Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اکوفارس به نقل از اویل پرایس، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، در مقاله‌ای در مجله روسی «سیاست انرژی» نوشت روسیه با تکمیل پروژه های جدید گاز طبیعی مایع می تواند 15 درصد از بازار جهانی آن را به دست آورد.

نواک گفت از زمان آغاز صادرات گاز طبیعی مایع در سال 2009 با پروژه ساخالین2، صادرات این محصول 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 برابر شده است.

 در حالیکه شرکت گزپروم که انحصار صادرات گاز روسیه را در دست دارد، در حال راه اندازی خط لوله های جدید در شرق و غرب کشور است، پروژه های «قدرت سیبری» برای صادرات به چین و «ترک استریم» برای صادرات به ترکیه، حضور این کشور را در بازار جهانی گاز طبیعی مایع تقویت می کنند. این دو پروژه در اختیار شرکت نواتک، بزرگترین تولید کننده خصوصی گاز روسیه، هستند.

 نواتک که قبلاً گاز طبیعی مایع را از کارخانه «یامال ال ان جی» صادر می کرد، در سپتامبر 2019 دومین پروژه بزرگ گاز طبیعی خود را با عنوان «آرکتیک ال ان جی2»  در شبه جزیره گایدان آغاز کرد.

 دولت روسیه به نواتک در اجرای این پروژه های گاز طبیعی در اقیانوس منجمد شمالی کمک میکند.

 یکی از مقامات ارشد دولت روسیه در اکتبر سال گذشته میلادی اعلام کرد منطقه قطب شمال اصلی‌ترین پیش‌برنده تولید گاز طبیعی روسیه طی دو دهه آینده خواهد بود چون ظرفیت تولید 90 درصد از تمام گاز تولید شده در روسیه را تا 2035 دارد.

وی گفت منطقه قطب شمال نقش مهمی در تبدیل شدن روسیه به بازیگر اصلی بازار گاز طبیعی مایع در جهان دارد.

 دولت روسیه با کاهش مالیاتی،  معافیت از مالیات استخراج و سایر محرک های مالی شرکتهای خود را حمایت می‌کند تا فعالیت در قطب شمال را توسعه دهند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت روغن مایع در بازار روز برای تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته روغن سرخ کردنی ۱۸۰۰ میلی لیتر ۳۱۹ هزار تومان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت روغن اصیل مایع ۱.۵ لیتر‌ی ۲۷۳ هزار تومان است.

قیمت روغن جامد ۴ کیلویی در بازار ۲۲۵ هزار تومان اعلام شده است و برای خرید روغن اصیل جامد باید ۱ میلیونو ۱۱۰ هزار تومان پرداخت کنید.

قیمت روغن سرخ کردنی نیز در بسته‌های ۱.۵ لیتری ۷۲ هزار تومان است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع روغن در بازار تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳