Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- چهار کتاب از انتشارات سوره مهر با موضوع دفاع مقدس به عنوان منابع کمک آموزشی کانون زبان ایران انتخاب و به زبان انگلیسی منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای مصطفی مومنی رییس کانون زبان ایران با اعلام این خبر گفت: کتاب‌های «آزادی خرمشهر» خاطرات شهید سپهبد علی صیادشیرازی تدوین شده از سوی احمد دهقان، «پابه‌پای باران» شامل دو گزارش از هدایت‌الله بهبودی و مرتضی سرهنگی، «زنده‌باد کمیل» نوشته محسن مطلق و «پروانه در چراغانی» از مجموعه‌ی قصه‌ی فرماندهان اثر مرجان فولادوند آثاری است که به عنوان منابع کمک‌آموزشی در کانون زبان ایران به انگلیسی ترجمه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کانون زبان ایران افزود: این چهار کتاب از جمله آثاری هستند که پیش از این، از سوی مقام معظم رهبری مزین به تقریظ شده است.
وی گفت: کتاب‌های «آزادی خرمشهر»، «پابه‌پای باران»، «زنده‌باد کمیل» و «پروانه در چراغانی» در تمام مراکز آموزشی و فروشگاه‌های کانون زبان ایران در سراسر کشور در دسترس زبان‌آموزان و علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
این کتاب‌ها در قالب طرح «ترجمه سربلندی» که شامل 12 جلد است، به زودی به صورت مجازی رونمایی خواهد شد.
اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اعلام کرد: نسخه فارسی کتاب‌های «آزادی خرمشهر»، «پابه‌پای باران»، «زنده‌باد کمیل» و «پروانه در چراغانی» در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.
آثار مرتضی سرهنگی، احمد دهقان، هدایت‌الله بهبودی و محسن مطلق در طرح «ترجمه سربلندی»؛ زنده‌باد کمیل» اولین کتاب محسن مطلق است که دربردارنده خاطرات مطلق از سال‌های ابتدای جنگ عراق علیه ایران است که با زبانی ساده و گاه طنز نوشته شده‌اند.
کتاب «پا به پای باران» اثر هدایت‌الله بهبودی و مرتضی سرهنگی، دو گزارش موجود در این کتاب از تأثیرگذارترین گزارش‌هایی هستند که درباره هشت سال جنگ تحمیلی نگاشته شده است و نمای شهر‌های استان خوزستان را بعد از پایان جنگ به تصویر می‌کشند.
"آزادی خرمشهر» حاصل مصاحبه سعید فخرزاده با سردار شهید علی صیادشیرازی با تدوین احمد دهقان است. این کتاب دربردارنده خاطرات سپهبد شهید علی صیاد شیرازی درباره روز‌های نزدیک به آزادسازی خرمشهر است.
«پروانه در چراغانی» از عنوان‌های مجموعه قصه فرماندهان است که داستان‌هایی از مقاطع مختلف زندگی شهید حسین خرازی‏ فرمانده لشکر امام حسین (ع) اصفهان را در ایام جنگ ایران و عراق، برای گروه سنی نوجوان روایت می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کتاب دفاع مقدس کانون زبان ایران آزادی خرمشهر پای باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۱۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ همزمان با گرامیداشت هفته کار و کارگر مردم و مسئولان خرمشهر با حضور در گلزار شهدا با قرائت فاتحه بر مزار شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، با ادای احترام به روح بلند و ملکوتی شهدا بار دیگر با آرمان‌های والای آنان تجدید میثاق کردند.
در این مراسم یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع و حماسه به ویژه شهدای کارگر گرامی داشته شد.
هفته کار و کارگر امسال با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» از پنجم اردیبهشت آغاز و تا یازدهم اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز