Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیف الله ابوترابی گفت: ۵۷ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۵۸۹ نفر مراحل تکمیل ثبت‌نام کارت هوشمند ملی را انجام داده‌اند.

وی در مورد علت تاخیر و طولانی شدن زمان صدور کارت هوشمند ملی نیز گفت: تاخیر در صدور کارت هوشمند ملی به دلیل مشکل تامین بدنه کارت است و از آغاز سال ۹۷ با شرکت‌های متولی که چاپخانه دولتی متولی تامین و تولید آن است، وارد مذاکره شدیم و تلاش‌ها آغاز و قرار شد که بدنه کارت ایرانی مشابه خارجی باشد، آزمایشات طولانی انجام شد و این کارت مشابه نمونه خارجی است و همه نکات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاخیر در صدور کارت هوشمند ملی به دلیل مشکل تامین بدنه کارت است و از آغاز سال ۹۷ با شرکت‌های متولی که چاپخانه دولتی متولی تامین و تولید آن است

ابوترابی افزود: در حالیکه سازمان ثبت احوال آمادگی صدور دو و نیم میلیون کارت را در ماه دارد و اگر تولید کارت داخل را به موقع داشته باشیم و چاپخانه دولتی به تعهداتش در این زمینه عمل کند و تراشه گذاری هم انجام شود، سازمان ثبت احوال هم آمادگی برای صدور کارت هوشمند ملی به متقاضیان را دارد و تقاضای ما این است که چاپخانه دولتی به تعهدات خود در زمینه تولید بدنه کارت عمل کند و اعتبارات لازم هم در این خصوص تامین شودتا ما هم بتوانیم این تاخیر در صدرو کارت را جبران کنیم.

بیش ۴۶۱ هزار کارت هوشمند تولید داخلی صادر شده است

وی اعلام کرد: تا کنون ۴۶۱ هزار و ۹۶۱ قطعه کارت هوشمند ملی تولید داخلی صادر و در اختیار متقاضیان قرار داده شده است.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: ۶۲ میلیون نفر در کشور واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند و سالانه هم تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به این افراد اضافه می شوند..

صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و بر اساس هدف گذاری ها، قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷ برای همه واجدان شرایط صادر شود.

در حال حاضر ۴۷ میلیون و ۵۱ هزار و ۸۵۳ قطعه کارت هوشمند ملی صادر شده است


همچنین کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، باید به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود.

همچنین در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز درنظر گرفته شده که باید توسط خود افراد ثبت شود.

ایرنا

انتهای پیام/

20 / 20 کارت هوشمند ملی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور سیف الله ابوترابی علت تاخیر و طولانی شدن زمان صدور کارت هوشمند ملی ۴۶۱ هزار کارت هوشمند تولید داخلی کلید ورود به دولت الکترونیک

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کارت هوشمند ملی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور صدور کارت هوشمند ملی سازمان ثبت احوال چاپخانه دولتی بدنه کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!

ایتنا - در سال ۲۰۲۳، تحقیقات نشان داد که آمریکایی‌ها ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند. نزدیک به ۹۰ درصد از این افراد در ۱۰ دقیقه اول پس از بیدار شدن، گوشی خود را چک می‌کنند. حدود ۷۵ درصد از مردم گفتند که وقتی در دستشویی هستند نیز تلفن خود را چک می‌کنند.
چک کردن تلفن همراه را می‌توان اعتیادی دانست که بسیاری از افراد را اسیر خود کرده است. بسیاری از گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش ۴ تا ۵ اینچی، بیشتر فعالیت‌های روزمره زندگی ما را در اختیار دارند. از برنامه‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و تیک‌تاک که به ما کمک می‌کنند با دیگران در ارتباط باشیم، تا برنامه‌های مرتبط با کار مانند گوگل، مایکروسافت و زوم که ارتباط‌‌مان با دنیای بیرون را حفظ می‌کنند.

به گزارش ایتنا، ما ساعت‌های زنگ‌دار را برای بیدار شدن یا دفترچه یادداشت برای نگارش را کنار گذاشته‌ایم. وقتی یک گوشی هوشمند جدید دریافت می‌کنیم، این برنامه‌ها از پیش در رابط کاربری آن تعبیه شده‌اند. وابستگی ما به گوشی‌های هوشمند در دهه گذشته نیز به طور تصاعدی افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۳، تحقیقات نشان داد که آمریکایی‌ها ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند. نزدیک به ۹۰ درصد از این افراد در ۱۰ دقیقه اول پس از بیدار شدن، گوشی خود را چک می‌کنند. حدود ۷۵ درصد از مردم گفتند که وقتی در دستشویی هستند نیز تلفن خود را چک می‌کنند. حداقل ۶۰ درصد از افراد شرکت کننده در این مطالعه اعتراف کردند که شب‌ها با تلفن خود می‌خوابند. بر اساس نتایج Reviews.org، حدود ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان اذعان کردند که به این دستگاه‌ها معتاد هستند.

 

آیا شما نیز اینطور هستید؟ چند راه وجود دارد که می‌توانید از وابستگی خود به تلفن همراه کم کنید.
کیم کوماندو، از نگارندگان USA TODAY Tech راه‌هایی برای جدا شدن از دستگاه‌هایتان به اشتراک می‌گذارد. کیم کوماندو در ستونی برای USA TODAY  نوشت که افرادی که به گوشی‌های هوشمند خود وابسته هستند باید زمان نمایشگر را به نصف کاهش دهند. برخی از راه‌حل‌های او شامل موارد زیر است:
  نوتیفیکیشن (اعلان‌ها)
کوماندو به کاربران پیشنهاد می‌کند که به جای دویدن برای برداشتن تلفن خود هر بار که صدای اعلانی می‌دهد، گوشی خود را در آخر هفته و تعطیلات روی «مزاحم نشوید» قرار دهند تا با افرادی که برایشان مهم هستند وقت بگذرانند.
  زمان صفحه نمایش خود را محدود کنید
اگر «مزاحم نشوید» کمکی نکرد، می‌توانید از تلفنتان بخواهید میزان استفاده شما را برایتان نظارت کند.
با عملکرد Screen Time در تنظیمات آیفون و برنامه Digital Well-Being در اندروید، کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند محدودیت‌های زمانی را برای برنامه‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنند تعیین کنند تا مدت زمان صرف شده روی آن، در روز را کاهش دهند. این برنامه‌ها همچنین یک عملکرد قفل ایجاد می‌کنند که شما را از استفاده از برنامه تا روز بعد منع می‌کند.
 

دیگر خبرها

  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • زمان طولانی ترین و کوتاه ترین پرواز تهران استانبول
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در مورد آن چه می گویند؟
  • صدور شناسنامه هوشمند شد
  • بی اعتبار شدن مجوز‌های کسب وکار‌هایی که فاقد شناسه یکتا هستند
  • نام پدر از کارت هوشمند ملی حذف می‌شود؟
  • طولانی ترین مسیرهای ریلی جهان؛ از آمریکا تا روسیه!
  • نام پدر از کارت هوشمند ملی حذف نمی‌شود