Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری،همکاری‌ها برای تحول حمل‌ونقل جاده ای کشور با اجرای ۱۰ پروژه همکاری آغاز شد.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کنار هم ایستاده‌اند تا این پروژه‌ها را که به هوشمندسازی و بروز تحولات فناروانه در این حوزه منجر می‌شود را محقق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل جاده‌ای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشستی مشترک با مدیران وزرات راه و شهرسازی و سازمان راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: ۱۰ پروژه مشترک همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در حال اجرا است. همچنین به صورت مشترک در حال تعریف ۲ پروژه هستیم.

وی افزود: باید این طرح‌ها را به‌ گونه‌ای پیش ببریم که اگر کاری در گذشته در سازمان راه‌داری تعریف شده بود آن را به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تسریع کنیم و در پروژه‌های جدید حتما افرادی از سازمان راه‌داری حضور داشته باشند.

منطقی همچنین بیان کرد: استانداردسازی تجهیزات هوشمندسازی حمل‌ونقل بسیار مهم است. برای تدوین این استانداردها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سازمان استاندارد یک شیوه‌نامه تنظیم  کرده است که از ظرفیت‌های آن برای استانداردسازی تجهیزات هوشمندسازی حمل و نقل استفاده می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیشنهاد ایجاد مرکز پایش و استفاده بهینه از داده‌های بزرگ و ایجاد کارخانه نوآوری دو پروژه کلانی است که در حال تعریف نهایی آن هستیم.

وی افزود:  برای شروع پروژه کارخانه نوآوری می‌توان با تعامل مرکز نوآوری، بخشی از آن مرکز را به پروژه های مشترک با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اختصاص داد.

منطقی ادامه داد: ۱۰ پروژه زودبازده طی ۱۲ ماه با همکاری مشترک این سازمان  و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته اجرا می‌شود.

کد خبر 4976920 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منوچهر منطقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تفاهم نامه ویروس کرونا تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان فناوری نانو نوآوری امنیت اطلاعات فناوری فضایی اینترنت گوگل سلول بنیادی امنیت سایبری واکسن شرکت هواوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ستاد توسعه فناوری حمل ونقل جاده ای فضایی و حمل ونقل سازمان راهداری سازمان راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۵۶ طرح عمرانی فعال در حوزه راهداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۵۶ طرح عمرانی فعال در حوزه راهداری داریم که میتوان به طرح‌های لکه‌گیری و روکش راه‌های استان، بالابردن سطح ایمنی جاده‌ها، رفع نقاط پرحادثه استان و سایر موارد نام برد.

جهانی افزود: اعتبار طرح‌ها بالغ‌بر ۸۶۰ میلیارد تومان است که از طریق اعتبارات ملی درنظر گرفته شده و سایر طرح‌ها هم شناسایی می‌شود.

او با بیان اینکه ۵۶ کارگاه جاده‌ای داریم که همه فعال هستند، گفت: کارگاه‌های روکش راه‌ها، تعمیر و نگهداری ابنیه فنی، زیرگذر‌هایی در محور‌های مواصلاتی استان، تعویض حفاظ‌های فلزی در سطح راه‌های استان برای ارتقا ایمنی و روشنایی جاده‌ها فعالیت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری کردستان
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • کسب رتبه اول توسط مرکز مدیریت راه های استان یزد در ارزیابی عملکرد
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی
  • برگزاری نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین المللی جاده ای ایران و تاجیکستان
  • اجرای ده‌ها طرح عمرانی فعال راهداری در استان مرکزی
  • اجرای ۵۶ طرح عمرانی فعال در حوزه راهداری
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر بطول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری
  • آغاز اجرای پروژه عمرانی در جاده کرج_چالوس/ سفر به مازندران از مسیرهای جایگزین ممکن است