Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@01:55:34 GMT

لباس فرم مدارس در سال تحصیلی جدید تغییر نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۱۸۱۵

لباس فرم مدارس در سال تحصیلی جدید تغییر نمی‌کند

صدیقه مرادی گفت: به منظور جلوگیری از زحمت مضاعف خانواده ها در شرایط بیماری کرونا و وضعیت اقتصادی ناشی از این بیماری، لباس فرم مدارس در سال تحصیلی آینده تغییر نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان "صدیقه مرادی در جلسه کارگروه لباس فرم‌مدارس  با اشاره به شرایط خاص اقتصادی خانواده ها و آسیب دیدن بسیاری از خانواده ها به لحاظ اقتصادی، گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ فقط برای پایه های ورودی شامل اول و چهارم ابتدایی و هفتم و دهم متوسطه تغییر فرم لباس داریم و سایر دانش آموزان می توانند از لباس سال قبل که تا پایان بهمن ۹۸ هم بیشتر استفاده نشده بهره ببرند و هیچ اجباری برای تغییر لباس وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به ارسال بخشنامه از طرف وزارت آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی به عنوان ناظر این امر مشخص شده تا بر عملکرد تولیدی ها نظارت داشته باشد و توجه به فرهنگ عفاف و حجاب و سبک زندگی ایرانی – اسلامی، همچنین حمایت از تولید داخل هم در تهیه لباس ها در نظر گرفته شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان، ضمن تشکر از تولیدی های لباس فرم مدارس، بیان کرد: هدف ما این است که دانش آموز در این لباس احساس آرامش کند و خانواده ها به راحتی بتوانند آن را تهیه کنند.

مرادی با بیان این که استفاده از لباس فرم به این دلیل است که فاصله ی طبقاتی برداشته شود و دانش آموزان دچار لطمه ی روحی نشوند، عنوان کرد: آموزش و پرورش جنبه تربیتی و پرورشی تهیه لباس را در نظر دارد و دنبال منافع اقتصادی نیست و جنبه بهداشتی پارچه ها و لباس ها هم به علت شیوع بیماری کرونا باید رعایت شود، زیرا سلامتی دانش آموز برای ما از هر چیز مهم تر است.

وی تصریح کرد: خرید و فروش پارچه، وظیفه ی آموزش و پرورش نیست ولی در خصوص کیفیت پارچه حتما نظر خواهد داد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان، ضمن تاکید بر تحویل به موقع لباس های فرم دانش آموزان، گفت: تهیه فرم لباس برای بعضی خانواده ها سخت شده لذا باید تلاش کنیم تا رعایت کامل انصاف، مهربانی و همدلی را در ارتباط با خانواده ها داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: لباس فرم مدارس آموزش و پرورش خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رضا عزتی با بیان اینکه ۱۶۵ مدرسه در استان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در قالب شش هزار و ۷۳۷ خانوار در اقامتگاه‌های آموزش و پرورش اسکان داده شدند.

وی به مشارکت ۵۰۰ نیروی آموزش و پرورش لرستان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: هفت مرکز رفاهی با ظرفیت ۱۳۰ اتاق و پذیرش ۵۰۰ تا ۵۲۰ نفر در روز از مسافران نوروزی استقبال می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: همچنین اردوگاه‌ها، هفت خانه معلم و اماکن اقامتی این اداره‌کل آمادگی پذیرش هشت هزار مسافر نوروزی را به صورت روزانه دارند.

دیگر خبرها

  •  اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • آنچه که باید از کنکور ۱۴۰۳ بدانیم/ مهمترین تغییر آزمون امسال
  • اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • هشدار ورود لباس مبدل‌های دانش‌بنیانی به اقتصاد کشور
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان