Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@11:36:25 GMT

جهانگیری نامزد انتخابات ۱۴۰۰ خواهد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۴۷۵۰

جهانگیری نامزد انتخابات ۱۴۰۰ خواهد شد

آفتاب‌‌نیوز :

علی صوفی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره جایگاه اسحاق جهانگیری در دولت حسن روحانی گفت: آقای جهانگیری بعد از انتخابات ریاست جمهوری در دولت کم رنگ شد تا جایی که گفت «نمی توانم منشی دفترم را عوض کنم». امروز دیگر او جزء یاران آقای روحانی در دولت محسوب نمی شود.

وی با اشاره به محول شدن وظایف و اختیارات معاون اول دولت به رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: هر چه نقش آقای واعظی در هماهنگی درون دولت پررنگ تر شد، بیشتر نقش آقای جهانگیری به حاشیه رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا شاید گاهی در مواقعی به طور مقطعی و موردی آقای جهانگیری کنار رئیس جمهور حضور پیدا می کند یا آقای روحانی به او مأموریتی می دهد.

این فعال اصلاح طلب نقش واعظی در دولت و مواضع سیاسی او را آشکار خواند و اظهار کرد: به نظر می رسد دیگر آقای روحانی، آقای جهانگیری را به عنوان معاون اول خودش طرف مشورت و مرجع رسیدگی به امور نمی داند چون این نقش را آقای واعظی ایفا می کند. در مجموع الان همه کاره و دست راست آقای روحانی در دولت آقای واعظی شناخته می شود و نام او در همه عزل و نصب ها و تصمیم گیری ها به چشم می خورد.

وی درباره ادامه داد: حزب اعتدال و توسعه می خواهد نقش خودش را در دولت بیشتر کند تا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ دست پر داشته باشد که بتواند یا به صورت مستقیم یا در قالب ائتلاف با یک جریان دیگر به این عرصه وارد شود. حتی در یکی از روزنامه ها خواندم که آقای واعظی برای انتخابات ریاست جمهوری قصد کاندیداتوری دارد.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه از همان روز نخست دولت دوم آقای روحانی مشخص بود که آقای جهانگیری در این دولت نقش تشریفاتی دارد، بیان کرد: اگر جایگاه دولت امروز نزد افکارعمومی تنزل پیدا کرده، برای آقای واعظی باید نقش بیشتری قائل بود تا آقای جهانگیری.

وی درباره احتمال جدایی جهانگیری از دولت حسن روحانی گفت: آقای جهانگیری برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ صراحتا اعلام کرده که کاندیدا خواهد شد. او که ۳ سال با این وضعیتش در دولت کنار آمده تا به هدفی بالاتر برسد، بعید می دانم در سال پایانی بخواهد از جایگاه معاون اولی کنار بکشد. مگر آنکه بخواهد راه خودش را کامل از دولت جدا و خودش را از اوضاع کنونی کشور مبری کند اما بعید می دانم این اتفاق بیفتد.

صوفی درباره موقعیت اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری آینده اظهار کرد: آقای جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ صریح خود را کاندیدای جریان اصلاحات خواند اما به دلیل حضورش در دولت خیلی آسیب دیده است. او به هر حال معاون اول رئیس جمهور محسوب می شود و باید هزینه نارضایتی جامعه از دولت را بپردازد. حالا اینکه او چه برنامه ای دارد تا اعتماد جامعه را به خود برگرداند، نمی دانم.

او گفت: البته آقای جهانگیری می تواند بگوید «به من برای کار در دولت دوم آقای روحانی میدان ندادند» یا هزار و یک دلیل و بهانه دیگر بترشد اما نکته مهم آن است که چقدر این صحبت ها می تواند نگاه افکارعمومی را تغییر دهد. در مجموع معتقدم کسی که عضو دولت آقای روحانی باشد و امیدوار باشد که در انتخابات ریاست جمهوری رأی و اقبال مردم را به خود جلب کند تقریبا نشدنی است.

منبع: سایت نامه نیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اصلاح طلبان اسحاق جهانگیری انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری آقای جهانگیری آقای روحانی آقای واعظی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تعرفه ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرآنلاین، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه نشست شورای معاونین وزارت بهداشت با اشاره به تعرفه ویزیت پزشکان در بخش خصوصی، یادآور شد: تعرفه پزشکان عمومی در سال جاری، ۱۲۶ هزار تومان، پزشکان متخصص ۱۸۹ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص و فلوشیپ ۲۴۱ هزار تومان، متخصصان روانپزشکی ۲۵۱ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص روانپزشکی ۲۸۶ هزار تومان است.

وی جزء حرفه ای اعمال جراحی و خدمات را در بخش خصوصی ۱۰۱ هزار تومان و برای تمام وقت جغرافیایی و بخش دولتی، ۳۰ هزار تومان دانست و گفت: تعرفه های پزشکی امسال نسبت به سال گذشته به طور متوسط ۳۵ درصد افزایش داشته که جای قدردانی از دولت دارد چراکه در دوران گذشته هیچ گاه شاهد رشد ۳۵ درصدی تعرفه ها نبوده ایم.

به گزارش برنا، معاون وزیر بهداشت با اشاره به عقب ماندگی تاریخی در تعرفه های پزشکی نسبت به نرخ تورم، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۰، یک واحد جزء حرفه ای در بخش خصوصی، ۳۶ هزار تومان بوده و بعد از گذشت یک دهه و در سال ۱۴۰۰ به ۵۲ هزار تومان رسیده در حالیکه در آن دهه تورم و ارزش پول ملی، تغییرات زیادی داشته است.

کریمی از جبران عقب ماندگی های تعرفه پزشکی توسط دولت مردمی در دو سه سال گذشته در مسیر حفظ نخبگان و افزایش انگیزه های کاری آنها خبر داد و گفت: از نمونه های توجه دولت به جبران عقب ماندگی ها می توان به افزایش یک واحد جزء حرفه ای در بخش خصوصی از ۵۲ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۱ هزار تومان در سال جاری اشاره کرد.

وی افزایش ضریب کا از ۲۰ به ۳۰ هزار تومان را مبنای تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز عنوان کرد و افزود: پرستاران خدوم دریافتی پایین تری داشتند و با این مساعدت، کارانه گروه پرستاری تا حدودی ترمیم می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاربه نرخ ۴۴ هزار تومانی ویزیت پزشکان عمومی در سال ۱۴۰۰، تاکید کرد: نرخ ویزیت پزشکان در سال جاری ۱۲۶ هزار تومان تصویب و نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود سه برابر افزایش یافته است البته عدد ۱۲۶ هزار تومان نسبت به هزینه های کنونی، زیاد نیست اما جبران عقب ماندگی ها در این دولت، قابل توجه است.

کریمی با بیان اینکه تعرفه های پزشکی ابتدا در شورای عالی بیمه تصویب می شود که افزایش ۴۶ درصدی در نظر گرفته شده بود، گفت: پس از بررسی و تایید این مصوبه در سازمان برنامه و بودجه و طرح آن در هیات دولت، در نهایت افزایش ۳۵ درصدی تعرفه ها ابلاغ شده که مورد حمایت و پوشش بیمه ها نیز قرار می گیرد.

وی یادآور شد: اعمال جراحی بر اساس "ضریب کا" ثبت می شود که به عنوان نمونه عمل آپاندیسیت، ۳۱ کا، آب مروارید ۳۲ کا، سزارین۴۰ کا و زایمان طبیعی ۵۰ کا است و "کا" که واحد دستمزد و به جزء حرفه ای معروف است و هر سال توسط هیات دولت ابلاغ می شود که مبنای قانونی پرداخت است. در بخش خصوصی "کا" از ۳۶ هزار تومان در سال ۱۳۹۰ به ۵۲ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ و ۱۰۱ هزار تومان در سال جاری رسیده است.

معاون وزیر بهداشت از ابلاغ سراسری تعرفه های پزشکی سال ۱۴۰۳ توسط معاونت درمان وزارت بهداشت، در روز جاری خبر داد.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895510

دیگر خبرها

  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • جزییات تعرفه ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری درخصوص اظهارات برخی نمایندگان درباره تحولات بازار ارز
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال
  • حسن روحانی : صهیونیست‌ ها حماقتشان را بار دیگر تکرار نکنند/ جمهوری اسلامی ایران یک منطقه امن می‌خواهد
  • تصاویری از روز شلوغ حسن روحانی/سیاسیون به دیدار رئیس جمهور سابق رفتند /از ظریف، واعظی، نوبخت و زنگه تا مهدی و محسن هاشمی، ابتکار و ...
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • امکانات رایگان رسانه ملی در اختیار نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • تمدید ریاست الماسخاله در فوتبال گیلان