Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@12:17:30 GMT

افزایش چنددرصدی قیمت میلگرد و سیمان طی ۱۰ روز!

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۳۵۱۴

به گزارش اکوفارس، سید البرز حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به نقش گرانی مصالح ساختمانی در افزایش قیمت تمام شده مسکن، گفت: از آنجا که حدود 70 درصد ساخت سازه به قیمت مصالح مربوط می‌شود، مصالح یکی از عمده مواردی است که برروی سازه مسکن تاثیر مستقیم دارد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی 10روز گذشته قیمت میلگرد حدودا رشد 400درصدی و سیمان رشد 200درصدی داشته است، توضیح داد: میلگرد از کیلویی 4هزار تومان به 12هزار تومان رسیده، همچنین یک کیسه 50 کیلویی سیمان از 8هزار تومان به 24هزار تومان افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی این افزایش قیمت نگران‌کننده در حالی اتفاق افتاده که صفر تا صد زنجیره تولید دو محصول میلگرد و سیمان در داخل است و هیچ ارزبری ندارند.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون عمران مجلس، مسئولان و وزرای مربوطه را دراین خصوص مورد سوال قرار داده اما هیچ پاسخی دریافت نشده است، گفت: میلگرد مازاد بر مصرف در کشور تولید می‌شود به همین دلیل هیچ علتی برای گرانی و کمبود آن وجود ندارد.

حسینی با بیان اینکه حوزه مرتبط با مصالح ساختمانی رها شده است اظهار کرد: به نظر می‌رسد؛ حوزه نظارت بر قیمت مصالح قوی نیست یا اصلا نظارتی وجود ندارد به همین دلیل شاهد افزایش قیمت تمام شده مسکن هستیم لذا به زودی تکالیفی را برای دولت در نظر خواهیم گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین خبر داد: "تامین زمین ارزان"، "تامین منابع مالی یا تسهیلات با نرخ سود پایین" و "تثبیت قیمت مصالح" سه محور طرحی است که کمیسیون عمران بررسی آن را در دست گرفته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۱۱ میلیون و ۷۶۱ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل

سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه موفق شده است در سال گذشته با رشد ۷۰ درصدی سرفصل درآمدی عوارض جابجایی کالا مقام سوم کشوری رو به خود اختصاص دهد. ️

وی درباره تعداد بارنامه صادره گفت: طی ۱۲ ماه سال گذشته ۶۶۲ هزار بارنامه برای جابجایی کالا در استان کرمانشاه صادر شد که نسبت به سال گذشته صدور بارنامه افزایش ۱۱ درصدی دارد. ️

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: ۶۶۵ هزار حوله حمل و نقلی نیز در سال گذشته صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. ️

کهریزی، ۱۰ کالای اصلی جابجا شده استان کرمانشاه را مازوت، سیمان کیسه ای، سیمان فله‌ای، کلینگر، چغندر، کنجاله، سنگ سنگبری، گازوئیل، پلی اتیلن و خاک معدنی اعلام کرد. ️

وی افزود: استان کرمانشاه دارای ۲۱۱ هزار راننده فعال حوزه حمل و نقل کالا، ۲۲ هزار ناوگان وانت باری فعال و ۱۵ هزار کامیون حمل و نقل کالای برون شهری است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حمل ۴۰ درصد از کالای استان یزد مربوط به مصالح معدنی است
  • حمل ۴۰ میلیون تن کالا از مبدأ استان یزد 
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • جابجایی بیش از ۱۱ میلیون و ۷۶۱ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • تولید بیش از ۶۰ میلیون پاکت سیمان در زاهدان
  • عمران‌زاده: لغو بازی استقلال ملاثانی - فجر پشت پرده دارد
  • چرا قیمت میلگرد آجدار در سایت فروش آهن مختلف، متفاوت است؟
  • رشد ۲۵ درصدی جابجایی کالا از طریق ناوگان حمل و نقل استان کرمانشاه
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | روز سیمانی‌ها
  • تاکید بر اجرای مقررات ملی ساختمان در کیش