Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک از اولویت‌های دولت است، گفت: ایران از نظر تولید علم هوش مصنوعی در میان ۱۵ کشور برتردنیا قرار دارد.

 سید ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با فارس با بیان اینکه ایران در هوش مصنوعی وضعیت قابل قبولی دارد، گفت: در مسئله دانشی و بهره مندی از نیروی انسانی در حوزه هوش مصنوعی، وضعیت مناسبی در دنیا داریم و طبق گزارشات منابع معتبر، ایران از نظر فارغ التحصیلان دانشگاهی و تولید علم هوش مصنوعی، در رتبه های بین ۷ تا ۱۵ در دنیا قرار میگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین محققان و اساتید بسیاری در کشور وجود دارند که پژوهش های کاربردی را در این حوزه انجام می دهند. اما مهاجرت نخبگان این بخش به کشورهای دیگر، به دلیل امکانات و جذابیت های شغلی، چالشی جهانی است که ما نیز باید به آن توجه کنیم و با ایجاد امکانات و بسترهای کاری مناسب از مهاجرت نخبگان این بخش جلوگیری کنیم.

* ایجاد و توسعه آزمایشگاه های تخصصی و منابع و زیرساخت های پردازشی در حوزه هوش مصنوعی

وی افزود: ایجاد و توسعه آزمایشگاه های تخصصی و ایجاد منابع و زیرساخت های پردازشی در زمینه هوش مصنوعی نیز از جمله مواردی است که مستلزم مشارکت کسب و کارهای خصوصی حوزه فاوا و سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت ها توسط آنها و حمایت حاکمیت است.

* در حوزه هوش مصنوعی با خلاء قانونگذاری و رگولاتوری مواجه هستیم

هاشمی تصریح کرد: یکی از خلاء هایی که در حوزه هوش مصنوعی با آن مواجه هستیم موضوع قانونگذاری و رگولاتوری است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود. از سوی دیگر رعایت حقوق معنوی محصولات نوآورانه، توجه به فرهنگ داده باز همراه با مدیریت ، حکمرانی داده، ناشناسی آن و حفظ حریم خصوصی و هویت افراد نیز یکی دیگر از چالش های هوش مصنوعی به حساب می آید.

برچسب ها: هوش مصنوعی ، ایران ، وزارت ارتباطات لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000J75

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: هوش مصنوعی ایران وزارت ارتباطات حوزه هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه اقتصاد دریامحور باعث جهش تولید و اشتغال آفرینی می شود

تین نیوز

دبیر هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران پسکرانه بنادر را حلقه مفقوده جهش تولید در کشور توصیف کرد و گفت: توسعه اقتصاد دریامحور منجر به جهش تولید و حل مشکل بیکاری در کشور خواهد شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سامان رضایی ، درخصوص الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۳ «جهش تولید با مشارکت مردم» و نقش مردم و فعالان اقتصادی در توسعه اقتصاد دریامحور، اظهار کرد: امروزه تولید صرفا به معنای ارائه کالا نیست و حوزه خدمات و ارزش آفرینی را نیز در بر می گیرد. باید به تمامی بخش های زنجیره تامین کالا از تولید گرفته تا عرضه به خوبی دقت کرد تا در نهایت شاهد جهش تولید به معنای واقعی بود.

وی ادامه داد: حمل ونقل دریایی پویا، خدمات دریایی و بندری، تردد کشتیرانی و سایر موارد مرتبط با حوزه دریایی و بندری هر کدام به نوبه خود در مسیر جهش تولید دارای نقش های تعریف شده هستند و به طور حتم اگر خواستار تحقق جهش تولید هستیم، باید پشتیبانی خوبی را در بخش دریایی و بندری شاهد باشیم.

پسکرانه بنادر؛ مهم ترین پشتیبان فعالیت های تولیدی و صنعتی هستند

نایب رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان با بیان اینکه پسکرانه بنادر مهم ترین پشتیبان فعالیت های تولیدی و صنعت تلقی می شود، عنوان کرد: پسکرانه بنادر، حلقه مفقوده جهش تولید به شمار می رود و اگر بتوانیم شاهد ایجاد فعالیت های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر باشیم، به دلیل کاهش هزینه تمام شده نهایی، فعالیت و توجه اقتصادی را برای بخش خصوصی و فعالان اقتصادی رقم زده ایم.

رضایی با بیان اینکه زنجیره تامین مقوله ای بسیار مهم در اقتصاد امروز دنیاست که بخش های مختلف آن در هم تنیده هستند، خاطرنشان کرد: نباید به صورت مقطعی و بخشی نگر به مقوله جهش تولید و اقتصاد دریامحور توجه کرد. توسعه پایدار اقتصادی نیازمند نگاه کلان، همه جانبه و بلندمدت به زنجیره تامین است. اگر بخش های پشتیبانی در حوزه تولید به خوبی مورد توجه واقع نشود، در پایان اهداف ترسیم شده در راستای رونق و جهش تولید، محقق نمی شود.

ارتباط مستقیم جهش تولید با حوزه دریایی و دریانوردی

وی افزود: دیگر مسئله بسیار مهم در مسیر جهش تولید و تحقق اقتصاد دریامحور منابع انسانی است و نوار ساحلی، پسکرانه بنادر و حوزه دریایی و دریانوردی می تواند با تحول روبرو باشد، چرا که کشور ما از منابع انسانی بسیار خوبی برخوردار است. اگر بتوانیم شاهد تراکم جمعیتی و انتقال و ایجاد صنایع آب بر در نوار ساحلی کشور باشیم و با برنامه ریزی صحیحی در حوزه دریایی و بندری حرکت کنیم، به طور حتم شاهد جهش تولید، پویایی حمل ونقل دریایی و اشتغال آفرینی خواهیم بود.

نایب رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان با بیان اینکه جهش تولید ارتباط مستقیمی با حوزه دریایی و دریانوردی دارد، خاطر نشان کرد: تولید نیازمند عرضه است و بدون بهره مندی از حمل ونقل دریایی زنجیره تامین و عرضه کالا ناقص خواهد بود و به طور حتم جهش تولید می تواند حمل ونقل دریایی کشور را قدرتمندتر کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری برای دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری میان ایران و پاکستان
  • تجارت ۱۰ میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • ۱۰تکنیک پیشرفته برای رتبه‌بندی بهتر درسال۲۰۲۴!
  • توسعه بازار بین‌الملل دیپلماسی جدید شرکت ارتباطات زیرساخت
  • هوشمندسازی، ارتباطات و ماهواره؛ اولویت‌های ستاد اتصال‌پذیری
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • توسعه اقتصاد دریامحور باعث جهش تولید و اشتغال آفرینی می شود