Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

دادگاهی در آمریکا یک فرد ایرانی‌الاصل را که اوایل سال جاری با ادعای نقض تحریم‌ها ی این کشور علیه ایران محکوم شده بود را تبرئه کرد.

اخبار اقتصادی- آلیسون ناتان، قاضی دادگاه منطقه منهتن نیویورک، به درخواست دفتر دادستانی این منطقه و به دلیل نبود مستندات کافی علی صدرهاشمی‌نژاد را از اتهام نقض تحریم‌های ایران تبرئه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی‌نژاد متهم بود که به انتقال 115 میلیون دلار پول مرتبط با ایران از طریق نظام مالی آمریکا کمک کرده است. منشا این پول یک پروژه ساختمانی در ونزوئلا بوده است.

پس از متهم شدن هاشمی‌نژاد اما مقامات دادستانی نتوانستند در زمان تعیین شده مستندات خود را ارائه دهند.

برخی اسناد موجود نشان می‌دهد که مقامات آمریکایی نسبت به اقدامات هاشمی‌نژاد در انتقال پول آگاهی کامل داشته اما هیچ کاری برای جلوگیری از آن نکردند.

وکیل هاشمی‌نژاد گفت که وی هرگز نباید از اول هم متهم می‌شد و این تاجر ایرانی‌الاصل سزاوار چنین برخورد بدی از سوی دولت آمریکا نبود.

بر اساس حکم قاضی آمریکایی مقامات این کشور دیگر نمی‌توانند اتهامات علیه هاشمی‌نژاد را دوباره به جریان بیندازد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایرانی الاصل نقض تحریم ها آمریکا دادگاه تبرئه نقض تحریم ها ایرانی الاصل هاشمی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۴۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگرداندن کیف پول ۷۲ میلیون تومانی به صاحبش

حسین دشتوان کارگر واحد خدمات در سالن ترانزیت ترمینال داخلی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس، کیف حاوی ارز خارجی را پیدا کرد.

به گزارش فارس، این کارگر خدماتی فرودگاه مشهد در حین انجام وظیفه با کیف پولی مواجه شد که در بررسی آن حاوی مقداری وجه نقد، دلار و مدارک هویتی به ارزش۷۲۰ میلیون ریال بود را سپس به سپاه تحویل داده تا به صاحبش بازگردانده شود.

گفتنی است، عزت نفس، مسئولیت‌پذیری و امانت‌داری مشخصه برجسته کارکنان و کارگران ولایی و ارزشی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس است.

 

دیگر خبرها

  • پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه
  • جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد
  • ۴ مجروح در نزاع خانوادگی
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • بازگرداندن کیف پول ۷۲ میلیون تومانی به صاحبش
  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم شهر
  • فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد
  • ایرانی ها استاد دور زدن تحریم