Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-18@14:30:00 GMT

نحوه استفاده از مرخصی اساتید در مرداد و شهریور

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۱۷۴۱

نحوه استفاده از مرخصی اساتید در مرداد و شهریور

بخشنامه نحوه استفاده از مرخصی استحقاقی و فوق‌العاده اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در مرداد و شهریورماه ابلاغ شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بر اساس اعلام مدیریت امور اداری دانشگاه تربیت مدرس، با توجه به شروع موج دوم شیوع بیماری کرونا و ضرورت پیشگیری از گسترش بیماری و نیز هزینه بالای مصرف آب و برق در مردادماه و لزوم صرفه‌جویی در این زمینه، نحوه استفاده از مرخصی اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی در مرداد و شهریورماه بر اساس مصوبه ۲۲ تیرماه ۹۹ هیئت رئیسه دانشگاه، صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این بخشنامه و طبق ماده ۸۱ آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی، ضروری است اعضای هیئت علمی رسمی دانشگاه حداقل ۲۰ روز و تا سقف ۳۰ از مرخصی استحقاقی خود را در مردادماه و مانده مرخصی را در شهریورماه استفاده کنند.

همچنین اعضای هیئت علمی پیمانی و طرح سربازی، مرخصی استحقاقی خود را با هماهنگی مقام مسئول در مردادماه استفاده کنند.

بخشنامه تصریح می‌کند: مرخصی‌ها نباید موجب تاخیر در برگزاری امتحانات پایان‌ ترم و به ویژه جلسات دفاع دانشجویان در شرف فارغ‌التحصیلی در مرداد و یا شهریور شود و انتظار می‌رود اعضای هیئت علمی با توجه به تجربه دوران نیمه‌حضوری اخیر، در تسریع امور در ایام مرخصی همکاری جدی و متناسب داشته باشند.

با توجه به بخشنامه‌های پیشین در ارتباط با فراهم کردن تسهیلات لازم برای انجام جلسات دفاعیه برخی از دانشجویان در طی ماه‌های مرداد و شهریور و نیز برگزاری آزمون پایان‌ ترم جاری تا دهم مردادماه، روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌های آموزشی با هماهنگی معاونان آموزشی و پژوهشی در بهره‌برداری از همکاری اعضای هیئت علمی و نیز همکاران تدابیری اتخاذ کنند تا خللی در انجام این امور ایجاد نشود.

بر اساس این بخشنامه اعضای غیر هیئت علمی (رسمی،‌ پیمانی و قراردادی) ‌می‌توانند به ازای استفاده از ۱۰ روز مرخصی استحقاقی از ۱۰ روز مرخصی فوق‌العاده (‌تشویقی) بر اساس تبصره ۱ ماده ۵۵ آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیئت علمی، از اول تا پایان مرداد برخوردار شوند. مرخصی تشویقی قابل ذخیره یا بازخرید نیست.

بدیهی است اعضای هیئت علمی و کارکنانی که به سبب مشغله حجیم ناشی از تعدد برگزاری جلسات دفاع،‌ حضورشان برای انجام امور فوق در دانشگاه اجتناب‌ناپذیر است می‌توانند مرخصی خود را تا دهم شهریورماه استفاده کنند.

همچنین برخی از کارکنان ستادی آموزشی و پژوهشی که حضورشان برای اجرای برنامه‌های فوق الزامی است حسب صلاحدید معاونان می‌توانند از دهم مرداد تا دهم شهریور از مرخصی استحقاقی و تشویقی خود استفاده کنند.

با توجه به ضرورت حضور برخی از کارکنان ستادی دانشگاه برای انجام امور اجتناب‌ناپذیر،‌ مسئولان واحدها برنامه حضور حداقل تعداد کارکنان مورد نیاز در مردادماه را تا پایان وقت اداری روز یکشنبه ۲۹ تیرماه برای بررسی و اعلام نظر به مدیریت امور اداری اعلام کنند.

نیروهای تحت پوشش شرکت‌های طرف قرارداد با دانشگاه نیز در صورت موافقت مسئول واحد محل خدمت و مسئول شرکت می‌توانند در فاصله زمانی ۱ مرداد تا ۳۱ مرداد از مرخصی استحقاقی خود استفاده کنند.

از تاریخ اول مرداد تا ۳۱ مردادماه اضافه کار و بهره‌وری پرداخت نخواهد شد و برای کارکنانی که حضور آنان در دانشگاه ضروری و اجتناب‌ناپذیر است در صورت ضرورت با درخواست مسئول واحد مربوطه و تایید مدیر امور اداری، حداکثر و صرفا تا ۲ ساعت اضافه کار در روز قابل محاسبه خواهد بود.

ساعت کاری دانشگاه نیز از اول تا پایان مردادماه از ساعت ۸ تا ۱۴ خواهد بود.

انتهای پیام/۴۱۱۸/

منبع: آنا

کلیدواژه: مرخصی دانشگاه تربیت مدرس استاد دانشگاه مرخصی استحقاقی اعضای هیئت علمی مرداد و شهریور غیر هیئت علمی استفاده کنند بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، سامانه انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جهت نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فعال خواهد شد.

دانشگاه های علوم پزشکی باید در زمان بندی اعلام شده نسبت به ثبت درخواست، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضاهای انتقال دانشجویان بر اساس بازه‌های زمانی اشاره شده با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و مصوبات شورای‌ عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی در رشته مقاطع مختلف اقدام کنند.

جدول زمانبندی سامانه انتقال دانشجویان در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

ردیف بازه زمانی اقدام
۱ شنبه ۱ اردیبهشت ماه تا چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ثبت درخواست توسط دانشجویان متقاضی در دانشگاه های مبداء و بارگذاری مدارک لازم
۲ شنبه ۲ تیر تا شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبداء و ویرایش توسط دانشجو
۳ یکشنبه ۱۷ تیر تا یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ رسیدگی و اعلام نتیجه اولیه توسط دانشگاه مبداء
۴ دوشنبه ۱ مرداد تا سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط دانشجو
۵ چهارشنبه ۱۷ مرداد تا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

- بررسی و اعلام نتیجه توسط دانشگاه مقصد

- تایید نهایی و تثبت نتیجه نهایی فرایند توسط دانشگاه مبدا و ارسال به دانشگاه مقصد

سامانه میهمانی در طول نیمسال تحصیلی فعال بوده و نیازی به رعایت این جدول زمانبندی نیست.

همچنین با توجه به ممنوعیت انتقال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، تصمیم گیری در خصوص انتقال این دسته از دانشجویان طبق روال سنوات گذشته به عهده کمیسیون موارد خاص انتقال دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) وزارت بهداشت خواهد بود.

در دانشگاه‌هایی که سامانه انتقال در موعد مقرر فعال نیست، مسؤولیت به عهده همان دانشگاه بوده و از ارجاع هرگونه مکاتبه اداری و یا دانشجو به وزارت بهداشت جهت اخذ مجوز خارج از سامانه خودداری شود.

کد خبر 6079595

دیگر خبرها

  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • اساتید دانشگاه‌های جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند/ رونمایی از وبگاه تحریم علمی اسراییل
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی تغییر می‌کند
  • تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تعمیراتی دانشگاه در ۳۰ ماه
  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد