Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@18:27:46 GMT

آغاز مرمت و مقاوم سازی عمارت تاریخی نعمتی بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۰۷۷۰

آغاز مرمت و مقاوم سازی عمارت تاریخی نعمتی بوشهر

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: مرمت و مقاوم سازی عمارت تاریخی "نعمتی" بوشهر با چهار میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

به گزارش جماران، محمد حسین ارسطوزاده روز یکشنبه اعلام کرد: با توجه به سرعت انجام کار پیش‌بینی می‌شود مرمت این عمارت تاریخی بافت قدیم شهر بوشهر تا پایان مرداد ماه سال جاری به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بناهای دارای ارزش تاریخی در محدوده بافت بوشهر به دلیل ساختار مناسب معماری دارای قابلیت تبدیل به فضاهای شاخص گردشگری و فرهنگی است و کاربری پیشنهادی برای آنها تعریف شده‌است.

ارسطوزاده ادامه داد:  عمارت نعمتی از بناهای شاخص در محدوده‌ بافت تاریخی بوشهر است که در ۲ طبقه به شکل حیاط مرکزی همراه با عناصر خاص معماری بوشهری ساخته شده و با شماره  ۱۸۷۱۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌است.

عمارت نعمتی بوشهر مربوط به دوره مظفرالدین شاه قاجار است که در مردادماه ۹۷ ثبت ملی شد و مرمت و بازسازی این آثار تنها با تائید و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ممکن است.

این عمارت از بناهای کوشک مانند است که خانه در وسط و در اطراف آن باغ است و دارای المان‌های خاصی از جمله «فخری مدین» برای شکست نور و کوران هوا است و یکهزار و ۷۶ متر مساحت دارد و ۱۲۰ سال پیش  توسط حاج محمد جعفر و حاج باقر بهبهانی ساخته  شد.

اخبار مرتبط آغاز مرمت خانه سروشیان کرمان

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا مرمت خانه تاریخی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد سید اصفهان مرمت می‌شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه مرمت، نگهداری و ساماندهی آثاری مانند پل‌های تاریخی با کمک شهرداری انجام می‌شود گفت: اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان اعتباری را برای مرمت مسجد سید اختصاص داده‌اند.

حمیدرضا محققیان با اشاره به ترک‌های ناشی از نشست یا فرونشست در بنا‌های تاریخی اصفهان افزود: تحقیقات و مطالعاتی در این خصوص انجام شده است، اما نیازمند اعتبارات و بودجه کافی است تا مرمت این آثار در دستور کار قرار گیرد.


او با تاکید بر اینکه مسجد سید اصفهان نیاز به مرمت دارد، گفت: تاکنون اقداماتی به کمک مدیریت استان و شهر در این راستا انجام شده و اداره کل میراث فرهنگی نیز بودجه‌ای را برای این کار اختصاص داده است.

محققیان افزود:  حفظ و مرمت بنا‌های تاریخی با مالکان آن است، با این حال اداره کل میراث و شهرداری اعتباری را برای مرمت مسجد سید اختصاص داده‌اند.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مسجد سید اصفهان مرمت می‌شود
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • لیست اماکن اقامتی و بناهای تاریخی و گردشگری استان یزد
  • کشف آب‌انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت‌حیدریه + تصویر
  • ۴۰ هزار گردشگر از آثار تاریخی نوش آباد دیدن کردند
  • بیش از ۵ هزار مسافر از تورهای بافت‌گردی شیراز استقبال کردند
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تور‌های بافت گردی شیراز