Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@09:49:37 GMT

نرخ تورم بزرگترین اقتصاد اروپا ۰.۹ درصد زیاد شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۲۲۳۰

نرخ تورم بزرگترین اقتصاد اروپا ۰.۹ درصد زیاد شد

متوسط نرخ تورم آلمان در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۹ برابر با ۲.۳۷ درصد بوده است که بالاترین رقم مربوط به اکتبر ۱۹۵۱ با ۱۱.۵۴ درصد و کمترین نرخ تورم نیز تورم منفی ۷.۶۲ درصدی ماه ژوئن سال ۱۹۵۰ بوده است.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از تریدینگ اکونومیکس، به نظر می‌رسد بانک مرکزی آلمان مجبور به اتخاذ سیاست‌های محرک بیش‌تری خواهد بود؛ چراکه نرخ تورم در این کشور در ماه ژوین بازهم نسبت به نرخ هدف گذاری شده دو درصدی فاصله داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ تورم بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی یعنی آلمان در ۱۲ ماه منتهی به ژوین با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۰.۹ درصد رسید.

این نرخ تورم که هنوز یکی از پایین‌ترین تورم‌های ثبت شده چهارماه اخیر این کشور محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت بخش مواد غذایی قرار گرفته که نرخ تورم آن به ۴.۴ درصد رسیده است. طبق اعلام مرکز آمار آلمان، تورم در بخش انرژی به منفی ۶.۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

متوسط نرخ تورم آلمان در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۹ برابر با ۲.۳۷ درصد بوده است که بالاترین رقم مربوط به اکتبر ۱۹۵۱ با ۱۱.۵۴ درصد و کمترین نرخ تورم نیز تورم منفی ۷.۶۲ درصدی ماه ژوئن سال ۱۹۵۰ بوده است.

بر مبنای ماهانه نیز تورم آلمان در ماه ژوین ۰.۵ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۱ درصد بیشتر از تورم ماه قبل بوده است. هسته تورمی که تغییرات قیمت مربوط به گروه مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات آن‌ها در نظر نمی‌گیرد، در ماه ژوین به ۰.۸ درصد رسیده است.

از سوی دیگر متوسط تورم در دوازده ماه منتهی به ژوین در اتریش به ۱.۱ درصد افزایش یافت که ۰.۴ درصد بیشتر از تورم ثبت شده در بازه مشابه منتهی به ماه قبل بوده است.

در بین بخش های مختلف، بیشترین تورم مربوط به بخش رستوران و هتلداری با سه درصد بوده است و پس از این بخش، مواد غذایی و نوشیدنی با ۲.۹ درصد و فرهنگ و آموزش با ۲.۴ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین تورم مربوط به حمل و نقل با منفی ۳.۱ درصد بوده است.

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم اتریش در ماه ژوین ۰.۶ درصد اندازه گیری شده است که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزایش پیدا کرده است. متوسط نرخ تورم اتریش در بازه زمانی ۱۹۵۸ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۲۳ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به تورم ۱۰.۲ درصدی سپتامبر ۱۹۷۴ و کمترین تورم ثبت شده مربوط به مارس ۱۹۵۹ با منفی ۳ درصد بوده است.

 

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نرخ تورم نرخ تورم آلمان اتریش پول نیوز اتحادیه اروپا درصد بوده ماه ژوین نرخ تورم ماه قبل ثبت شده ۴ درصد ۱ درصد ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ اولاف شولتس صدراعظم آلمان، با الویت خواندن تاسیس اتحادیه بانکی اروپا خواستار همگونی بیشتر در بازار‌های مالی در سراسر منطقه شد.
اتحادیه بانکی، طرحی است که پس از بحران مالی برای متمرکز کردن نظارت بر وام دهندگان بزرگ در بانک مرکزی اروپا طراحی شده است.
با این حال، آلمان با عنصر اصلی این طرح، یعنی حمایت از سپرده‌ها مخالفت کرده است. لیندنر وزیر دارایی آلمان خواستار پیشرفت در اتحادیه بازار سرمایه برای بهبود امکانات مالی کسب و کار با تمرکز بر ابزار اوراق بهادار، ادغام دارایی‌ها باهدف بسته بندی مجدد و فروش آنها به سرمایه‌گذاران شد.

دیگر خبرها

  • اقتصاد آلمان شگفتی آفرید
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران