Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های اقتصادی کشور که صبح امروز ۳۰ تیر در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مهمترین تیتر‌های روزنامه‌های اقتصادی امروز دوشنبه ۳۰ تیر ماه به بیان مسائلی همچون جایگاه ایران در رقابت صنعتی، لغو انحصار کارگزاری ها، حق مسکن کارگران همچنان در بلاتکلیفی، افزایش قیمت ها برای مردم قابل تحمل نیست، سایه رکود بر سر بازار لوازم یدکی، سیگنال کاهشی در بازار ارز، چرا همیشه بحران ها به اصلاحات ختم نمی شود؟ می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین هفت طبقه وام برای اجاره نشین ها، آغاز پرداخت وام اجاره در مردادماه، برجام اقتصاد را قفل کرد، فرش قرمز بهارستان برای کوپن، سردرگمی متغیرهای کلان اقتصاد، پشت پرده بازار ارز، روز ریزش در بازار ارز از جمله مهمترین تیترهای روزنامه های اقتصادی امروز به شمار می رود.

 

تصاویر صفحه نخست روزنامه های اقتصادی ۳۰ تیرماه به شرح زیر است:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه های اقتصادی روزنامه ها روزنامه روزنامه های اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ در راه نیست ،در همچنان بر همان پاشنه میچرخد

اما نکته قابل تامل و توجه این است که هیچ تحلیل منطقی پیش بینی جنگی تمام عیار را در این عرصه تایید نمیکند و قرار هم نیست در فضای کنونی "سوت آغاز" جنگی زده شود که به نفع هیچ کدام از طرفین نیست لذا حملات موشکی ایران را نمیتوان جز "دفاع" از حق طبیعی خودش تلقی کرد.
بنابراین فارغ از مرافه های سیاسی احزاب و جناح های داخلی ،پاسخ ایران به اقدام اسرائیلی ها در سفارت ایران در دمشق منجر به جنگ نخواهد شد و در واقع حملات بی سابقه ایران در ۷۳ سال گذشته تنها یک "پاسخ" بود.
دلواپسی ها در حوزه اقتصاد و تاثیر این اقدامات نه تنها در اقتصاد کشور ما که از آسیب پذیری بیشتری برخوردار است بلکه در اقتصاد کل منطقه و حتی فراتر از آن در جهان هم انکارناپذیر است.
اما باز هم فارغ از طبیعی بودن افزایش نرخ ارز های خارجی و به هم ریختن تعادل بازار و بورس بی تردید سیاست های داخلی در بخش اقتصادی در این شرایط میتواند تسکین دهنده بازار و افکار عمومی باشد.
طویل شدن صف های جایگاه های سوختگیری و بنزین و همچنین نگرانی ها، شاید در اوایل کمی طبیعی به نظر میرسد اما پافشاری بر این منوال به صلاح عموم مردم نخواهد بود.
واقعیت این است که سال گذشته قیمت ارز به شدت میل به جهش داشت و هر واقعه ای حداقل افزایش ۱۰ درصدی را به دنبال داشت اما از ابتدای سال جدید ماجرای جبران قیمت ارز در سال گذشته و تنش های شکل گرفته سیاسی و نظامی باعث شد تا حدی قیمت ارز در بازار تکان بخورد و البته میتوان گفت که این افزایش دور از ذهن نبود و در تحلیل های عوام هم بیشتر از هر زمان دیگری خونمایی میکرد.
به هر حال به نظر میرسد که اکنون رفته رفته و آرام و بی هیاهو قیمت و نرخ ارز در حال لنگر انداختن در کریدور جدید است!
البته که تاکید میکنم با وجود فاکتورهایی چون رشد نقدینگی و افزایش پایه پولی عبور قیمت دلار از کانال ۶۵ هزارتومان نیز دور از انتظار نبود و نیست!
در واقع با تشدید خروج پول و سرمایه در زمان های اینچنینی که خطرات امنیتی و نظامی ولو کاذب احساس میشود، تبدیل کردن ریال به دلار برای بسیاری از افراد که خارج از کشور هستند و قصد دارند سرمایه هایشان را خارج کنند فزونی میگیرد و تقاضای نقدینگی و دلار را بالا میبرد.
از سوی دیگر مردم عادی هم در زمان انتظارات تورمی "مفری" برای خود جستجو میکنند و به دنبال خرید طلا و دلار میروند و طبیعی است که در این فضا افزایش قیمت دلار امری غیرمنطقی نیست.
آنچه که در اقتصاد کشورمان به خصوص در سال های اخیر عنوان میشود "حباب "است که به طور طبیعی باید در مدت یک الی دو ماه تخلیه شود و به نرخ نهایی و یا منطقی دست یابد.
آنچه که از امروز به نظر میرسد بخش های حکومتی و نظارتی باید بیشتر رصد کنند و از هم اکنون ورود جدی کنند این است که اجازه پنهان سازی کالا و ارز و ...داده نشود و از مفسده های بعدی که موجب آسیب به معیشت عموم میشود جلوگیری کنند.
البته این چنین ماجراهایی بی شک با بگیر و ببندهای امنیتی متوقف نمیشود بلکه سیاست های اقتصادی باید به گونه ای کنار هم قرار گیرد که منافعی برای دنبال کننده های این شیوه ها وجود نداشته باشد.
از طرف دیگر فرهنگ مردم در مواجهه با چنین بحران های گذرا نیز نباید به گونه ای باشد که تاثیر گرفته از شایعات بازار باشد
به عبارت دیگر هجوم به فروشگاه ها برای خرید مازاد مایحتاج و یا ایجاد صف های طویل پمپ بنزین ها و...جز ایجاد بحران های جدیدتر و البته جدی تر کمکی به شرایط بازار نخواهد کرد و فقط نوعی عدم تعادل و بهم ریختگی ایجاد میکند که در نهایت به نفع هیچ کس نیست.

* کارشناس رسانه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1893782

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - سه شنبه ۲۸ فروردین
  • جنگ در راه نیست ،در همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد
  • جنگ در راه نیست ،در همچنان بر همان پاشنه میچرخد
  • رقم دستمزد ۱۴۰۳ امروز تغییر می‌کند؟
  • حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد؟
  • احتمال افزایش حق مسکن کارگران در جلسه امروز
  • "جنگ" در راه نیست ، "در" همچنان بر همان پاشنه میچرخد
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ دوشنبه ۲۷ فروردین ماه
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - دوشنبه ۲۷ فروردین
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۲۶ فروردین