Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:51:11 GMT

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۵۷۶۷

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

روزنامه پیام آشنا مهمترین تیتر صفحه نخست شماره ۱۶۵۰ خود را به اظهارات جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان اختصاص داد و نوشت: آغاز به کار بیمارستان صحرایی البرز در هفته جاری.

جهان را بلوک به بلوک تغییر دهید، بهره‌گیری از حیات شبانه ضروری کلانشهرها، شعار اربعین اعلام شد، نظارت بر ترازوی طلا فروشی‌ها در البرز، اصلاح قانون شوراها در اولویت کمیسیون شوراهای مجلس، شاه محمدی شهردار چهارباغ شد و کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز از وظایف مهم شهرداری‌ها است از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه در سرمقاله خود با عنوان تکرار محدودیت‌ها و تلاطم اقتصادی به موضوع اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی و نقش آنها در اقتصاد پرداخته است.

همچنین روزنامه پیام سپیدار در مهمترین تیتر صفحه نخست شماره ۱۴۶۴ خود به اظهارات معاونت فنی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز پرداخت و نوشت: جریمه ماسک نزدن مردم از دست دادن عزیزانشان است.

۲ هزار و ۷۰۰ البرزی به ویروس HIV مبتلا هستند، تغییر سیاست‌های جهاد کشاورزی دماوند با هدف حمایت از باغداران ضروری است و مطالبه‌گری سند افتخار نمایندگی مردم است از دیگر تیترهای مهم این روزنامه است.

روزنامه سپهر ایرانیان مهمترین تیتر و تصویر صفحه نخست شماره ۸۱۱ خود را به موضوع کرونا اختصاص داد و نوشت: چرا توزیع ماسک در داروخانه‌ها مشکل دارد؟ معضل ماسک‌های تقلبی و غیراستاندارد.

 پیشرفت گروه‌های تحقیقاتی ایرانی در تولید واکسن کووید ۱۹، شایعه در خدمت حاشیه، شورای نگهبان برای مردم و جمهوری اسلامی اهمیت دارد، همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از مهر، دوشنبه دادگاه رسیدگی به پرونده پتروشیمی و تامین ۳۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دولت از دیگر تیترهای مهم این روزنامه است.

روزنامه دنیای هوادار در مهمترین تیتر و تصویر صفحه نخست شماره ۵۲۴ خود به اظهارات امام جمعه کرج پرداخت و نوشت: اتکا به ظرفیت‌های داخلی رمز پیروزی در دفاع مقدس بود.

 کریم گوهر ارزشمند نیمکت پرسپولیس، هشتگ - دوباره آشوب! و امام به روایت شوکران از دیگر تیترهای این روزنامه است.

خبرگزاری ایسنا در گفت و گویی  با عنوان «۱۶ درصد صدقات البرزی‌ها صرف جهیزیه می‌شود» به نقل از مدیرکل کمیته امداد البرز از تهیه ۵۰ سری جهیزیه به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان برای زوج‌های جوان نیازمند استان خبر داد.

محمد محمدی فرد اظهار کرد: برای عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش برای رونق تولید داخلی، تمامی اقلام اهدایی به نوعروسان از تولیدکنندگان ایرانی تهیه شده است.

وی ادامه داد: هر سری جهیزیه شامل شش قلم کالای اساسی زندگی است که از محل مساعدت‌های نوعدوستانه خیران و مردم البرز تامین شده است.

وی توضیح داد: این اقلام در آستانه سالروز پیوند آسمانی امیرمؤمنان و حضرت زهرا به ۵۰ زوج جوان اهدا می‌شود.

محمدی فرد با اشاره به اینکه ۱۶ درصد از مجموع صدقات پرداختی مردم البرز به این نهاد در قالب کمک‌هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت پرداخت می‌شود، گفت: در سال گذشته رقمی معادل چهار میلیارد تومان صرف پرداخت کمک‌هزینه جهیزیه به ۷۰۰ نوعروس مددجو و غیر مددجو شده است.

همچنین خبرگزاری فارس در مطلبی با عنوان «مسکن مهر ماهدشت همچنان منتظر گوشه چشمی از مسئولین» نوشت: مشکلات مسکن مهر ماهدشت ساکنان منطقه را به ستوه آورده و گویا کسی نمی خواهد در این خصوص پاسخگو باشد.

مردم از وجود انبوه نخاله در این منطقه، گله سگ‌های ولگرد، نبود امکانات حمل و نقل، فضای سبز، معبر مناسب و غیره گلایه دارند. ضمن اینکه افزایش فضای آموزشی مناسب و ایجاد مرکز درمانی از جمله مطالبات ساکنان مسکن مهر ماهدشت است.

حال باید دید مسئولیت تامین نیازها و رفع کمبودها با کدام نهاد یا دستگاه است و چه کسی در این خصوص باید پاسخگو باشد.

در این راستا با مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت‌وگو انجام شد که در ادامه آن را از نظر می‌گذرانیم؛ تقی رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز، با بیان اینکه کلیه تعهدات مسکن و شهرسازی در خصوص مسکن مهر ماهدشت انجام شده است، گفت: علیرغم اینکه ساخت فضای آموزشی و خدماتی وظیفه راه و شهرسازی نیست؛ ۳ باب مدرسه و دو باب مسجد در این شهرک ساخته شده و بارها برای واگذاری زمین برای ساخت مرکز درمانی فراخوان دادیم اما متاسفانه هیچ کسی مراجعه نکرد.

 وی تصریح کرد: مسکن و شهرسازی  آمادگی واگذاری زمین  به دستگاه‌های مختلف برای ایجاد بستر و امکانات خدماتی در مسکن مهر ماهدشت را  دارد.

رضایی همچنین با بیان اینکه مسکن و شهرسازی  با عمل به تعهدات خود در مقابل شهرداری؛ شهرک پیام را به شهرداری تحویل داده است، اظهار کرد: یک و نیم میلیارد به صورت نقدی و مابقی تعهدات در قالب زمین به شهرداری تحویل داده شده و برای آتش نشانی نیز زمین واگذار کردیم. طبق توافق صورت گرفته، شهرداری ماهدشت با تحویل گرفتن این شهرک، موظف است در خصوص ارائه خدمات شهری از جمله رفت و روب زباله، جمع آوری سگ‌های ولگرد و ...اقدام کند.

وی در خصوص وجود انبوه نخاله در این منطقه، گفت: هنوز ۳ کارگاه پیمانکاری  در این منطقه مشغول ساخت و ساز بوده و ممکن است بخشی از نخاله‌ها مربوط به این کارگاه‌ها باشد. طبق هماهنگی انجام شده،   شهرداری در زمان ارائه پایانکار،  پیمانکار مربوطه را مکلف به جمع آوری نخاله ها خواهد کرد.

خلیل تاریقلی، شهردار ماهدشت، نیز تامین مراکز خدمات آموزشی، درمانی، ورزشی و غیره را وظیفه شهرداری ندانست و گفت: ارائه خدمات شهری از جمله رفت و روب، فضای سبز و غیره بر عهده شهرداری است  که به صورت مستمر در حال انجام است و در خصوص سایر خدمات دستگاه های مربوطه باید اقدام کنند.

با توجه به اینکه ساکنان مسکن مهر را عموما قشر ضعیف جامعه تشکیل می دهد؛  امیدواریم مسؤولان محترم در راستای عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات و خدمات  نسبت به تامین نیازهای منطقه اقدام کنند.

از مجموع ۲۱۹ رسانه دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، ۱۴۵ رسانه شامل هفت روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۹ دوهفته نامه، ۴۵ ماهنامه، هشت دوماهنامه، ۲۹ فصلنامه و پنج دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شوند.

این استان دارای ۶۰ پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و ۲ هفته نامه، پنج ماهنامه، ۶ فصلنامه و یک دوفصلنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

برچسب‌ها البرز سواد رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز سواد رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز البرز سواد رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز مسکن مهر ماهدشت صفحه نخست شماره مهمترین تیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران صبح امروز به وقت محلی در صدر یک هیات عالی رتبه سیاسی-اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد از سوی وزیر مسکن کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت.

سفر رئیس جمهور به پاکستان از سوی رسانه‌های غربی انعکاس یافت. عمده موضوعاتی که در این سفر به آن پرداخته شده بود موضوع تنش‌های اخیر در خاورمیانه و همچنین اختلافات مرزی بین دو کشور در چند ماه گذشته بود. رسانه‌های انگلیسی زبان کشور هند مثل روزنامه «ایندیا تایمز» موضوع اختلاف مرزی دو کشور را برجسته کردند.

رسانه آلمانی «دویچه‌وله» با پوشش و انعکاس خبر مربوط به سفر رئیس جمهوری کشورمان به پاکستان در تحلیلی نوشت که ابراهیم رئیسی روز دوشنبه برای یک سفر رسمی سه روزه وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد، زیرا دو کشور همسایه با اکثریت مسلمان به دنبال بهبود روابط پس از حملات نظامی بی سابقه در اوایل سال جاری هستند.

به نوشته رسانه انگلیسی زبان کشور آلمان، دفتر «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان، اعلام کرد که هر دو در مورد پیشبرد روابط دوجانبه تکاپوی دیپلماتیک داشتند. آنها همچنین در مورد لزوم تلاش‌های مشترک دو کشور برای مبارزه با تروریسم توافق کردند.

رئیسی پیش از خروج از تهران گفته بود مذاکرات با دولت پاکستان بر سر مسائل مرزی دو کشور خواهد بود.

«آسوشیتدپرس پاکستان» نیز ضمن پوشش خبر سفر رئیس جمهوری کشورمان به پاکستان در مطلبی نوشت که هدف اصلی از سفر رئیسی به اسلام آباد در وهله اول کاهش تنش‌های بین دو کشور است.

این رسانه انگلیسی در خبر مربوط به انعکاس خبر سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان، پیامی از «آصف علی زرداری» رئیس جمهوری پاکستان در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد که نوشته بود که «ما از مسیر روابط دوجانبه ابراز خرسندی کردیم و توافق کردیم که گفتگو و همکاری خود را برای تقویت روابط موجود بیشتر تقویت کنیم.» وی در ادامه نوشت: پاکستان و ایران به دین، تاریخ و فرهنگ مشترک پیوند خورده اند.

روزنامه «هندوستان تایمز» کشور هند در مطلبی با عنوان چرا سفر رئیسی به پاکستان دارای اهمیت است به ابعاد مختلف این سفر اشاره کرد. این روزنامه نوشت به نظر می‌رسد سفر رئیس جمهوری ایران در حالی به پاکستان انجام می‌شود که تنش‌ها میان کشورش و اسرائیل افزایش یافته است.

روزنامه «واشنگتن پست» نیز به نقل از آسوشیتدپرس، خبر سفر رئیسی به پاکستان را منعکس کرد و نوشت که به نظر می‌رسد هدف اصلی دیدار روسای جمهور دو کشور ایران و پاکستان به منظور رفع شکاف دیپلماتیک بین دو کشور وتقویت همکاری‌های اقتصادی و امنیتی صورت گرفته شده باشد.

به نوشته واشنگتن پست، رهبران دو کشور در مورد طیف وسیعی از مسائل دوجانبه گفتگو کردند و متعهد شدند برای مبارزه با تروریسم همکاری کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز
  • عناوین روزنامه‌های روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • فیلم| اگر جنگ فراگیر شود پدافند اسرائیل از کار می‌افتد
  • بازآفرینی تصویر عطار نیشابوری توسط عمار تفتی
  • عناوین روزنامه‌های اصفهان در روز یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تزریق روح تازه در کالبد بناهای تاریخی پایتخت
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۲ اردیبهشت