Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید جهان نژادیان سرپرست اداره کل غله و خدمات بزارگانی خوزستان گفت: یکی از اهداف بزرگ هدفمندی یارانه‌ها حذف ضایعات و افزایش کیفیت تولید نان بوده است و باید سلامت و کیفیت آن مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: افزایش کیفیت گندم، تاسیسات ذخیره سازی، استفاده از تکنولوژی‌های بروز شده و بهره بردن از نیرو‌های متخخص در صنعت آرد همچنین بهسازی و بروزرسانی واحد‌های نانوایی تنها بخشی از مولفه‌های تاثیر گزار در جهت ارتقاء کیفیت نان تولید در استان بشمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جهان نژادیان بیان داشت: یکی از دلایل بروز تخلفات و کاهش کیفیت نان تولید شده در نانوایی‌ها را علاوه بر شرایط مناسب آب و هوایی، نبود کارگران حرفه‌ای و متصدی نانوایی‌ها همچنین استفاده از کارگران موقت است و بدلیل شرایط نامساعد شغل و پائین بودن دستمزد غالب کارگران، در بازه کوتاه مدتی در این حرفه باقی خواهند ماند.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بزارگانی خوزستان تصریح کرد: این موضوع باعث شد تا تلاش فراوانی را که با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای استان از سال ۱۳۸۹ آغاز و تا سال ۱۳۹۴ برای آموزش بیش از ۱۱ هزار نفر از نیرو‌های نانوایی‌های استان به جهت افزایش کیفیت نان و ادامه دادیم به نتیجه مطلوبی ختم نگردد.

این مقام مسئول گفت: راه حل این معضل را رقابتی شدن تولید نان، ساماندهی به نیروی انسانی حاضر به فعالیت در حوزه تولید نان همچنین افزایش نظارت است و تمامی تصمیمات اتخاذ شده در خصوص چگونگی خدمات نانوایان بر عهده کارگروه گندم، آرد و نان استان است و این اداره کل تنها یک عضو از چندین عضو این کارگروه است.

او اظهار داشت: با تغییرات بوجود آمده در الگوی مصرف و کاهش سرانه مصرف شهری و جمعیت روستایی ۷.۵ کیلوگرم به ازای هر نفر شاهد دستیابی به نتایج مثبت این طرح شدیم و  از زمان برداشت گندم در مزارع یک پروسه بزرگ و پر هزینه برای رسیدن آرد به واحد‌های خبازی صورت می‌گیرد و برنامه ریزی جهت ارتقاء کیفیت یکی از الزامات حفاظت از منابع و سلامت احاد مردم است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت نان کیفیت نان برداشت گندم تولید نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور شاخص کیفی هوا در ساعت ۱۷، یکشنبه سوم اردیبهشت در شهرهای خرمشهر ۵۰۰، آبادان ۴۷۹ و کارون ۴۰۱ AQI که گویای وضع قهوه‌ای و بسیار خطرناک است.

این شاخص در حمیدیه ۲۲۶ AQI که بیانگر وضعیت بنفش و خطرناک است. 

شوشتر نیز با شاخص آلودگی ۱۸۳ در وضعیت قرمز نیز قرار دارد.وضعیت هوا در اهواز، بندرماهشهر، هندیجان و شادگان در وضعیت نارنجی و ناسالم قرار دارد.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

 

دیگر خبرها

  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان