Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود رضایی کوچی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کار نه تنها موجب حفظ سلامت انسان‌ها و نجات جان موجودات زنده می‌شود بلکه به تقویت اکوسیستم‌ها و رشد پایدار آنها نیز کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه ضرورت دستیابی به امنیت آب و حفاظت از سیستم‌های آسیب‌پذیر باید به عنوان یک مفهوم حیاتی در سیاست‌گذاری و مدیریت یکپارچه منابع آبی مد نظر قرار گیرد ادامه داد: آب بعد از مصارف گوناگون تبدیل به فاضلاب می شود که برای جلوگیری از آلودگی و حفاظت از محیط زیست در این زمینه باید راهکارهای تخصصی ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: با توسعه روز افزون جوامع شهری و افزایش جمعیت شهرها که نیاز به این مایه حیات را طی این سال‌ها افزایش داده، میزان تولید فاضلاب شهری نیز رشد چشمگیری داشته است.
وی بیان کرد: همزمان با توسعه فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی در جوامع بشری و بروز مسائل زیست محیطی، ارائه راهکارهای بهینه برای محدودسازی تبعات ناشی از مشکلات این حوزه و ‌دستیابی به توسعه پایدار در این زمینه نیز در دستور کار مسـئولان قـرار گرفته است.
رضایی کوچی، از موارد بسیار مهم این حوزه را  جمع‌آوری، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب و همچنین استفاده مجدد از فاضلاب تصـفیه شده در چارچوب مدیریت بهینه مصرف آب برشمرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: اجرا و راهبرد صحیح شبکه‌های جمع‌آوری  فاضلاب نیز از جمله فعالیت‌های مهم و کارآمد در این زمینه است.
او گفت: بهره‌برداری، نگهداری، تعمیرات، بازسازی و نوسازی شبکه‌های جمـع‌آوری فاضـلاب نیازمنـد فعالیـت‌های گسـترده مـدیریتی و مهندسی است که برنامه‌ریزی هدفمند این فعالیت‌ها با استفاده از کارآمدترین روش‌ها را الزامی می‌سازد.
وی اضافه کرد: وجود فاضلاب را نه تنها نباید به عنوان یک مشکل در نظر گرفت بلکه باید آن را به عنوان بخشی از راه‌حل چالش‌هایی دانست که اکثر جوامع در حوزه محیط زیست با آن مواجه هستند.
رضایی کوچی، ضمن تاکید بر ضرورت تغییر دیدگاه‌ها به منظور ارتقای آگاهی و تقویت آموزش برای به اشتراک‌گذاری مزایای استفاده مجدد از فاضلاب گفت: در اغلب مراکز ۸۰ درصد آب مصرفی به فاضلاب تبدیل می‌شود که از این میزان ۹۹ درصد آب است و تنها یک درصد ناخالصی‌های جامد است که همین یک درصد دارای حد زیادی از آلودگی است به نحوی که می‌تواند تمام آب را آلوده کند.
وی افزود: در صورت حذف آلاینده‌ها و ناخالصی‌ها آب موجود می‌تواند دوباره در چرخه مصرف قرار گیرد و در این جهت الزام جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب اثر مثبت و مهمی بر محیط زیست و شرایط عمومی و افزایش کیفیت روان‌آبهای شهر خواهد داشت.
او گفت: اجرای سیستم‌های تصفیه علاوه بر کمک به حفاظت از منابع آب‌های زیر زمینی در برابر آلودگی ناشی از فاضلاب، فواید اقتصادی زیادی از لحاظ افزایش حجم آب با کیفیت و مناسب و بهره‌مندی بخش کشاورزی از آب سالم به جای آب آلوده دارد.
وی افزایش توان شرکت‌های آب و فاضلاب در ارائه خدمات‌رسانی و بالا رفتن کارایی، پویایی و استقلال مالی این شرکت‌ها و اصلاحات اداری نظیر تشکیلات سازمانی و تهیه برنامه‌های راهبردی بهداشتی، بازسازی و بهبود توسعه شبکه آب و توسعه فاضلاب، جلوگیری از آلوده شدن آبهای سطحی و زیر زمینی، بازچرخانی و استفاده از پساب فاضلاب‌ها در صنعت و کشاورزی، استفاده از  این پساب‌ها برای ایجاد زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، استفاده کمتر از منابع آبی موجود و کمک به ذخیره‌سازی آب را از دیگر مزایای اجرای شبکه‌های تصفیه فاضلاب در استان دانست.
رضایی کوچی، در خصوص برنامه‎های در دست اقدام کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه  آب و فاضلاب شیراز هم گفت: حفر هفت حلقه چاه و اجرای ۳۰ هزار متر مکعب مخزن در کوتاه مدت، اجرای ۱۰۰ هزار مترمکعب  مخزن در بلند مدت، اجرای خط انتقال دوکوهک تا پل معالی آباد به طول ۱۶ کیلومتر و خط انتقال غرب به شرق صدرا به طول ۱۷ کیلومتر در کوتاه مدت، تکمیل رینگ شرقی شیراز به طول ۳۴ کیلومتر و اجرای خط انتقال مخازن میانرود به سلطان آباد به طول ۱۶ کیلومتر از جمله این برنامه‌ها است.

برچسب‌ها مدیریت پسماند آب و فاضلاب شیراز واحدهای آلاینده فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت پسماند آب و فاضلاب شیراز واحدهای آلاینده فارس مدیریت پسماند آب و فاضلاب شیراز واحدهای آلاینده فارس رضایی کوچی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار فارس از عملکرد جهادی مدیر کل میراث فرهنگی دیار حافظ

استاندار فارس ضمن تقدیر از اجرای برنامه‌های مذهبی، قرآنی و فرهنگی انجام‌شده توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان طی ایام نوروز، این مهم را نشانه تلاش جهادی مدیرکل متبوع دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان، محمدهادی ایمانیه در بازدید سرزده از غرفه‌های صنایع دستی در مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری این استان در دو ماه اخیر، اظهار کرد: مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس در این مدت جهادی عمل کرد و نمره قابل قبولی گرفته است.

وی افزود: هم اکنون شاهد اجرای حرکات فرهنگی به شکل محترمانه و با سلیقه و متنوع در اماکن تاریخی و گردشگری استان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری فارس و شهرداری شیراز هستیم که حاکی از وقت‌گذاری و علاقه است.

استاندار فارس با اشاره اینکه حمایت از حرکت‌های با انگیزه فرهنگی قطعاً تأثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: به زحمات تمامی عزیزان خوش‌بین هستم و بیش از توقع ما میراث فرهنگی استان در ایام نوروز تلاش کرده است.

ایمانیه با تصریح بر این نکته که اعمال تنوع در اجرای بسته‌های فرهنگی با رعایت شئونات مذهبی در اماکن تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان با وجود اظهار نظر برخی مدعیان انجام شده است، اضافه کرد: در بازدید سرزده از مجموعه حافظیه، وضعیت بسیار خوبی را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی با محوریت مسائل قرآنی و دینی نیز در اماکن تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس در حال اجراست که آن‌ها را مورد رصد قرار داده‌ایم و خروجی مثبتی هم داشته و دارد، چراکه باید با سلیقه با جوانان رفتار کرد.

استاندار فارس همچنین اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی از جمله نورپردازی قلعه دختر در فیروزآباد برای نخستین بار یا تعویض پله‌های چوبی مجموعه جهانی تخت جمشید پس از ۱۸ سال را نشانه حرکت‌های جهادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس برشمرد.

کد خبر 739670

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸ هزار میلیارد ریال برای اجرای دو مصوبه سفر رییس جمهور به بوشهر
  • ضرورت پاسخگویی محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • شناسایی و توقیف دو دستگاه تانکر حمل فاضلاب در شهرستان زابل
  • ضرورت پاسخگویی سازمان محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • تدوین برنامه یک‌ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یک ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • تدوین برنامه یکساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تقدیر استاندار فارس از عملکرد جهادی مدیر کل میراث فرهنگی دیار حافظ
  • ورود بیش از ۳۰۰ فلامینگو به تالاب بین المللی گاوخونی