Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-24@00:40:27 GMT

سلطان دولتی مسکن با ۱۰۰۰ خانه خالی

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۳۱۶۵

پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اعلام شناسایی فردی با مالکیت ۱۹۵ واحد در تهران و نهادی با یکهزار واحد، گفت: کسانی که احتکار و سوداگری می‌کنند، دو راه پیش رو دارند، یا باید واحد‌های خود را به بازار عرضه کنند و مالیات نپردازند یا چنانچه تمایل به عرضه واحدهایشان ندارند، باید مالیات آن را بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلانی در یک برنامه تلویزیونی با موضوع شناسایی مالکان با بیش از ۹۰ واحد مسکونی در تهران، با تاکید بر اینکه، واحدهای خالی به تفکیک استان در حال شناسایی است، گفت: شناسایی خانه‌های خالی و مالکیت در تهران و استان‌ها در حال انجام است. به عنوان نمونه در تهران مالکی حقیقی با ۱۹۵ واحد و نهادی با یکهزار واحد، شناسایی شده است. مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در خصوص آخرین وضعیت بهره‌برداری از سامانه املاک و اسکان، توضیح داد: سامانه راه‌اندازی شده است. به دنبال فرصتی مناسب هستیم تا بعد از عبور از بحران کرونا، عملیات اجرایی آن را آغاز کرده و در آیینی، عملکرد و ویژگی‌های سامانه و خروجی‌هایی که از سامانه به دست می‌آید را برای مردم تشریح کنیم. اصلانی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی، هم‌اکنون از سامانه استفاده می‌کند. وی با تاکید بر اینکه احتکار و سوداگری مسکن مساله‌ای است که راهکار آن اخذ مالیات است، گفت: احتکار مسکن عملی ناپسند است و با آن برخورد می‌شود. معتقدیم خانه خالی نباید وجود داشته باشد و باید خانه‌های خالی به بازار مسکن عرضه شود. اصلانی تاکید کرد: کسانی که احتکار و سوداگری می‌کنند دو راه پیش رو دارند. یا باید واحدهای خود را به بازار عرضه کنند و مالیات نپردازند یا چنانچه تمایل به عرضه واحدهایشان را ندارند، مالیات آن را بپردازند. مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در پاسخ به اینکه به رغم ارایه کد رهگیری در زمان نقل و انتقال، چرا تاکنون صاحبان مالکان خانه‌های خالی شناسایی نشدند؟ گفت: دیوان عدالت اداری در مقطعی الزام کد رهگیری را برداشت. در عین حال، کد رهگیری معاملات جدید را نشان می‌دهد و در خصوص معاملاتی که در گذشته انجام شده این کد، وجود نداشت. به همین منظور لازم بوده تا مجموعه‌ای از پایگاه داده‌های اطلاعاتی که نشان‌دهنده وضعیت مالکیت، استفاده از خدمات شهری، و سکونت افراد است، بررسی شوند. وی تصریح کرد: پایگاه داده‌ای کد رهگیری باید ورودی‌اش در سامانه املاک و اسکان بیاید و سامانه بتواند پالایش کرده و خانه‌های خالی را شناسایی کند. برچسب ها: مسکن ، خانه های خالی ، وزارت راه و شهرسازی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000J71

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مسکن خانه های خالی وزارت راه و شهرسازی خانه های خالی کد رهگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری مامور قلابی در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، سرهنگ محمود حافظی گفت: با تماس شهروندی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه شخصی با عنوان مامور یکی از ارگان‌های دولتی با در دست داشتن بی‌سیم، قصد اخاذی از متصدی یک واحد صنفی در محدوده بلوار شهید بهشتی شهر رشت را داشته و با توجه به مشکوک شدن کسبه، این فرد از محل فرار کرده است، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. 
وی با بیان اینکه پس از بررسی‌های صورت گرفته، صحت موضوع محرز و پس از اقدامات فنی ماموران انتظامی پاسگاه خشت مسجد، متهم مورد نظر شناسایی و در محل سکونتش دستگیر شد، افزود: از این متهم ۴۶ ساله یک دستگاه بی‌سیم غیرمجاز کشف و این فرد با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و تحقیقات پلیس برای شناسایی شاکیان احتمالی ادامه دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان رشت از شهروندان خواست در صورت مواجهه با افرادی که خود را مامور ارگان‌های دولتی معرفی می‌کنند، قبل از پاسخگویی نسبت به رویت کارت شناسایی این افراد اقدام و هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک
  • شناسایی و دستگیری مامور قلابی در رشت
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی
  • تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی
  • سلطان کوکائین در تهران دستگیر شد
  • عملیات گاندو برای دستگیری سلطان کوکائین؛ سلطان کوکائین کیست و چطور بازداشت شد؟
  • سال متفاوت استان یزد در وصول درآمد از بخش‌های مختلف
  • گلستان رتبه نخست کشور در تملک زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن