Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:24:11 GMT

فروش سهمیه بنزین تخلف و پیگیرد قانونی دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۱۴۸۵

فروش سهمیه بنزین تخلف و پیگیرد قانونی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان فارس علی مبشری، گفت: بعد از اصلاح نرخ قیمت حامل‌های انرژی شاهد فروش سهمیه سوخت خودروهای شخصی و عمومی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت هستیم که این موضوع تخلف بوده و پیگرد قانونی دارد.

وی ادامه داد: نحوه استفاده از کارت سوخت توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قابل پیگیری است و در صورت اثبات تخلف، برای مالک کارت جریمه نقدی اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس به جایگاه داران نیز در این رابطه هشدار داد و اضافه کرد: در صورتی که مشخص شود جایگاه‌های عرضه سوخت به هر نحوی در فروش غیرقانونی سوخت دخالت دارند تخلفات آنها در کمیته رسیدگی به تخلفات شرکت فرآورده‌های نفتی بررسی شده و به مجازات‌هایی همچون جریمه نقدی و تنزل رتبه محکوم خواهند شد.

مبشری با بیان اینکه طی ۲ ماه گذشته به بیش از ۱۰۰ پرونده با موضوع عرضه خارج شبکه در جایگاه‌های عرضه سوخت در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده است، افزود: فروش سهمیه سوخت طبق قانون، عرضه خارج از شبکه تلقی شده و متخلفین به مسدود شدن کارت سوخت و جریمه نقدی به میزان ۲ تا ۵ برابر نرخ fob محکوم خواهند شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس از شهروندان تقاضا کرد چنانچه تخلفاتی از این قبیل را مشاهده کردند مراتب را به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اطلاع داده تا با متخلفین برخورد قانونی شود.

کد خبر 4977698

منبع: مهر

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی فارس شیراز بنزین ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بیرجند ایلام سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار به‌منظور حمایت از بخش کشاورزی از تخصیص ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر سوخت به بخش کشاورزی منطقه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار، حمید مظفری‌نژاد با اشاره به اینکه کشاورزی از مهم‌ترین محورهای تولید در کشور است، گفت: بر اساس درخواست‌های ثبت‌شده در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف)، ۶ هزار و ۳۵۷ دستگاه ادوات کشاورزی اعم از تراکتور، کمباین و تیلر در سطح منطقه فعالیت می‌کنند که  سال ۱۴۰۲ سوخت مورد نیاز این ادوات تأمین شد.

وی با اشاره به رشد ۲ درصدی سوخت در بخش کشاورزی منطقه در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه پیش از آن (سال ۱۴۰۱)، از مالکان ماشین‌آلات کشاورزی منطقه درخواست کرد چنانچه تاکنون اطلاعات خود را در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی به نشانی NEWTEJARATASAN.NIOPDC.IR ثبت نکرده‌اند، به‌منظور توزیع نظام‌مند سوخت در اسرع وقت درخواست خود را ثبت کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار تصریح کرد: سوخت به ادوات کشاورزی دارای برگ سبز و پلاک اختصاص داده می‌شود، همچنین برای دستگاه تیلر نیز برگه فروش معتبر از فروشنده نیاز است.

دیگر خبرها

  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین و جمع آوری کارت های سوخت
  • چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟
  • سوالات پر تکرار درباره بنزین + پاسخ
  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین
  • محکومیت هفت میلیارد ریالی شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان
  • پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس
  • توزیع ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار
  • محکومیت یک واحد عرضه کننده لاستیک خودرو به دلیل گرانفروشی
  • شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان هفت میلیارد ریال جریمه شد