Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان آملی در قالب یک طرح مهم پژوهشی موفق به تولید شربت گیاهی شدند که نتیجه استفاده از این شربت در بهبود وضعیت درمان حدود ۲۹۰ بیمار کرونایی موثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر فرامرز اکبری مدیر شبکه بهداشت آمل در رابطه با تحقیقات انجام شده بر روی داروی گیاهی موثر کرونا، اظهار کرد: مطالعه تحقیقاتی بر روی این دارو با زمینه گیاهی در شهرستان آمل انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مراحل تهیه این داروی گیاهی توسط تیم علمی با مجوز دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران بوده است.

مدیر شبکه بهداشت آمل خاطر نشان در مورد قطعیت اثر بخشی این دارو خاط نشان کرد: نتایج مطالعه بر روی داروی کرونا مربوط به گروه علمی بوده و تایید قطعیت و اثبات اثر بخشی این دارو با نظر گروه علمی وزارت بهداشت خواهد بود.

اکبری با بیان اینکه این دارو برای بیمارانی در بیمارستان آمل تست شده است گفت: ما منتظر تایید وزارت بهداشت در مورد نتیجه عملکرد دارو برای تایید بهبود وضعیت بیماران کرونایی که این دارو به طور داوطلبانه برای آنها تست شده بود هستیم.

دکتر مجید سعیدی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره اعلام نتیجه موثر استفاده از یک شربت گیاهی در درمان بیماران کرونا در شهر آمل که در رسانه‌ها مطرح شده است، اظهار کرد: استفاده از این شربت یک طرح تحقیقاتی بوده است که مجوز این طرح توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران فقط برای استفاده روی تعدادی از بیماران صادر شده است.

وی نیز در خصوص روند اخذ مجوز این فرآورده گفت: مراحل اداری ثبت این شربت در وزارت بهداشت ودرمان برای اخذ مجوزها باید طی شود و در حال حاضر از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران این فرآورده رد یا مورد تایید نیست تا نتایج علمی این تحقیقات کامل شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: برای اعلام اثربخشی دارو باید مورد مطالعه بیشتری قرار گیرد و در حال حاضر به لحاظ علمی و به صورت قطعی نمی‌توانیم تایید کنیم که این داور موثر است به این دلیل که تعداد نمونه‌ها کم بوده است.

وی با تاکید بر اینکه براساس قانونی که مسائل پژوهشی دارد به مجری طرح اعلام شد که درخواست‌شان را مطرح کنند تا در شورا طرح شود و اگر موافقت شد روی تعداد نفرات بیشتری ادامه دهند اظهار کرد:  ما به دنبال اثبات اثربخشی دارو هستیم، روند علمی آن باید طی شود و برای تایید نهایی لازم است که روی تعداد نمونه‌های بیشتری آزمایش شود، البته خود مجری طرح نیز اعلام کرده تایید این دارو بر اساس داده‌های ما قابل استناد نیست و باید روی نفرات بیشتری آزمایش شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: پس از طی شدن این مرحله، نتایج تحقیقات توسط کمیته علمی وزارت بهداشت مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن سازمان غذا و دارو مجوز فراورده‌ها را دریافت می کنند.

سعیدی در ارتباط با مطرح شدن اثربخشی داروی مورد اشاره در این طرح تحقیقاتی در برخی از رسانه‌ها، افزود: برخی از افراد که در این طرح بودند این موضوع را رسانه‌ای کرده و حتی بحث کشف آن را انتشار دادند که مطالب مطرح شده فاقد پایه‌های علمی است.

وی با اعلام اینکه تا زمانی که مطالعات این شربت کامل نشود و با نتایج علمی به اثبات نرسد، بنده نمی‌توانم اظهارنظر کنم و این مسئله باید روند خاص قانونی خویش را طی کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی مازندران وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش فنی ساخت موتورهای ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافتند و طی مراسمی با حضور معاون علمی ریاست‌جمهوری از آن رونمایی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در راستای تحقق اهداف نهضت نرم‌افزاری و توسعه صنایع کشور، گامی مهم در پژوهشکده سامانه‌های هوشمند شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف برداشته شد.

در این پژوهشکده، با همکاری اعضای هیات علمی و جمعی از محققان ایرانی، موتوری 6 سیلندر خورجینی با ظرفیت 4000 سی‌سی بنزینی طراحی و ساخته شد.

این دستاورد ارزشمند که حاصل 4 سال تلاش و پشتکار دانشمندان ایرانی است، به خودی خود گامی بزرگ در راستای استقلال علمی و صنعتی کشور محسوب می‌شود. موتورهای 6 سیلندر خورجینی که کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، صنایع نظامی و تفریحی دارند، پیش از این در داخل کشور تولید نمی‌شدند و نیاز به آنها از طریق واردات تامین می‌شد.

رونمایی از این موتور در حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، نشان‌دهنده اهمیت این دستاورد و عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به خودکفایی در حوزه‌های  فناوری پیشرفته است.

احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/ رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید

دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در این مراسم گفت: قوای محرکه با حجم و توان بالای بنزینی، انواعی از قوای محرکه هستند که در بسیاری از خودروهای استراتژیک و راهبردی و تاکتیکی کاربرد دارند. این نوع موتورها همچنین دارای کاربردهای تفریحی مانند خودروهای افرود را نیز دارند و از این رو، دستیابی به دانش فنی ساخت این نوع موتورها یک نیاز کاملا راهبردی برای کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف با همکاری اعضای هیات علمی و جمعی از محققان ایرانی، پس از 4 سال تحقیق و توسعه عمیق، به دانش فنی ساخت موتورهای 6 سیلندر خورجینی 4 لیتری دنیا دست یافت.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به رونمایی از نمونه مهندسی معکوس شده این موتور با استانداردهای بالا، تأکید کرد: این دستاورد نشان‌دهنده اثبات فناوری‌های موتور خورجینی 6 سیلندر حجم بالا است. دانش فنی این محصول توسط پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه شریف و محققان این شرکت دانش‌بنیان به دست آمده و امیدواریم شاهد توسعه این جریان علمی قوی در کشور و تولید این موتورها برای کاربردهای خاص در آینده باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در پایان سخنان خود، فناوری‌های موتور را از فناوری‌های اصلی و کلیدی در هر سامانه‌ای دانست و گفت: دانش فنی که در این شرکت و با حجم و کیفیت به دست آمده بسیار ارزشمندتر از خود محصول است، چرا که این دانش فنی قابل تسری به سایر حوزه‌ها نیز است.

وی همچنین از حمایت‌های معاونت علمی از این طرح خبر داد و گفت: ما به عنوان پشتوانه اصلی حمایتی شرکت‌ها، بخشی از سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه را بر عهده گرفتیم. یکی از خوشحالی‌های ما این است که این شرکت در همکاری با چندین نفر از محققان ایرانی که در شرکت‌های بزرگ دنیا فعال بودند شکل گرفته و اجرای این تحقیقات سبب شد تا این افراد به کشور بازگردند و دانش اصولی در کشور شکل بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • یافته محققان نشان داد؛ نقش پیوند مدفوع در بهبود علائم حرکتی پارکینسون
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است