Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@15:41:47 GMT

ادامه پرونده طبری و محاکمه متهم ردیف ۱۳

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۰۶۱۹

ادامه پرونده طبری و محاکمه متهم ردیف ۱۳

به گزارش روز یکشنبه مرکز رسانه قوه قضاییه، در ابتدای دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و سایر متهمان، قاضی بابایی ضمن اعلام رسمیت و علنی بودن دادگاه از متهم مهدی زاهدیان خواست در جایگاه حاضر شود.

مهدی زاهدیان فرزند ابوالقاسم متولد ۵۱، شغل وکیل دادگستری و آزاد با قرار قبولی وثیقه به فراهم کردن موجبات جرم ارتشاء از طریق مذاکره و وجه بین دانیال زاده و مرتضی علیزاده به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال، تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از طریق دانیال زاده و فراهم کردن موجبات تحقق ارتشاء به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال همچنین تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۲ میلیارد ریال متهم ردیف سیزدهم این پرونده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی بابایی با تفهیم اتهام به متهم زاهدیان از او پرسید: آیا اتهامات را قبول دارید؟

متهم زاهدیان ضمن رد اتهامات مطرح شده در کیفرخواست درباره رابطه با دانیال زاده گفت: وکیل دانیال زاده بودم. پس از تعیین حق الوکاله، او هفت میلیارد تومان برای هزینه‌های دادرسی و قانونی و سه میلیارد تومان برای حق الوکاله به من پرداخت کرد.

قاضی خطاب به این متهم گفت: چه مبلغی به بازپرس سابق علیزاده متهم پرونده پرداخت کردید؟

متهم زاهدیان گفت: من پولی ندادم.

قاضی بابایی گفت: شما در چند مرحله اظهار کرده‌اید که پول به علیزاده داده‌اید. گفته‌اید سه میلیارد تومان به بازپرس علیزاده داده‌ام و این را در مواجهه حضوری اظهار داشته‌اید. گفته اید این مبلغ را در دو مرحله به صورت یورو پرداخت کرده‌اید؛ یک مرحله در شمال و یک مرحله در تهران این پول را داده‌اید.

قاضی از وکیل متهم زاهدیان خواست در جایگاه حاضر شود. وکیل متهم زاهدیان با حضور در جایگاه از موکل خود دفاعیاتی در موضوعات مختلف کیفرخواست مطرح کرد.

ادامه دارد...

برچسب‌ها اکبر طبری قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اکبر طبری قوه قضاییه اکبر طبری قوه قضاییه میلیارد ریال دانیال زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک

دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به پرونده «قتل عمد مهران سماک» حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده را صادر کرد.   به گزارش شرق، ۲۵ دی سال گذشته، خبرگزاری میزان، اعلام کرد که حکم صادره برای متهم به قتل مهران سماک، در شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارسال شده است. این پرونده در دادگاه نظامی یک گیلان مطرح بود و شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به آن، دادگاه نظامی یک قزوین محسوب می‌شود. این شعبه پس از بررسی و رسیدگی به پرونده، دیروز حکم خود را صادر کرد.   مجید احمدی، وکیل خانواده مهران سماک، در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به حکم صادر شده توسط شعبه هم‌عرض، اظهار کرد: «دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان دادگاه هم عرض با اصرار بر مفاد رای دادگاه قبلی، رای خود را صادر کرده است، بنابراین متهم به قتل مهران سماک، به اتهام قتل عمد، به قصاص محکوم شده است.»   این وکیل دادگستری همچنین تاکید کرد که این سومین بار است که یک دادگاه نظامی به عنوان دادگاه تخصصی، حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده صادر کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اجرای حکم عباس ایروانی متهم اصلی پرونده گروه عظام، در سال ۱۴۰۲
  • ۳۴۷ زندانی مالی استان اردبیل آزاد شدند
  • اجرای حکم عباس ایروانی متهم اصلی پرونده گروه عظام
  • کمک ۲۸ میلیارد ریالی خیران ممقانی در سال گذشته
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردریالی سرمایه‌گذاری در بازار فارکس
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک
  • افزایش ۶۸ درصدی بخشودگی بدهی زندانیان جرائم غیرعمد در قزوین
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ