Web Analytics Made Easy - Statcounter

معترضان در حومه پاریس به مناسبت چهارمین سالگرد مرگ یک مرد سیاه‌پوست تحت بازداشت پلیس، راهپیمایی می‌کنند؛ پرونده‌ای که خشم گسترده‌ای علیه خشونت پلیس و بی‌عدالتی نژادی به پا کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تظاهرات به مناسبت یادبود "آداما ترائوره"- که در بیست و چهارمین تولدش در ژوئیه ۲۰۱۶ بعد از دستگیری در شرایطی که نامشخص باقی مانده، کشته شد- برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این تظاهرات همچنین به شکایات گسترده‌تر علیه دولت مربوط بوده و فعالان محیط زیستی نیز در سروسامان دادن به اعتراضات امسال، همکاری می‌کنند.

پس از کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس مینیاپولیس در ماه مه، تبلیغ ضد خشونت پلیس علیه اقلیت‌ها از سوی خانواده ترائوره و دیگر فعالان فرانسوی، توجه تازه‌ای را به خود جلب کرده و هزاران نفر را در فرانسه به شرکت در اعتراضات تشویق کرده است.

پرونده ترائوره هنوز در دست بررسی قرار دارد و وکلای افسران پلیسی که او را بازداشت کرده بودند، تقصیر پلیس را انکار کرده‌اند. در این پرونده هیچ‌کس محکوم نشده است.

پرونده ترائوره همچنین دری را به روی دیگر خانواده‌های فرانسوی- به ویژه سیاه‌پوستان و اهالی شمال آفریقا- که عزیزی را تحت بازداشت پلیس از دست داده‌اند، گشوده است. این در حالی است که محققان فرانسوی دریافته‌اند آن‌ها (سیاه‌پوستان)، به طور نامتناسبی هدف پلیس قرار می‌گیرند. بر اساس یک شمارش جهانی که وب‌سایت خبری "باستا مگ" انجام داده، دست‌کم ۱۰۱ مرگ مرتبط با پلیس در فرانسه، در دست بررسی قرار دارد.

"آسا"، خواهر آداما ترائوره، رهبری تلاش‌های این خانواده‌ها برای تحقق عدالت را بر عهده دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۲۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آذری جهرمی ، به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها

آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود نوشت: نقل است که روزی بنده خدایی برای تزریق پنسیلین رفته بود به درمانگاهی. پرستار تزریق کننده از او پرسید: «تا حالا پنیسیلین تزریق کردی؟» و او جواب داد: «بله» و پس از این پاسخ تزریق انجام شد و به فاصله کوتاهی بیمار تشنج کرد!   سریعا اقدامات پزشکی برای بهبود انجام شد و وقتی بیمار سر حال شد، پرستار پرسید: «مگر نگفتی پنیسیلین زدم؟» بیمار گفت: «بله، اونبار هم که زدم همین حالت رخ داد!»   حجاب حکم خداست، اما احتمالا از توحید جایگاه بالاتری ندارد، خدا به موسی برای دعوت به توحید دستور به سخن نیکو داد. گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز در تخلفات مالی کارگزاران، گزارش های متعددی از تساهل علی علیه السلام در برخورد با مسلمین در تاریخ وجود دارد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست! حساسیت کاربران توئیتر به موضوع حجاب و گشت ارشاد بیش از تنش میان ایران و اسرائیل ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

دیگر خبرها

  • اراذل و اوباش آستارا از کف خیابان‌ها‌ شدند
  • اسب آبی سرگردان در خیابان‌های این شهر+ عکس
  • محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد
  • نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • واکنش آذری جهرمی ، به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • شلیک ۲ شرور به مرد زاهدانی در خیابان
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد