Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@09:52:59 GMT

طرح LEZ از ۲۵ مرداد در مشهد اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۲۸۴۵

طرح LEZ از ۲۵ مرداد در مشهد اجرا می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از اجرای طرح LEZ از ۲۵ مرداد ماه در سراسر کلان‌شهر مشهد خبر داد.

تورج همتی اظهار کرد :طرح LEZ یا طرح منطقه انتشار کم آلایندگی یکی از طرح های مطرح در موضوع کاهش آلودگی هوا است که هدف آن ممانعت از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی است.

وی افزود: هرچند با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بر اساس مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان در نشست دی ماه سال گذشته، مقرر شده بود این طرح در زمستان سال 98 در کل سطح شهرمشهد اجرایی شود ولی به دلیل موانع اجرای موثر طرح،  اجرای کامل و درست آن که افزایش مراجعات مردم به مراکز معاینه فنی و ایجاد تراکم و افزایش طول صف  و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. را به همراه داشت و  همزمانی آن با شیوع بیماری کرونا، متوقف شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، دبیر کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان افزود: باتوجه به فراهم بودن زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز در اجرای این طرح و اینکه افزایش آلودگی هوا در نیمه دوم سال برای کلانشهر مشهد همه ساله مورد انتظار است و آلودگی هوا یکی از عوامل تشدید انواع بیماری‌ها به حساب می‌آید، طرح LEZ به دستور رئیس کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان از شنبه، 25 مرداد ماه جاری در کل این کلانشهر عملیاتی خواهد شد و بر این اساس از تاریخ یاد شده خودروها از طریق دوربین‌های راهنمایی و رانندگی پایش و متخلفان اعمال قانون می شوند.

گفتنی است؛ حروف "LEZ"که طرحی برای کاهش آلودگی هواست و با اجرایی شدن آن خودروهای بدون معاینه فنی امکان تردد نخواهند داشت ، مخفف عبارت Low Emission Zone است که در فارسی به معنای "منطقه انتشار کم آلایندگی" است.

تردد روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه در مشهد از مهمترین عوامل آلودگی هواست. طبق اعلام محیط زیست خراسان رضوی در شرایط موجود ۸۰ درصد مینی‌بوس‌ها، ۶۰ درصد اتوبوس‌ها، ۶۰ درصد موتورسیکلت‌ها و ۴۰ درصد کامیون و کامیونت‌ها فرسوده هستند و نقش مهمی در آلودگی هوا دارند. از این رو  طرح کاهش آلودگی هوا (LEZ)  با تصویب در شورای همتای استان و هماهنگی اخیر از 25 مرداد ماه به صورت کامل  درسراسر کلانشهر مشهد اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کاهش آلودگی هوا خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، براساس مصوبه هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت و با اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه، بهداشت و تخصصی مقرر شد آزمون ورودی دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی در نیمه اول مرداد سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

جزییات شرایط شرکت متقاضیان در آزمون:

۱) افراد با داشتن دانشنامه مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور که به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

۲) دانشجویان مشغول به تحصیل در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی به شرط فراغت از تحصیل تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ می توانند در این آزمون شرکت کنند.

۳) زمان ثبت نام آزمون در اردیبهشت سال آینده خواهد بود. زمان بندی دقیق ثبت نام در اطلاعیه های بعدی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در هفته آخر فروردین ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

۴) زمان دقیق برگزاری آزمون طی اطلاعیه بعدی اعلام خواهد شد.

۵) دروس امتحانی مطابق با دروس آزمون کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی به شرح جدول زیر است:

بیومکانیک ۱ و ۲ و ۳ الکتروتراپی ۱ و ۲ ارزشیابی و اندازهگیری
ارتز و پروتز تمرین درمانی ۱ و ۲ و ۳ زبان عمومی
فیزیوتراپی در بیماری های اعصاب و داخلی ۱ و ۲ (قلبی، ریوی، روماتیسمی و پوستی)

کد خبر 6056188

دیگر خبرها

  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • حسام نژاد یوسفی؛ گرمایی که جان فوتبالیست نوجوان را گرفت! | آن‌هایی که از دست دادیم
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • هوای تهران قابل قبول شد
  • کیفیت هوای مشهد سالم است
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • ورودبیش از شش میلیون زائر ومسافربه مشهد
  • حرکت کاروان شادی ویژه میلاد امام‌حسن (ع) در محلات مشهد
  • ایمنی جاده‌های خراسان جنوبی اولویتی که باید مدیریت شود
  • ساخت دستگاه تصفیه گازوئیل