Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@06:50:51 GMT

طرح تابستانه فهما در استان سمنان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۷۷۹۷

طرح تابستانه فهما در استان سمنان آغاز شد

حجت الاسلام موسوی از آغاز فعالیت های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در قالب طرحی با عنوان «تابستانه فهما» آغاز شد.

حجت الاسلام« سید علی موسوی» درحاشیه افتتاح  طرح «تابستانه فهما» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد امسال با ساز و کاری جدید و به دنبال غنی‌سازی اوقات فراغت بچه های مسجدی است گفت: طرح« تابستانه فهما» به عنوان یک طرح در سطح ملی با محور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان برنامه های مختلف اوقات فراغت را برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه به علت شیوع بیماری ویروس کرونا امسال تابستان متفاوتی را نسبت به سال های قبل داریم  اظهار داشت: برنامه های تابستانه کانون های مساجد بیشتر به شکل مجازی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه اردوها و کلاس‌هایی که در طرح «تابستانه فهما» برگزار می‌شوند؛ باید اخذ تاییدیه از ستاد مبارزه با کرونا استان داشته باشند، تصریح کرد: تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد، خانواده و محله و استفاده از ظرفیت‌های داوطلبانه مردمی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله اهدافی است که این طرح دنبال می کند.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: آنچه در برگزاری طرح «تابستانه فهما» مورد توجه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار گرفته،  محوریت و همراهی امام جماعت، هیئت امنا و سایر تشکل‌های مسجد و محله است تا در سایه این همراهی و تعامل، شبکه‌سازی و جریان‌سازی اساسی با هدف بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی شکل گرفته و گام بلندی در راستای محتوابخشی به اوقات فراغت است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه طرح «تابستانه فهما»  در سالجاری منطبق با اساسنامه مصوب کانونهای مساجد، درقالب  سه شبستان «فرهنگ»، «نوآوری» و «هنر»، و ۱۲ رواق طراحی شده و در سامانه بچه های مسجد بارگذاری شده است اظهارداشت: تمام کانونهای فرهگی هنری تحت پوشش بایستی جهت افزایش امتیاز و ایجاد امکان جلب حمایت های تعریف شده ستاد مرکزی ، تمامی فعالیت خود را به همراه استنادات در پرتال بچه های مساجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir ثبت کنند.

 

وی ادامه داد: در «شبستان فرهنگ» با محور رویکرد قرآنی بخش‌های «نور»، «کتاب»، «رسانه»، «همدلی» و «دانش» در قالب‌های برگزاری کلاس، همایش، نشست، محفل، حلقه، بازدید، مسابقه، نمایشگاه، شبکه‌های مجازی، تولید دانش و کارگاه قرآنی تعریف شده و برگزار می شوند، همچنین در «شبستان نوآوری» دو رواق «کارآفرینی» و «فناوری» محور فعالیت ها و قرار گرفته‌‌اند که در قالب کارگاه، نمایشگاه، فروشگاه، ارائه طرح، کلاس، شبکه‌های مجازی به فعالیت می پردازند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به رواق‌های در نظرگرفته شده ویژه «شبستان هنر»  اظهارداشت: سرود، نمایش، فیلم، قلم و ترنج از جمله مواردی است که در این بخش مورد توجه قرار گرفته و برنامه ریزی شده  و هر کدام از این رواق‌ها در قالب یک طرح ملی در کشور اجرایی می‌شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه با توجه به اهمیت طرح غنی سازی اوقات فراغت سعی شده برنامه های آموزشی و حضوری در مساجد شهرهایی که از لحاظ شیوع این بیماری در خطر کمتری هستند، از سوی ستاد استانی مجوز برگزاری نشست ها و کلاس های آموزشی را دریافت کرده و بارعایت کامل پروتکل های بهداشتی برنامه ها را اجرایی کنند افزود: در غیر اینصورت برنامه های آموزشی در گستره فضای مجازی و به صورت آنلاین  برگزار می شود.

 

به گفته وی طرح «تابستانه فهما»  تا پنجم شهریورماه سال جاری ادامه دارد.

 

طرح تابستانه فهما در استان سمنان با حضور مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان ورئیس ادارات شهرستان ها بصورت ویدیو کنفرانسی افتتاح شد.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح تابستانه فهما طرح غنی سازی اوقات فراغت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان استان سمنان تابستانه فهما اوقات فراغت حجت الاسلام برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفتمین جشنواره فرهنگی ورزشی و گردشگری ناشنوایان به میزبانی سبزوار

به گزارش هواشناسی خراسان رضوی، مرکز خراسان رضوی، مسئول کانون ناشنوایان سبزوار گفت: در این جشنواره که به مناسبت سالگرد تاسیس کانون ناشنوایان سبزوار و برای شور و نشاط در بین ناشنوایان برگزار شد بیش از یکهزار ناشنوا از ۲۷ شهر کشورمان حضور داشتند.

علی قزی افزود: این جشنواره در ۶ بخش ورزشی و سرگرمی برگزار شد و از تیم‌ها و نفرات برتر نیز قدرانی شد.

کانون ناشنوایان سبزوار با ۱۲۰۰ عضو ناشنوا و کم شنوا از سال ۱۳۷۶ تاسیس شده است.

دیگر خبرها

  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • ارسال بیش از ۶۶ هزار کتاب به مراکز کانون در کشور
  • روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد نقش مؤثری دارند
  • لزوم اختصاص فضایی در بافت تاریخی برای دبیرخانه قصه گویی
  • ۱۵۰۲ عضو جدید به کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه شدند
  • مشرف شدن بیش از ٨هزارو ۶۰۰ نفر به حرم مطهر رضوی در طرح از افطار تا سحر
  • هفتمین جشنواره فرهنگی ورزشی و گردشگری ناشنوایان به میزبانی سبزوار
  • توزیع هزار جلد کتاب بین کانون های پرورش فکری در سمنان