Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بارش شدید باران در شرق و جنوب شرق آسیا سیل و رانش زمین مرگباری را به دنبال داشته و همچنان ادامه دارد. تاریخ انتشار: 13:07 - 29 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۸۸۷۳ خبرگزاری میزان - «هند»، «نپال» و «چین» در روز‌ها و هفته‌های اخیر با بارش شدید باران و سیل مواجه شدند که میلیون‌ها نفر را ناچار به ترک خانه‌های خود کرده و جان صد‌ها نفر را گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
براساس گزارش «رویترز»، سیل در آسیا در روز‌های اخیر پیامد‌های ناگواری برای شماری از کشور‌ها برجای گذاشت.  
سیل در هند و نپال سبب جابجایی تقریبا چهار میلیون نفر شد و جان دستکم ۱۸۹ نفر را گرفت.
براساس اعلام مقام‌های دولتی هند و نپال در روز یکشنبه، ۲۹ تیر، تقریبا چهار میلیون نفر در شمال شرق هند و کشور همسایه اش نپال به دلیل باران‌های موسمی آواره شده اند؛ همچنین ده‌ها نفر نیز بر اثر سیل و رانش زمین مفقود شدند.  
طغیان رودخانه‌ها سبب آسیب دیدن محصولات زراعی شده است.   شمال شرق هند سه موج سیل را از اوایل ماه می از سر گذرانده است.
وضعیت در مناطق مذکور همچنان بحرانی است و پیش بینی می‌شود که باران‌های شدید طی چهار روز آینده ادامه خواهد داشت؛ ضمن اینکه به ساکنان در مورد رانش احتمالی زمین هشدار داده شد.      بیشتر بخوانید:  بیش از ۲ میلیون چینی به خاطر سیل بی خانمان شدند  اعلام وضعیت اضطراری برای ۳۷ میلیون نفر   شیوع گسترده بیماری «کرونا» در هند سبب شده نگرانی از ادامه بارش باران و جاری شدن سیل تشدید شود.
از چین نیز خبر می‌رسد، سیل در این کشور که در چند دهه آخر بی سابقه بود، زندگی بیش از ۳۷ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است و ۱۴۱ کشته و مفقود برجای گذاشت.  
سیل اخیر در چین از باراش شدید باران در ماه ژوئن در جنوب کشور آغاز شد و همچنان ادامه دارد.   به نظر می‌رسد مسیر بارش باران و سیل در جهت شرق کشور در حرکت است.  
بدترین سیل در تاریخ چین در سال ۱۹۳۱ رخ داد که دو میلیون کشته برجای گذاشت.   این سیل منطقه‌ای به بزرگی انگلیس و نیمی از اسکاتلند را تخریب و حدود ۲۵ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چین حوادث بین الملل سیل میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف سوخت در سراسر کشور همچنان افزایشی است/ مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، حجم توزیع سوخت در سراسر کشور روز چهارشنبه (هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳) به ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین رسید که در مقایسه با رقم ۱۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر مدت مشابه پارسال (هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲)، بیش از ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش ۵.۳ درصدی مصرف بنزین در نوروز امسال

برپایه این گزارش، میانگین توزیع روزانه بنزین در سراسر کشور از یکم تا هشتم فروردین امسال به ۱۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر رسید که این عدد در مقایسه با رقم ۱۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر طی دوره مشابه پارسال (یکم تا هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲)، ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر معادل ۵.۳ درصد افزایش یافته است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با هشدار درباره روند افزایشی مصرف سوخت در کشور، از هموطنان خواست با مدیریت مصرف سوخت و رعایت موارد مربوط به مصرف بهینه، کارکنان این شرکت را در سوخت‌رسانی مطلوب به هموطنان یاری کنند.

به گزارش شانا، در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ (آخرین روز پارسال)، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این عدد رکوردی بی‌سابقه‌ در مصرف بنزین سراسر کشور به‌شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • مصرف سوخت در سراسر کشور همچنان افزایشی است/ مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۸ فروردین / بارش برف و باران و مه در چالوس
  • وضعیت بارش باران در۴ روز آینده تعطیلات | بیشترین بارش ها در کدام استان خواهد بود؟
  • زنده از وضعیت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در آسیا
  • شیرازِ پس از باران، همچنان پاکیزه و زیبا
  • بارش‌ها تا پایان هفته همچنان ادامه دارد
  • آخرین وضعیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • آب باران، خانه ستاره‌های فولاد را برداشت!
  • تشریح آخرین وضعیت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد درپی بارش باران