Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که امروز حیات فرهنگی جامعه نیازمند شناخت راه و آموزه‌های شهداست، گفت: بنیاد حفظ آثار لرستان باید با تربیت راویان دفاع مقدس سیره شهدا را در جامعه پیاده کند.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، دوشنبه ۳۰ تیر در دیدار با امیر محمد فهمیده قاسم‌زاده جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با بیان این‌که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) را باید ما حافظ آثار و ارزش هایی بدانیم که در روز عاشورا اتفاق افتاد اظهارکرد: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) به ما یاد دادند که باید حافظ ارزش‌های جهادی باشیم که در طول تاریخ نیازمند آ‌ن‌ها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر این مطلب که براساس آیه قرآن شهدا مردم را صدا می‌زنند برخی این صدا را می شنوند و برخی دیگر نمی‌شنوند، گفت: یادگارها، موزه‌های دفاع مقدس و آثار شهدا، صدا را در گوش افرادی که صدای آن‌ها را می‌شنوند، طنین انداز و تاکید می‌کنند.

شاهرخی با یادآوری این مطلب که شهدا مردم را صدا می‌زنند و می گویند از گذشته پشیمان نشوید و از آینده نترسید و راه شهدا را ادامه بدهید، گفت: حیات فرهنگی جامعه نیازمند شناخت راه شهداست، کمااینکه که در جنگ گاهی گره‌هایی در کار می‌افتاد ولی با دعا و مناجات شهدا این گره‌ها باز می‌شدند که این امر نشان از اخلاص و اعتقاد به راه مستقیم بود.

حیات فرهنگی جامعه نیازمند شناخت راه شهدا

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تاکید بر این‌که مجموعه حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با حفظ آثار شهدا صدای آن‌ها را در جامعه طنین انداز می‌کنند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که شهدا نیازمند طنین انداز شدن صدایشان ندارند بلکه ما در جهت حیات فرهنگی به شناخت شهدا نیاز داریم.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری از لرستان به عنوان مرکز تدین و انقلابی‌گری یاد می‌کنند، گفت: در استان لرستان می‌توان با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیجی و همچنین چهره‌های فرهیخته علمی و فرهنگی که در تمام زمینه‌ها حضور دارند و همچنین نیروهای مسلح که در حفظ آثار شهدا می‌تواند بسیار موثر باشند، استفاده کرد.

شاهرخی با یادآوری این مطلب که طی چندین جلسه، با مدیران سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان در حال استخراج بودجه فرهنگی دستگاه‌ها هستیم، ادامه داد: مدیران استان باید سعی کنند علاوه بر بودجه‌های استانی از بودجه‌های ملی سهم دریافت کنند.

بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان جهاد و شهادت

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که جهت تکمیل باغ موزه دفاع مقدس باید تلاش شود و از ردیف بودجه ملی گرفته شود، ادامه داد: از ظرفیت ۹ نماینده محترم مجلس شورای اسلامی استان در این رابطه بهره گرفت این در حالی است که جهت معرفی بنیاد حفظ آثار به نسل امروز و شهرستان‌های استان، باید نشست‌هایی با جوانان و به عرصه آوردن گروه‌های انقلابی، جهادی و همچنین تشکل‌های اسلامی در سراسر استان برگزار شود.

وی با ذکر این مطلب که استان لرستان از استان‌های اثرگذار در دوران دفاع مقدس بود، خاطرنشان کرد: تربیت روایان دفاع مقدس با هدف پیاده سازی سیره شهدا باید در اولویت کار بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس لرستان قرار گیرد و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت پیشکسوتان جهاد و ایثار و دفاع مقدس بسیار مفید و کارساز خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان نماینده ولی فقیه استان لرستان دفاع مقدس حیات فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، محور‌های هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در گلستان نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس، شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران، مدافعان حرم و امنیت و راهیان نور است.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، رادیویی و دانش آموزی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

افراد تا ۱۵ خرداد می‌توانند آثار خود را از طریق برنامه‌های سروش، ایتا، بله و شاد به شماره ۰۹۱۱۷۰۴۰۰۳ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است