Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرآنلاین از کرمان : شهباز حسن‌پور، با اشاره به اینکه استان کرمان استان پهناوری است و به تبع آن مسائل و مشکلات پیچیده خاص خود را دارد اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان کرمان با وفاق و همدلی که در بین اعضای آن وجود دارد پیگیر برطرف کردن مسائل خرد و کلان کل استان کرمان است.

وی با بیان اینکه در این راستا مجمع نمایندگان استان کرمان چند مسئله را به طور جد در دستورکار قرار داده است گفت: محصولات کشاورزی و مشکلات این حوزه یکی از مسائل مهم مد نظر مجمع نمایندگان استان کرمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اینکه امروز پسته، خرما، خشکبار، محصولات جالیزی و مرکبات در استان کرمان به یک صنعت تبدیل شده است افزود: حدود یک میلیون نفر در استان در بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه نخستین اقدام ما در این ارتباط دعوت وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل بانک کشاورزی به استان کرمان بود عنوان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای خرید محصول پسته، خرما، خشکبار و سایر اقلام کشاورزی استان کرمان در نظر گرفته شد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه در گذشته برای تعمیر و نگهداری هر هکتار از باغات ۱۰ میلیون تومان تخصیص داده می‌شود که مصوب شد این مبلغ به ازای هر هکتار ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند عنوان کرد: در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان برای حفظ و نگهداری باغات کشاورزان تسهیلات داده می‌شود.

وی با بیان اینکه پیگیر جدی برطرف شدن مشکلات کشاورزان استان کرمان تا این اقدامات به نتیجه برسد ادامه داد: در مجموع هزار میلیارد تومان تجدید منابع برای استان کرمان در حوزه کشاورزی انجام شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه صادرات نیز نشستی را با وزارت امور خارجه داشتیم گفت: این هفته میز کرمان در وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از محصولات کشاورزی استان کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود حدود ۱۰۰ هزار تن محصول پسته سال گذشته استان کرمان که به واسطه شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه در انبارها وجود دارد افزود: پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ هزار تن محصول جدید پسته نیز امسال برداشت شود.

حسن‌پور با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و داریی و وزارت کشاورزی بتوانیم با حداکثر تلاش به حداقل درخواست‌های کشاورزان، تجار و بازرگانان  پاسخ  داده شود گفت: بسته حمایتی صادرکنندگان در زمینه‌های مختلف در بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و کشاورزی و وزارت اقتصاد و دارایی در حال تدوین است.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی اعلام کرده که بیش از ۲۰۰ نفر از تجار و فعالان اقتصادی ارز خود را برنگردانده‌اند افزود: بررسی که انجام شده و نظر کارشناسی ما بر این است که آمار اعلام شده اشتباه است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه پسته به خارج از کشور رفته اما فروش نرفته و یا نرخ فروش پسته کاهش داشته است و از این رو تفاوت فاحشی بین ارزی که باید به کشور برمی‌گشته با واقعیت وجود دارد تصریح کرد: این اشتباه بانک مرکزی است و باید در این تصمیم تجدیدنظر کند و این مسئله به جد مورد تاکید کمیسیون اقتصادی مجلس است.

وی با ادامه داد: با توجه به رویکرد مجلس شورای اسلامی و دولت در حمایت از صادرات امیدواریم به‌زودی در حوزه صادرات جهش بسیار خوبی در کشور داشته باشیم.

حسن‌پور با بیان اینکه به‌دنبال راهی هستیم تا از بن‌بست خارج شویم، هر چند سخت است گفت: تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه کشور ما ایجاد کردند و متاسفانه برخی کشورهای منطقه و آسیا نیز سرسپرده آمریکا بوده و همکاری نمی‌کنند که کره جنوبی نمونه این کشورها است و پول جمهوری اسلامی را بلوکه کرده که اصلا قابل قبول نیست و با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیگیر روان‌سازی امر صادرات هستیم که نتیجه آن به نفع کارگران و افزایش اشتغال است ادامه داد: مطالبه‌گری مردم و رسانه‌ها از مسئولان باعث می‌شود تا برطرف کردن مشکلات زودتر به نتیجه برسد.

48

کد خبر 1411478

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

حسین رضایی امروز با حضور رحمانی معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری در دیدار با پورقاسمی مشاور جهادی حوزه مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و سعدلو مدیر درمان مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: این گروه جهادی با نیت و میل خدمت به مردم و نیز تحمل سختی‌ها سعی می‌کند گرهی از مشکل مردم باز کند که یقینا مورد رضایت پروردگار و بندگانش واقع خواهد شد.

محمود پورقاسمی مشاور جهادی حوزه مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران هم در این دیدار به گزارش عملکرد خدماتی که طی دو سال اخیر از سوی گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه انجام شده اشاره کرد و افزود: با روحیه جهادی برآمده از متن دین، با همکاری همه واحد‌های مجتمع مس سرچشمه و گروه جهادی شهدای صنعت مس با هدف محرومیت زدایی و خدمت رسانی هدفمند به اقشار نیازمند جامعه و نیز ترویج گفتمان حرکت‌های جهادی شروع به کار کردیم و طی دو سال اخیر خدمات ارزنده‌ای در حوزه‌های متخلف عمرانی، علمی، درمانی و ... نثار این خانواده‌های بی بضاعت شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۳ هزار و ۸۰۹ مورد خدمت در بخش‌های دندانپزشکی، پزشکی و پرستاری، دامپزشکی، آموزشی، سبدکالا و ... در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت مس در نقاط محروم استان کرمان و سیستان و بلوچستان انجام شد.

پورقاسمی بیان کرد: همچنین با افزایش خدمات طی پارسال، ۱۱۲ هزار و ۸۵۲ مورد خدمت در انواع مختلف پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، عمرانی، جهیزیه، سبد کالا، هدیه کفش، بیمارستان صحرایی و اهدای کالاپزشکی و دیگر خدمات انجام شد.

وی تصریح کرد: سال قبل بالای ۱۴ اردوی جهادی و درمانی برگزار کردیم و امسال هم نخستین اردوی درمانی را قرار است برای خانواده‌های تحت پوشش موسسه‌های خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری ارائه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت