Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی در مكاتبه با معاونین سیاسی اجتماعی استانداری های سراسر كشور، خواستار تمدید پروانه تشكل هایی كه تاریخ اعتبارشان تمام شده تا پایان مهرماه سال جاری شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور، زهرا عابدینی معاون مشاركت های اجتماعی وزارت كشور در مكاتبه با معاونین سیاسی اجتماعی استانداری های سراسر كشور بر لزوم تمدید پروانه انجمن ها و تشكل هایی كه مدت اعتبار پروانه شان تمام شده است تا پایان مهر ماه سال جاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون مشاركتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی با تاكید بر اینكه این تصمیم با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال كرونا ویروس اتخاذ شده است؛ گفت:حسب تصمیم و مصوبه شورای ملی توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد و با عنایت به وضعیت موجود ناشی از بیماری كرونا در كشور و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مراقبتی، هر گونه تغییر در خصوص وضعیت تمدید پروانه تشكل های مردم نهاد و تغییرات ثبتی كه مستلزم برگزاری جلسات گروهی نظیر مجامع عمومی و جلسات هیات مدیره می باشد، تا پایان مهر ماه سال جاری ضروری نمی باشد.
وی در این خصوص افزود: تشكل ها، موسسات و سازمان های مردم نهاد سراسر کشور می توانند تا پایان مهرماه سال جاری با حفظ وضعیت موجود خود به فعالیت های خود ادامه دهند.
عابدینی تصریح كرد: هر گونه  مشكلات و مسائل  حقوقی تشكل ها از طریق مكاتبه حل و فصل می گردد و نیاز به حضور فیزیكی و برگزاری نشست نیست.
عابدینی در پایان خاطرنشان كرد: شایسته است کلیه  مدیران سازمانها،  موسسات،  بانکها و سایر ارگان های مرتبط با سازمانهای مردم نهاد به منظور مساعدت در تمدید پروانه تشكل های مردم نهاد، دستورات مقتضی را صادر نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معاون سازمان امور اجتماعی مردم نهاد تمدید پروانه سال جاری تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو

رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام افزایش سرعت صدور پروانه در این سازمان، در عین حال درباره چگونگی تولید مکمل‌ها در کشور توضیح داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، سیدحیدر محمدی در حاشیه دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و دارویی و سیزدهمین همایش طلای سبز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار محصول مکمل داریم که از سازمان غذا و دارو پروانه فعالیت برای تولید گرفته‌اند و بیش از ۲ هزار پروانه فعالیت طب سنتی داریم که مجوز دارند و سالیانه حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون عدد از این محصولات مکمل یا فراورده‌های گیاهی را شناسه‌گذاری می‌کنیم، به این معنا که به این تعداد تولید شده‌اند بخشی از این‌ها در بازار داخل مصرف و بخشی نیز صادرات می‌شوند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: میزان صادرات گیاهان دارویی وضعیت بهتری دارد. ما در قسمت جهش تولید بسیاری از فرایندها را تسهیل و تسریع کرده‌ایم و بخشی از مراحل زائد را از صدور مجوزها حذف کردیم و تلاش ما این بود که از ذی‌نفعان‌مان برای اینکه بخشی از فرایندهای غیرحاکمیتی را انجام دهند، استفاده کنیم و برون‌سپاری کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در حوزه مشارکت مردم و ذی‌نفعان ما از کلیه انجمن‌ها و بخش خصوصی دعوت کردیم برای اینکه بخشی از این فرایندهایی را که ما برون‌سپاری می‌کنیم با کمک آنها انجام دهیم، بخش مصاحبه با مسئولان فنی و زمان صدور پروانه برای این صنایع سرعت بالاتری پیدا کرده است؛ به نحوی که در بهار سال جاری هیچ پروانه‌ای را در انتظار زمان بررسی نخواهیم داشت و بلافاصله بررسی انجام و مجوزها صادر می‌شود.

محمدی درباره میزان پیشرفت صادرات گیاهان دارویی گفت: مجموع صادرات در سال ۱۴۰۲ در حوزه مکمل و گیاهی ۱۳ میلیون دلار بوده است که انتظار ما این است در سال جاری این عدد رشد داشته باشد، در حوزه فراورده‌های گیاهی یک مقدار این میزان بیشتر بوده است، چرا که ما یکی از زیست بوم‌های بزرگ فراورده‌های گیاهان دارویی هستیم، امیدوارم با همتی که تولیدکنندگان دارند و بازاریابی که در عرصه بین‌الملل انجام می‌دهند، سال جاری جهش خوبی را نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.

وی درباره چالش قیمت‌گذاری اظهار کرد: سیاست‌گذاری‌ها برای قیمت‌گذاری با توجه به شرایط کشور و تنظیم بازار مشخص شده است، تمام تلاش ما این است قیمت‌هایی که مشخص می‌شود به گونه‌ای باشد که هم برای شرکت تولید محصولات به صرفه باشد و از طرفی نیز برای مردم خرید این محصولات مقرون به صرفه باشد و سعی می‌کنیم که این تعادل را حفظ کنیم.

کد خبر 745445

دیگر خبرها

  • انحلال آنروا بحران انسانی در غزه را عمیق‌تر و قحطی را تسریع می‌کند
  • برگزاری نشست شورای امنیت درباره فعالیت آنروا در نوار غزه
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • تمام تلاش برای ارائه بهترین خدمات به مردم می شود
  • تکمیل بیش‌از ۷۰ هزار طرح نیمه تمام در اولویت کاری دولت
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • ۱۳۰ هزار میلیارد تومان، اعتبار مورد نیاز طرح دارویار
  • برنامه‌های فرهنگی در اردبیل رشد ۴۰۰ درصدی دارند
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند