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

رضا خدادادی مدیر روابط عمومی حوزه هنری خراسان رضوی گفت: تئاتر «un۱۲» نوشته امیر رستگار مطلق و منصور جهانبخش و کارگردانی امیر رستگار مطلق بوده و اثر برگزیده سی و دومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی به شمار می‌رود که از ۳۰ فروردین ماه در سالن استاد نوری حوزه هنری خراسان رضوی به روی صحنه رفته است.

وی افزود: این نمایش روایتگر بخشی از بلا‌ها و درد‌هایی است که رژیم بعث بر سر کرد‌های ایران تحمیل کرد، این روایت دردناک در قالب درامی اجتماعی-تاریخی به روی صحنه رفته و بیانگر رنج‌ها و سختی‌های کرد‌های ایران در سال‌های ابتدای انقلاب اسلامی است.

به گفته وی، بازیگرانی از جمله عباس رستگار، سمانه پرتوی، مریم رستگار، محبوبه راد، علی عشقی، امیر حسین ملک، مسعود حیدری در un۱۲ به ایفای نقش پرداخته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»
  • un۱۲، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت
  • جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • اجرای نمایشی که ستاره پسیانی دید و به آتیلا پسیانی تقدیم شد
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • نوجوانان از راه درست در مسیر تئاتر قدم بگذارند/ آموزشگاه‌های بازیگری به‌دنبال سرکیسه کردن