Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:37:30 GMT

کلیات طرح تفصیلی منطقه ۲۲ تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۹۸۷۶

کلیات طرح تفصیلی منطقه ۲۲ تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دستور جلسه دوم شورای امروز در خصوص طرح تفضیلی منطقه ۲۲ شهر تهران است و این طرح سابقه دیرینه دارد، گفت: فلسفه ارائه این طرح به مصوبه سال ۹۳ شورای عالی شهرسازی و معماری باز می‌گردد و بندی در طرح تفضیلی پیدا نکردیم که مغایر با طرح جامع باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مفاد طرح تفصیلی مبتنی بر ۱۲ ماده و ۴۹ نقشه است که لایه‌های مختلفی از پهنه بندی و … وجود دارد و شهرداری تهران مکلف است که اینها را در مقیاس یک دو هزارم ممهور به مهر شورای شهر کند چراکه پیش از این در فرایند طرح تفصیلی شهر تهران متوجه مغایرت جدی می‌شدیم و به عنوان مثال پارک مادر در منطقه ۵ که زیر پهنه آن تغییر پیدا کرده است.

سالاری با اشاره به اینکه رویکردهای گذشته باعث شده که منطقه فراغت محور و تفرج گاهی و گردشگاهی منطقه ۲۲ که ریه‌های تهران محسوب می‌شود متأسفانه امروز از محروم‌ترین مناطق از سرانه خدماتی است و این همه املاک بزرگ مقیاس فروخته شده و بارگذاری‌های انبوه انجام شده است. گفت: این جمعیت پذیری باید متوقف شود، طرح جامع ۷۰۰ هزار جمعیت پذیری پیش بینی شده بود در طرح تفضیلی سال ۹۱ ابلاغ ۷۵۰ هزار و در طرح ویژه ۱۲۰ هزار سقف در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این منطقه ۴۵۷ هزار ظرفیت جمعتی ایجاد شده در حالی که بیش از ۲۳۰ هزار جمعیت ساکن نشدند و شهرداری سعی کرده بارگذاری‌ها را بین اتوبان خرازی و حکیم تغییر دهد.

این عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: زمینه توجه به توسعه بر مبنای TOD در این منطقه فراهم شده و خط ۱۰ و ۶ مترو به این منطقه متصل می‌شود.

کلیات این طرح با ۱۳ موافق از مجموع ۱۴ نفر حاضرین به تصویب رسید.

کد خبر 4977501 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح تفصیلی منطقه ۲۲ شهرداری تهران شورای شهر تهران محمد سالاری وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران سازمان تامین اجتماعی محسن حاجی میرزایی کمیته امداد امام خمینی حجاب و عفاف قوه قضاییه پیروز حناچی سرهنگ نادر رحمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیروی انتظامی امداد رسانی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد

به گزارش گروه آنوزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا بصیرنیا دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه اظهار داشت: با توجه به فقدان ساختار فرابخشی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت ها و امور مربوط به دوره نوجوانی؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی در آبان ماه سال گذشته مصوب کرد که امور مربوط به دوره نوجوانی به وظایف شورای عالی جوانان الحاق و اضافه و در این راستا اساسنامه شورای عالی جوانان تکمیل شود.

وی افزود: لذا اساسنامه اصلاحی شورای عالی نوجوانان و جوانان در جلسه 472 شورای معین طرح و بررسی شد و در بخش اهداف، وظایف و ترکیب این شورا؛ برنامه ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت برای دوره نوجوانی نیز لحاظ شد. همچنین با توجه به ضرورت چابک سازی ساختار و به منظور تسهیل در فرایند تصمیم گیری و پیشبرد امور مهم در دوره نوجوانی و جوانی؛ ترکیب شورای عالی نوجوانان و جوانان با رویکرد کارآمدسازی و اثربخشی به سمت تعدیل و تغییر سوق داده شد و مقرر شد در ترکیب آن با توجه به ضرورت حاکمیت یک نگاه جامع و تخصصی نسبت به امور و مسائل مهم نوجوانان و جوانان؛ از حضور و مشارکت متخصصان حوزه های مختلف و دستگاهها ذی ربط حسب مورد نیز استفاده شود.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه 473 این شورا؛ به استقبال چشمگیر از آیین مذهبی اعتکاف و افزایش تعداد معتکفین به ویزه نوجوانان و جوانان نسبت به سنوات قبل اشاره شد و در ادامه اساسنامه ستاد مرکزی اعتکاف طرح و بررسی شد و به زودی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد که امید است با تشکیل این ستاد؛ شرایط و بستر مناسب برای رشد و گسترش فرهنگ و آئین متعالی اعتکاف در سطح ملی و بین‌المللی فراهم آید.

بصیرنیا در خاتمه؛ ضمن ارائه گزارشی از سفر کاری اخیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیأت همراه به دو استان زنجان و قزوین؛ به تشریح رویکرد دبیرخانه شورای عالی عالی انقلاب فرهنگی در راستای اجرای مفاد سند تحول شورای عالی به منظور تقویت ارتباط فعال و دوسویه شورای عالی و جامعه نخبگانی و جبهه های مردمی و بهره گیری هر چه بیشتر از توانمندی های آنها پرداخت و چنین اقداماتی را موجب  بازشناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی و تبیین بیشتر جایگاه و نقش ویژه و مؤثر آن در حوزه سیاست گذاری کلان در سطوح ملی و سیاست گذاری ناظر به حل مسائل و ایفای نقش قرارگاهی این شورا دانست. در جلسه مذکور همچنین از عوامل تهیه مجموعه تلویزیونی رستگاری نیز به عنوان یک حرکت ابتکاری و ارزشمند تقدیر به عمل آمد و اعضای حاضر ساخت چنین مجموعه هایی را موجب اعتلای فرهنگی و  تقویت معنویت گرایی در جامعه دانستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی