Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@13:41:27 GMT

برگزاری کنکور سراسری هم به تعویق افتاد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۵۹۱۳

برگزاری کنکور سراسری هم به تعویق افتاد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، احمد نادری درباره آخرین پیگیری‌ها پیرامون زمان برگزاری کنکور سراسری اظهار کرد: مهم‌ترین هدف ما حفظ جان داوطلبان و شهروندان است، در حال حاضر درخواست‌های زیادی درباره کنکور سراسری وجود دارد اما ما هنوز نمی‌دانیم که وضعیت کرونا در موعد برگزاری کنکور سراسری یعنی در تاریخ‌های ۳۰ و ۳۱ مردادماه چه خواهد شد؟ لذا ما در حال رصد شرایط هستیم اگر تا آن زمان کرونا کنترل و میزان مبتلایان کم شد طبیعتا آزمون در همان تاریخ برگزار می‌شود وگرنه تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این‌که ما تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و شخص وزیر بهداشت به عنوان متخصص امر هستیم، گفت: همواره تاکیدم بر این است که باید حرف اول و آخر را در ستاد کرونا وزیر بهداشت بزنند، به همین دلیل قطعا در مورد زمان برگزاری آزمون سراسری هم حرف وزیر بهداشت را قبول می‌کنیم و تابع آن هستیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در عین حال با بیان این‌که احتمال تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری وجود دارد، اظهار کرد: اگر در آن زمان همچنان شاهد ادامه پیک دوم کرونا باشیم و در این شرایط وزارت علوم بر برگزاری کنکور سراسری در موعد تعیین شده اصرار کرده و تمکین نکند، ما در مجلس شورای اسلامی طرح دوفوریتی را خواهیم داد چون نگرانی اصلی ما حفظ جان مردم است. امکان طرح دوفوریتی برای تعویق برگزاری کنکور سراسری وجود دارد ولی ما هنوز در این باره به نتیجه نرسیده‌ایم.

نادری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اولویت‌مان مبنی بر حفظ جان مردم با همکاری با برخی از نمایندگان تعویق دو کنکور دکتری و ارشد را پیگیری کردم و نامه‌ سرگشاده به رییس جمهور نوشتم مبنی بر این‌که به نظر وزیر بهداشت توجه شود آن زمان زمزمه‌هایی وجود داشت که وزارت علوم مخالف تعویق کنکور است که در نهایت با پیگیری‌های انجام شده برگزاری کنکور دکتری و ارشد عقب افتاد.

کد خبر 532066 برچسب‌ها کنکور

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کنکور برگزاری کنکور سراسری وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزار دانش آموز در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند

علی درویشی روز پنجشنبه در بازدید از روند برگزاری کنکور در شهرستان های بدره و ملکشاهی با بیان اینکه ۱۵ هزار دانش آموز در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند اظهار کرد: از این تعداد این اداره متولی برگزاری آزمون برای پنج هزار و ۹۹۰ داوطلب است.

وی با بیان اینکه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی امروز و فردا برگزار می شود افزود: در ۶ شهرستان آبدانان، دهلران، چرداول، ملکشاهی، ایوان و بدره و در ۴۸ حوزه امتحانی آموزش و پرورش مجری برگزاری این آزمون است.

وی یاداور شد: از ۵ هزار و ۹۹۰ نفری که آموزش و پرورش میزبان آنان در مرحله ی اول آزمون است ۳ هزار و ۷۲۵ نفر دختر و ۲ هزار ۲۶۵ داوطلب پسر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون سراسری کنکور در شهرستان بردسکن
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در نوبت اول
  • برگزاری نخستین آزمون سراسری در شهرستان چالدران
  • ۱۵ هزار دانش آموز در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • کنکور هنر ۱۴۰۳ + تاریخ، زمان برگزاری و تعداد سوالات
  • اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟
  • تأمین برق پایدار برای آزمون سراسری ۱۲ شهرستان استان مرکزی
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود