Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:50:06 GMT

تفاهم‌نامه ایجاد کارخانه نوآوری استان قم امضا شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۴۲۱۳

تفاهم‌نامه ایجاد کارخانه نوآوری استان قم امضا شد

به گزارش عصر شنبه ایرنا از پارک علم و فناوری قم، رییس پارک علم و فناوری قم با بیان اینکه تفاهم نامه سه جانبه ایجاد و راه اندازی کارخانه نوآوری استان قم به امضا رسیده است، گفت: این تفاهم بین سه مجموعه پارک علم و فناوری استان قم، دانشگاه ادیان و مذاهب و مرکز توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسیده و به زودی وارد مرحله اجرایی می­‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حسین اخوان علوی با اشاره به اهداف اساسی راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان قم، گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان، ایجاد و توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی، افزایش سهم تولید و خدمات دانش بنیان، ارتقای بهره وری اقتصادی، کارآفرینی و بهره مندی از ظرفیت های علمی و فناوری کشور از مهمترین اهداف راه اندازی کارخانه نوآوری در هر استان می باشد.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی کارخانه نوآوری به رشد و توسعه شتاب دهنده ها و استارت‌اپ ها و در نهایت به رشد و گسترش اشتغال و کارآفرینی دانش بنیان می­انجامد، گفت: با توجه به این تفاهم­نامه، محل استقرار کارخانه نوآوری در دانشگاه ادیان و وسعت آن حدود یک هکتار از اراضی سایت دانشگاه خواهد بود.

وی کارخانه های نوآوری را فرصتی برای تبدیل ایده­‌های نو به ثروت دانست و گفت: در کارخانه نوآوری صاحبان ایده و استارت‌اپ­ها دور هم جمع می­شوند و به مدت ۶ ماه می­توانند از مزایا و امکانات استقرار در کارخانه نوآوری برای شکل­‌دهی به ایده کسب و کار فناورانه خود بهره­‌مند شوند.

اخوان علوی اعتبار این تفاهم نامه را ۱۰ ساله عنوان کرد و گفت: برنامه های اجرایی این تفاهم نامه را نمایندگان عضو کارگروه های مشترک پیگیری خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای استقرار کارخانه نوآوری براساس تفاهم نامه قابل افزایش و توسعه خواهد بود، تصریح کرد: دانشگاه ادیان با نگاهی کاملا آینده نگرانه و هوشمندانه ضمن حمایت از این طرح، قرار است تمام زیرساخت های فیزیکی لازم را برای توسعه کارخانه به کار بگیرد.

وی با بیان اینکه براساس توافق نامه زمان ساخت و اتمام پروژه عمرانی فاز اول تا پایان سال ۹۹ خواهد بود، گفت: پس از اتمام عملیات عمرانی هر فاز از پروژه کارخانه نوآوری را در قالب قرارداد اجاره حداقل به مدت ۱۰ سال به پارک واگذار خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری قم با اعلام اینکه مدیریت کارخانه نوآوری و ساختمان های اداری آن برعهده پارک علم و فناوری استان قم خواهد بود، گفت: پارک بعد از تحویل ساختمان های کارخانه مدیریت کار را برعهده خواهد گرفت و با مشارکت کارگروه همکاری برنامه ها را راهبری خواهد کرد.

وی با اشاره به این­که وظیفه اصلی پارک در کارخانه نوآوری، توسعه زیست بوم نوآوری از طریق ایجاد و استقرار شتاب دهنده­‌ها، استارت‌اپ­ها، شرکت­‌های نوپا و سایر نهادهای زیست بوم خواهد بود، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نمایندگی مرکز توسعه فناوری راهبردی در زمینه حمایت و مشارکت در تامین مالی جهت ایجاد و راهبری کارخانه نوآوری، حمایت از توسعه شرکت­‌های دانش­‌بنیان و فناوری­‌های نوین در استان و حمایت از توسعه شتاب دهنده ها و استارت‌اپ های استان فعالیت خواهد کرد./



 

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری قم پارک علم و فناوری نوآوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری قم پارک علم و فناوری نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری قم پارک علم و فناوری نوآوری راه اندازی کارخانه نوآوری پارک علم و فناوری استارت اپ ها فناوری قم تفاهم نامه استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مختارزاده مدیرتوزیع برق خوی از امضای تفاهم‌نامه مشترک این مدیریت با صنایع این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به پیش رو بودن ایام پیک بار تابستان و در راستای برنامه ریزی جهت گذر موفق از پیک، تفاهم‌نامه مدیریت مصرف برق با صنایع شهرستان خوی امضا شد و تا آغاز ایام پیک بار امسال این تفاهم‌نامه در سایر حوزه‌ها نیز امضا خواهد شد. 
وی با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه مدیریت مصرف برق با هدف کاهش مصرف مشترکان در ساعات اوج مصرف و تامین برق پایدار مشترکان خانگی انجام می‌شود، عنوان کرد: هرساله پیش از ایام پیک بار تابستان، تفاهم‌نامه‌های مشترکی با مشترکان حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و ... منعقد می‌شود که در آن مشترکان متعهد می‌شوند که میزان مصرف برق خود را در ساعات اوج مصرف بر اساس تفاهم صورت گرفته کاهش داده و یا نسبت به تغییر شیفت کاری به ساعات غیرپیک، روز‌های تعطیل هفته و یا ساعت کم‌باری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو