Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رغم اینکه عده ای از ثبت نام کنندگان بیمه بیکاری معتقد هستند که مقرری بیمه بیکاری برایشان واریز نشده است و چند ماه از ثبت شبای بانکی آنها می گذرد, معاون بیمه ای سازمان خبر داد که جاماندگان با شماره ۴۱۲۰ تماس بگیرند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، 25اسفند ماه98 بود که محمد شریعتمداری در توئیتر خود نوشت: «برای پیشگیری از شیوع ‫کرونا‬ و حفظ سلامت کارگران‬ مشمول ‫ قانون کار و تأمین اجتماعی‬ که شغل خود را از دست داده‌اند، ازاین‌پس برای ثبت درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گفته وی، به‌منظور رعایت مهلت قانونی بیمه بیکاری، کارگران مشمول می‌توانند به سامانه  https://bimehbikari.mcls.gov.ir/  مراجعه کنند.»متقاضیان پس از ثبت‌نام کد رهگیری با امکان ذخیره و چاپ دریافت  کردند و سپس ادامه فرآیند نیز اطلاع رسانی شد.

در تبصره 2  قانون بیمه بیکاری آمده است: بیمه‌شدگانی که به‌علت بروز حوادث قهریه و غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ، آتش‌سوزی و... بیکار می‌شوند با معرفی واحد کار و‌ امور اجتماعی محل از مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.

همچنین در تبصره ب ماده 6 این قانون آمده است بیمه‌شده مکلف است ظرف (30) روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحدهای کار و امور اجتماعی آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی و یا مشابه آن اطلاع دهد. مراجعه پس از سی روز با عذر موجه و با تشخیص هیأت حل اختلاف تا سه ماه امکان‌پذیر خواهد بود.

 اما پس از به جریان افتادن بیمه بیکاری یکی از گلایه های مشمولان میزان اندک مقرری بیمه بیکاری و از سوی دیگر جاماندن از پرداخت بیمه بیکاری بود که گلایه های بسیاری را به همراه داشت. 

برخی بیان می کردند که با وجود ثبت شماره شبای بانکی از چند ماه گذشته اما هنوز خبری از بیمه بیکاری و مقرری بیمه نیست که معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی دراین باره می گوید: بیمه بیکاری برای 90درصد مشمولان واریز شده است. 

مهرداد قریب، معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی درباره واریز بیمه بیکاری کرونا برای 90درصد مشمولان گفت: حدود870 هزار نفر برای دریافت مقرری بیمه بیکاری ایام کرونا در سامانه مربوط ثبت نام کرده بودند که اسامی نهایی به وزارت رفاه ارسال، شماره شبای واجدین اخذ و برای خزانه داری ارسال شد ، این مقرری برای 20 روز آخر اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه واریز شد.

وی ادامه داد: بیش از 90درصد افرادی که ثبت نام کرده بودند این مقرری را دریافت کرده اند. تعدادی که تا امروز نتوانسته اند این مبلغ را دریافت کنند زیاد نیست اما چند دلیل داشته است از جمله اینکه یا شماره شبا را اشتباه ارسال کرده بودند یا شماره متعلق به خودشان نبوده است.

قریب بیان کرد: این افراد می توانند با شماره 1420 تماس بگیرند تا راهنمایی شوند که به چه نحوی مشکل شان حل شود. اگر اطلاعات کامل باشد مشکل ظرف48ساعت رفع می شود. علت تفاوت مبالغ واریزی این است که معمولا مقرری بیمه بیکاری بر اساس حقوق 90 روز آخر تعیین می شود ضمن آنکه مقرری بیمه بیکاری ایام کرونا با تصمیم ستادملی کرونا تصویب و واریز شد و روال دریافت مقرری بیمه بیکاری از خرداد ماه به شرایط عادی برگشته است.

 انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بیمه بیکاری بیشتر بخوانید... آیا حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی به حقوق تیرماه کارگران می رسد؟ ماجرای پرداخت ناقص بیمه بیکاری کرونا چه بود؟/ بیکاران به سامانه بیمه بیکاری مراجعه کنند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمه بیکاری بیمه بیکاری مقرری بیمه بیکاری ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان

فصلی بودن شغل صید مشکلاتی را برای صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی در زمینه پرداخت حق بیمه ایجاد کرده بود که با پیگیری‌های سازمان تامین اجتماعی این مشکل برطرف شده است. 

زنگانه مدیرکل تامین اجتماعی گلستان گفت: مشکلات و موانعی پیش روی این افراد قرار داشت که برطرف شد و صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی با حداقل پرداختی تحت پوشش قرار گرفتند.

در استان گلستان ۱۴ شرکت تعاونی پره با ۴۰۰ صیاد فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»
  • اطلاعیه شماره ۳ فراجا در اجرایِ "طرح نور"
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • بیمه مجدد شاغلین فصلی الزامی نیست
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • یک پیش‌بینی ترسناک از وضعیت ایران در سال ۱۴۲۰
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • ثبت نام جاماندگان کنکور در این ۲ روز