Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از ساینمگ نوشت: شاید بتوان با پیشگیری از اتصال ویروس به سلول‌ها، از بروز عفونت در آینده پیشگیری کرد.

پژوهشگران "دانشگاه تگزاس ای اند ام" (Texas A&M) در بررسی جدیدی سعی کرده‌اند تا راهی برای پیشگیری از اتصال ویروس به سلول‌های بدن ارائه دهند و از انسان‌ها در برابر این ویروس محافظت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران در این پروژه، پروتئین‌های خوشه‌ای ابداع کردند که می‌توانند به پروتئین کروناویروس متصل شوند و از اتصال ویروس به قسمت‌های مهم بدن پیشگیری کنند؛ بدین ترتیب ویروس به سلول‌های بدن انسان وارد نمی‌شود و آنها را عفونی نمی‌کند.

"زیوکو نیکولوف" (Zivko Nikolov)، استاد دانشگاه تگزاس ای اند ام و از پژوهشڱران این پروژه گفت: صدها پادتن مقابله کننده با ویروس، در پلاسمای بدن وجود دارند و استفاده از پروتئین‌های خوشه‌ای، سریع‌ترین راه برای شناسایی پادتن‌هایی است که برای مقابله با کووید- ۱۹ به آنها نیاز داریم.

راهبرد پیشنهادی این گروه پژوهشی، مبتنی بر پژوهشی است که طی آن، دکتر "کنت برانتلی"(Kent Brantly)، پزشک آمریکایی که از بیماری ابولا نجات یافته بود، پلاسمای خون خود را اهدا کرد تا به نجات دیگران نیز کمک کند. پزشکان، پادتن‌هایی را در خون برانتلی یافتند که می‌توان از آنها برای شناسایی ویروس ابولا و پیشگیری از گسترش آن استفاده کرد.

پژوهشگران در این پروژه نیز راهبرد مشابهی را در نظر گرفته‌اند. آنها سعی دارند پروتئین‌های کووید- ۱۹ را بسازند که می‌توان از آنها برای سنجش واکنش‌های بدن نسبت به پروتئین‌های کروناویروس استفاده کرد.

یافته‌های این پژوهش می‌توانند در ارائه واکسن کووید- ۱۹ نیز موثر باشند.

"سوزان وودارد"(Susan Woodard)، از پژوهشگران این پروژه گفت: پروتئین‌های خوشه‌ای می‌توانند نقش مهمی در تعیین واکنش نسبت به واکسیناسیون داشته باشند. این پروتئین‌ها، امکان بروز واکنش نسبت به واکسیناسیون، میزان دوام آنها و فراهم کردن ایمنی برای شخص را تعیین می‌کنند.

پروتئین‌های خوشه‌ای می‌توانند نقش مهمی در تعیین قدرت پادتن‌هایی داشته باشند که از بدن افراد بهبود یافته خارج می‌شوند. انتظار می‌رود که این پادتن‌ها بتوانند از اتصال ویروس به سلول‌های انسان و عفونی کردن آنها پیشگیری کنند.

نیکولوف گفت: من امیدوارم که بتوانیم تلاش‌های خود را در مقیاس بزرگ انجام دهیم و صدها میلی‌گرم پروتئین را به همکاران خود در بیمارستان‌ها برسانیم.

کد خبر 532068 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس ویروس به سلول اتصال ویروس ویروس به سلول ها پروتئین ها پادتن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این محصول در فرآیند پیوند استخوان کاربرد دارد و می‌تواند با اکسیژن رسانی، تبدیل سلول‌های بنیادی به سلول‌های استخوانی را تسریع کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • آمار خوبی از میزان موالید و جوانی جمعیت در کشور مشاهده نمی‌شود
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور
  • طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان