Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی غیب الهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با پایان فصل کشت ، ۱۰ هکتار به کشت ذرت دانه ای و حدود ۷۰ هکتار نیز به کشت ذرت علوفه ای اختصاص یافت .

وی با اشاره به اینکه برای اجرای کاشت این  محصول ، کشاورزان از بذر گواهی شده مرغوب و کشت نشایی استفاده کردند ، خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح حدود ۴۵۰ کیلو گرم انواع کود شیمیایی مصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غیب الهی بابیان اینکه بخشی از محصول به صورت « نشایی» کشت شده است ، تصریح کرد: با این شیوه کشت ، ۲ هزار مترمکعب آب در هر هکتار ( تا سه نوبت آبیاری )صرفه ‌جویی می‌شود.

وی بابیان اینکه این محصول در آبان ماه برداشت می شود، اضافه کرد: متوسط تولید در واحد سطح  ۶۰ تن و در بعضی مزارع  تا ۷۰ تن می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه همچنین با بیان اینکه کشت ذرت در این شهرستان به دلیل تداوم ۲ دهه خشکسالی رو به کاهش است، افزود: کشاورزان در توسعه و تولید محصولات کم آبخواه شامل گیاهان دارویی و پسته ، زعفران با روش آبیاری نوین تلاش کنند.

غیب الهی  بابیان اینکه این شهرستان یکی از مناطق پرورش دام سنگین استان یزد است، ادامه داد: محصول تولیدی در دامداری‌های منطقه مصرف می‌شود.

توسط دامداران ابرکوه ، هشت هزار و ۵۰۰ رأس گاو شیری در ۶۰۰ واحد صنعتی ، نیمه‌صنعتی و سنتی ابرکوه پرورش داده می‌شود .

ابرکوه رتبه دوم تولید محصول دامی استان را در اختیار دارد و سالانه ۱۶۰ هزار تن فراورده دامی در این منطقه تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

اراضی قابل کشاورزی ابرکوه به علت کاهش بارندگی، کم آبی و تداوم خشکسالی از ۲۰ هزار هکتار به ۱۵ هزار هکتار در سال های اخیر کاهش یافت و ۴۰ درصد اشتغال وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هشت هزار  و ۵۰۰ خانوار ، سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی تولید می کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها کم آبی ابرکوه اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی ابرکوه اراضی کشاورزی کم آبی ابرکوه اراضی کشاورزی کشت ذرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۰۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر

غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از شناسایی ۱۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان بهشهر از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون خبر داد.

او افزود: در زمینه حفاظت و صیانت از اراضی زراعی و باغی در طول سال گشت‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: حفاظت از اراضی کشاورزی از شاخص‌های مهم و حیاتی در تأمین امنیت غذایی است و رصد و پایش اراضی به صورت مستمر و برنامه ریزی شده انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی