Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، وزارت بهداشت عربستان سعودی امروز اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۵۶۵ نفر بیمار جدید کرونایی شناسایی شده که به این ترتیب شمار کل مبتلایان در این کشور به ۲۴۸ هزار و ۴۱۶ نفر رسیده است.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، شهر مکه با ۲۲۴ مورد ابتلای جدید، بیشترین تعداد عفونت‌های جدید را گزارش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاض با ۲۱۲ مورد در رده دوم قرار دارد و جده پس از آن ۱۸۹ مورد جدید شناسایی کرده است.

در این میان در شبانه روز گذشته، در مجموع ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده و تعداد کل قربانیان کرونا در عربستان به دو هزار و ۴۴۷ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت عربستان روز گذشته اعلام کرد در مجموع بیش از ۶۵ هزار آزمایش کرونا گرفته که از این میان، بیش از ۲۴۸ هزار مورد آن‌ها مثبت اعلام شده است. با این حال، مقامات سعودی معتقدند که میزان خطر شیوع این ویروس در هفته‌های گذشته در این کشور کاهش یافته است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اثر شیوع کرونا در جهان تاکنون بیش از ۱۴ میلیون و ۲۲۳ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۶۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۸ میلیون و ۴۹۱ هزار نفر نیز از این بیماری بهبود یافته‌اند.

آمریکا، برزیل، هند، روسیه، پرو، آفریقای جنوبی، مکزیک، شیلی، اسپانیا و انگلیس در رده‌های اول تا دهم کشور‌های آلوده به ویروس کرونا هستند. عربستان نیز در میان کشور‌های آلوده به کرونا در رده سیزدهم قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در آسیا عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج ۲۴۷ تبعه خارجی از لرستان طی سال گذشته

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید فرهاد ناصری نیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برابر ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند ، اظهار کرد : به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار نیز بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در واحدهای کارگاهی ممنوع است و صراحتا اعلام شده کارفرمایانی که اتباع خارجی غیر مجاز و فاقد پروانه کار یا اتباعی که پروانه کار آنها منقضی شده است را در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده است بپذیرند یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می‌شود، مراتب را به وزارت کار اعلام نکنند برابر قانون به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم می شوند.

وی به شرایط بیکاری در استان و وجود نیروی جوان توانمند و فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان اشاره کرد و افزود : در برخی موارد کارفرمایان با توجه به عدم بیمه نمودن و کم بودن حقوق و دستمزد اتباع غیر مجاز که بیشتر از کشور افغانستان می باشند اقدام به بکار گیری این گونه اتباع بیگانه می کنند و متاسفانه با آسیب هایی نیز روبرو هستند که منجر به اشتغال فرصتهای شغلی در استان می شوند.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد : در این راستا بازرسان و کارشناسان مربوطه با تمام توان بصورت روزانه جهت شناسایی اتباع بیگانه غیر مجاز شاغل در واحدهای اقتصادی ، اقدام به بازرسی می کنند و در سال 1402 بیش از 1300 مورد بازرسی انجام شده و تعداد 247 تبعه بیگانه غیر مجاز شدند .

ناصری نیا ادامه داد : همچنین در راستای نظارت بر به‌ کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و جلوگیری از اشتغال آن‌ها در واحدهای اقتصادی، بازرسان این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی در هشت ماهه امسال بیش 129 گشت مشترک انجام دادند و در خصوص اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از کشور اقدام کردند.

وی به ممنوعیت بکارگیری اتباع بیگانه غیر مجاز در واحدهای اقتصادی استان اشاره کرد و تصریح کرد : کارفرمایان متخلف در این زمینه به مراجع قضایی، معرفی می شوند و در این زمینه سال گذشته 4 کارفرما که اتباع بیگانه غیر مجاز را در واحدهای خود بکارگیری کرده بودند شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان ادامه داد : در سال گذشته با توجه به شناسایی اتباع بیگاه غیر مجاز و جریمه کارفرمایان متخلف حدود 6 میلیارد تومان برگه جریمه به واحدهای اقتصادی که اتباع بیگانه غیر مجاز بکار گرفته بودند ابلاغ شده است .

ناصری نیا گفت : با توجه به وجود فرصت‌های شغلی و اشغال آن توسط افراد بیگانه غیر مجاز، شناسایی و اخراج این افراد از محیط های کاری در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد و دراین راستا با شناسایی و اخراج این تعداد از اتباع خارجی منجر به جایگزینی 122 نفر از هموطنان متقاضی اشتغال در واحدهای اقتصادی شد.

وی با بیان اینکه در برخی از مشاغل تخصصی استان نیروی متخصص نیاز باشد و ممکن است در استان وجود نداشته باشند ، یادآور شد: این اداره ‌کل با همکاری دفاتر مشاوره های شغلی و کاریابی‌های غیر دولتی و سایر نهادهای اجرایی استان به ویژه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آمادگی لازم برای آموزش و مهارت افزایی مشاغل تخصصی را دارند و کارفرمایان بخش خصوصی، مؤسسات دولتی و پیمانکاران فعال در بخش‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به ادارات کار و یا مراکز کاریابی ، نیروی کار خود را درخواست یا در صورت ضرورت و موارد خاص از نیروی کار خارجی قانونی و دارنده کارت کار معتبر استفاده کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894932

دیگر خبرها

  • برگه تقلب رئیس جمهور آمریکا لو رفت | سندی برای ابتلای جو بایدن به ‌آلزایمر! | عکس
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ضبط و شناسایی ۳۴۰ کیلوگرم فراورده تاریخ گذشته در بروجرد
  • مرگ ۱۶۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ مصدومیت حدود ۲۵۰۰ تن
  • ۲۵۰ محدوده فرونشست در کشور شناسایی شد
  • شناسایی ۲۵۰ محدوده فرونشست در کشور/ کرمان دارای بیشترین فرونشست در کشور است
  • پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
  • اخراج ۲۴۷ تبعه خارجی از لرستان طی سال گذشته
  • عدم تاثیر مصرف استامینوفن در بارداری بر خطر ابتلای کودک به اوتیسم