Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مرادعلی تاتار گفت: طبق نامه‌ای که از سوی نخست‌وزیر عراق به دست ما رسیده، مرز خسروی جزو مرزهایی است که به‌زودی برای صادرات کالا بازگشایی می‌شود. مرز پرویزخان از مرزهایی است که در زمان شیوع ویروس کرونا هیچگونه تعطیلی نداشته، حتی فعالیت آن دو برابر نیز شده است.

وی ادامه داد: در پایان سال ۹۸ روزانه بیش از ۲ هزار کامیون صادرات از این مرز داشتیم و دقیقا همین اندازه تبادل کالا از طرف کشور عراق وارد مرز می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار قصرشیرین رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی از سوی ایران و عراق را یکی از دلایلی تاثیرگذار در  فعال بودن مرز پرویزخان در این ایام دانست و گفت: ‌اکنون صادرات در مرز رسمی پرویزخان به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود و هیچگونه مشکلی نداریم.

وی مرز رسمی پرویزخان و خسروی را دروازه‌های صادرات کالا و رفت و آمد مسافر از شهرستان قصرشیرین در استان کرمانشاه به کشور عراق معرفی کرد و گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا بیشتر مرزهای کشور تعطیل شدند، مرز خسروی از جمله این مرزها بود که هم به روی مسافر و هم به روی تجارت بسته شد.

تاتار اضافه کرد: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته به تازگی ابلاغ شد کسانی که تابعیت ایران و عراق را دارند می‌توانند از مرز خسروی تردد داشته باشند، ولی هنوز درهای مرز به روی تجارت بسته است.

کد خبر 532220 برچسب‌ها صادرات و واردات استان کرمانشاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: صادرات و واردات استان کرمانشاه مرز خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار عباسی در نشست بررسی وضعیت بازارچه مرزی مهران بر ضرورت ساماندهی و توسعه صادرات از بازارچه مرزی مهران با هدف تسهیل و تسریع در امور حمل و نقل کالا و بار تاکید کرد.

وی با بیان اینکه آماده سازی زیرساخت‌ها، استقرار نیروی انتظامی و مرزبانی و ایجاد امکانات مناسب از ضرورت‌های ساماندهی بازارچه است، گفت: تحقق قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی مسئولان امر تنها با مدیریت واحد و هماهنگی و تعامل بیشتر دستگاه‌ها امکانپذیر است.

معاون اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اینکه برنامه ریزان و متولیان همکاری لازم را بعمل می اورند، اظهار داشت: ایجاد رضایتمندی تجار و بازرگانان و کنترل مکانیزاسیون کالا و بار می‌تواند منجر به تسهیل و تسریع در ارایه خدمات موثر در بازارچه باشد.

کد خبر 6081161

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز استان کرمانشاه با عراق
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت