Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@01:44:52 GMT

تشکیل پرونده 780 متقاضی مسکن ملی در ایلام

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۲۳۴۴

تشکیل پرونده 780 متقاضی مسکن ملی در ایلام

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام، گفت: از مجموع 950 متقاضی تایید شده طرح اقدام ملی ساخت مسکن در این استان تاکنون 780 نفر جهت تشکیل پرونده اقدام کرده‌اند.

رضا جعفریان معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: از مجموع 950 متقاضی تایید شده طرح اقدام ملی ساخت مسکن در این استان تاکنون 780 نفر جهت تشکیل پرونده  اقدام کرده‌اند که از این تعداد 658 نفر مربوط به شهر ایلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از ارائه قرارداد واگذاری از سوی راه و شهرسازی استان به بنیاد مسکن، متقاضیان جهت واریز آورده اولیه به بانک‌ها عامل معرفی می‌شوند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، تصریح کرد: متقاضیان پس از تایید صلاحیت نسبت ‌به افتتاح حساب انسدادی در شعب بانک مسکن اقدام کنند.

جعفریان با بیان اینکه زمین‌های محل احداث طرح اقدام ملی زمین و مسکن  شناسایی شده، افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این واحدها در مدت ۲ سال آینده ساخته شده و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

وی یادآور شد: تفاهم نامه اولیه جهت تحویل یک قطعه زمین برای ساخت 800 واحد مسکونی از اداره کل راه و شهرسازی شهر ایلام و برای بقیه شهرستان‌ها نیز اقدام مشابه صورت گرفته است.

جعفریان بیان داشت: بر این اساس برای این ۹ هزار ۲۰۰ واحد، برنامه ریزی‌های خاصی در نظر گرفته شده است که در این راستا تفاهم نامه‌هایی با بنیاد مسکن، ستاد فرمان اجرای امام، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بهزیستی، کمیته امداد و پروژه‌های مشارکی که داشته‌ایم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 970821

منبع: فارس

کلیدواژه: ایلام مسکن انقلاب اسلامی تایید صلاحیت بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد

«سیداحمد خادمیان» میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را توسط بانک‌ها تشریح کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۹۵۳ نفر در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وی افزود: از متقاضیان ثبت نام شده، یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۴۵۲ نفر حائز شرایط اولیه شدند و از این تعداد ۹۹۱ هزار و ۶۵۸ متقاضی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه معرفی شدند.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: طبق آمارها، تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها به متقاضیان وام ودیعه به تعداد ۴۳۸ هزار و ۵۵۸ فقره است که با توجه به فصل نقل و انتقالات، انتظار داریم تا این میزان افزایش یابد و تعداد بیشتری از مردم بتوانند از این امکان برای فراهم کردن مسکن مناسب خود و خانواده استفاده کنند.

خادمیان تاکید کرد: بانک‌ها طبق بخشنامه شرایط پرداخت وام ودیعه را تسریع بدهند.

وی توضیح‌داد: به تازگی گزارش‌هایی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده که بر اساس آن، برخی از شعب مدارک مازاد از بخشنامه از متقاضیان تسهیلات ودیعه طلب می‌کنند و حتی استعلام‌هایی را مجدد پس از حائز شرایط شناخته شدن متقاضی می‌خواهند که این موارد مورد تایید وزارت راه و شهرسازی نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد: همه شعب بانک باید بر اساس بخشنامه پیش بروند و مدارک و استعلاماتی خارج از بخشنامه از متقاضیان طلب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • برگزاری مراسم قرعه‌کشی و واگذاری ۸۱ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت
  • تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود
  • نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • اختصاص زمین به ۱۰۱ متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرونده ۳۵۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی تا یک ماه آینده بسته می‌شود