Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در سفر به فارس از افزایش تولید ماسک و لباس‌های محافظتی در کشور خبر داد.

همچنین از دستاورد‌های جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای خدمت به بیماران کووید ۱۹ که با همکاری کارخانجات مخابراتی ایران انجام گرفته، تولید نمونه اولیه دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) با نام «نفس» و با فناوری‌های روزآمد است که امروز با حضور رئیس سازمان غذا و دارو از این خدمت جدید، رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا شانه ساز معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در سفر خود به شیراز با همراهی سید حسین صفوی مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت، با حضور در شرکت کارخانجات مخابراتی ایران، از دستاورد جدید تولید شده به همت پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مشارکت کارخانجات مخابراتی ایران رونمایی کرد.

این دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) به صورت پرتابل، به عنوان نخستین ونتیلاتور مجهز به تکنولوژی IOT برای بهره مندی از اینترنت بوده و با همکاری مشترک شرکت کاوشگران داده‌های سلامت، مرکز رشد تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شرکت کارخانجات مخابراتی ایران نخستین نمونه آن تولید شده است.

این دستگاه که ایده ساخت آن از دهم اردیبهشت امساال با شیوع بیماری کووید ۱۹ شکل گرفته، دارای امکان اتصال به ۲ شبکه بی سیم LORA و GPRS را دارا بوده و به صورت پرتابل، امکان دستیابی تیم درمان به همه پارامتر‌های موردنیاز در مورد علایم حیاتی بیماران حاد تنفسی به ویژه مبتلایان به کووید ۱۹ را فراهم می‌کند.

از جمله ویژگی‌های این دستگاه تنفس مصنوعی، ایجاد امکان دسترسی آنلاین به ایستگاه پرستاری از درون آمبولانس، اتاق ایزوله یا منزل است.

محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در آئین رونمایی از نمونه اولیه این دستگاه تنفس مصنوعی با تقدیر از پژوهشگران و دانشمندانی که زمینه‌های استقلال کشور را در ابعاد اجرائی و عملی فراهم می‌کنند تا بتوان گام‌های رفیعی در این زمینه برداشت، اظهار کرد: در شیراز و فارس، طوفانی از خلاقیت و پیشنهادات عملی وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور در حوزه‌های درمانی و تحقیقات پزشکی است.

او با بیان اینکه دانشگاه‌های شیراز در حوزه‌های مختلف در کشور مرجعیت دارند، ادامه داد: تولید نمونه اولیه این دستگاه کار بسیار مهم و ارزشمندی بوده که با مشارکت دو مجموعه سلامت و الکترونیک در کنار هم انجام گرفته است، گام‌هایی که برداشته می‌شود، با توجه به سرعت رشد علم در دنیا بسیار ارزشمند است.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت با اشاره به بحران کرونا ویروس در کشور و دنیا و همچنین شرایط تحریم‌های اعمال شده بر علیه ایران، اینگونه اقدامات را راهکاری برای رفع وابستگی کشور به کمک وجود دانشمندان، محققان و کارشناسان زبده عنوان کرد.

او، از رشد ۴۵ برابری تولید ماسک و لباس‌های محافظتی در کشور خبر داد و گفت: دارو‌های درمان کرونا نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به وجود توانمندی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه شیراز و دانشکده داروسازی شیراز ابراز امیدواری کرد شیراز و فارس بتواند در حوزه غذا، داروسازی و تجهیزات پزشکی گام‌های موثری بردارد.

شانه ساز وظیفه مسئولان را هموار کردن راه محققان خواند و در زمینه صدور مجوز برای پیشبرد این پروژه به مرحله تولید و بکارگیری در حوزه درمان، اعلام همکاری کرد.

معاون وزیر بهداشت با کاربردی و راهگشا خواندن این دستگاه، از ویژگی‌های مثبت آن به امکان کاهش بار مراجعه به مراکز درمانی اشاره کرد که امکان کنترل بیماران را فراهم می‌کند.

او اظهار کرد: همکاری مجموعه مخابرات، فناوری اطلاعات و حوزه سلامت می‌تواند فرهنگ سازی شود که در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده که می‌تواند راه را برای تولید تجهیزات پزشکی باز کند.

شانه ساز تصریح کرد: با وجود این تیم دانشمند و محقق و این توان فکری، می‌توان به آینده امیدوار بود. در کشور و به ویژه در استان فارس پشتوانه علمی قوی وجود دارد و امید است به زودی مجوز‌های لازم برای تولید این محصول از وزارت بهداشت دریافت شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ورود ویروس کرونا به کشور، گفت: در این ایام بسیاری از دستگاه‌های حیاتی در کشور تولید شد و این دستگاه نیز قابلیت این را دارا است که به مرحله تولید انبوه برسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کووید 19 تولید ماسک کارخانجات مخابراتی ایران دانشگاه علوم پزشکی شیراز رئیس سازمان غذا و دارو تنفس مصنوعی شانه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و یک مجروح در پی درگیری در فروشگاه لباس در شیراز

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ سرهنگ عبدالرضا ضربت امروز، ۳۰ فروردین در این ارتباط گفت: در ساعت ۱۱ شب بیست و نهم فرودین‌ماه سال جاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان شیراز اعلام و بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی پاسگاه «کفترکـ» در محل حاضر شدند.

بیشتر بخوانید؛ مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر در غرب تهران ربوده شد

وی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد دختر ۱۱ ساله به همراه مادر ۴۰ ساله‌اش جهت خرید لباس به یک منزل (مزون خانگی) می‌روند و پس از پرو کردن لباس، مورد تمسخر از سوی فروشندگان ( زن ۲۶ ساله به همراه مادر ۵۰ ساله‌اش) قرار می‌گیرند که پس از مشاجره با آنها درگیر می‌شوند.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که دختر ۱۱ ساله پس از برداشتن سلاح سرد از آشپزخانه، فروشنده ۵۰ ساله را به قتل می‌رساند.

ضربت با بیان اینکه در ادامه درگیری، خانم مشتری ۴۰ ساله (مادر قاتل) نیز با سلاح سرد، دختر مقتول را مجروح می‌کند، گفت: ماموران انتظامی تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس با اقدامات فنی موفق شدند مخفیگاه قاتل و مادرش را شناسایی و در کمتر از ۶ ساعت آنان را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

ضربت با بیان اینکه مجروح به بیمارستان منتقل و در حال حاضر وضعیت جسمانی وی رضایت‌بخش است، عنوان داشت: متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد که عاقبت اندیشی در امور، بالا بردن آستانه تحمل، داشتن مهارت حل مسئله و احترام به قانون می‌تواند از وقوع جرائم این‌چنینی در جامعه جلوگیری کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1227596 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر ۱۱ ساله
  • یک کشته و یک مجروح در پی درگیری در فروشگاه لباس در شیراز
  • قتل در مزون لباس
  • قتل در شیراز / دختر ۱۱ ساله در مزون لباس فروشنده را کشت!
  • دختر ۱۱ ساله فروشنده مزون لباس را با چاقو کشت
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس