Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این‌‌که زمان برگزاری کنکور قابل تغییر نیست از احتمال به تعویق افتادن آزمون بورد پزشکی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم، علی اکبر حقدوست در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که به صورت مجازی در وزارت بهداشت برگزار شد، درباره کنکور گفت: هدف اصلی و اساسی این است که فشار و استرس بر مردم را به حداقل برسانیم و سلامت دانشجویان و اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه‌‌ها تضمین شود ضمن رعایت این اصول علاقه مند هستیم آموزش با کیفیت ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از امتحانات، امتحانات کلیدی هستند و قابل تغییر نیستند. نمونه‌های آن کنکور در ایران و برخی آزمون‌های علوم پزشکی مانند دستیاری هستند. این امتحانات بسیار حساس بوده و به صورت ملی است و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق زمان بندی انجام شود.

وی با بیان این‌‌که این موضوع مختص ایران نیست افزود: می‌بینید در هفته‌های گذشته در کشورهایی مانند چین، ترکیه و افغانستان امتحانات اصلی و از جمله کنکورهای سراسری برگزار شد. در مورد سایر امتحانات باید وضعیت آینده را رصد کنیم و بر اساس آن تصمیم بگیریم و از آنجایی که تغییرات بیماری به سرعت انجام می‌شود تصمیم‌گیری از اکنون برای آزمون‌های دو ماه آینده درست نیست و عجولانه است. ما به دانشجویان و داوطلبان قول می‌دهیم سلامت آنها را به عنوان یک اولویت جدی مدنظر داشته باشیم در عین حال وزارت بهداشت برای آموزش پزشکی حساسیت‌های خاص خود را دارد.

وی تصریح کرد: توقف آزمون‌ها و آموزش‌ها به معنی تأمین نشدن نیروی انسانی درمان و بهداشت است که در شرایط فعلی خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، در نتیجه با تعامل نزدیک با معاونت‌های درمان و بهداشت سعی می‌کنیم کمک کنیم تا نیازهای نیروی انسانی شان را تامین کنیم.

آزمون بورد احتمالاً به تعویق می‌‌افتد

حقدوست در خصوص آزمون بورد پزشکی گفت: در این زمینه بحث‌های متعددی صورت گرفت و به دنبال این هستیم که با توجه به چارچوب‌های قانونی و در عین حال حفظ کیفیت آموزش که برای دستیاران نکته بسیار کلیدی است شرایط جدیدی ایجاد کنیم چراکه این افراد بعد از این آزمون‌ها به عنوان متخصص وارد جامعه می‌شوند بنابراین با لحاظ کردن این موارد احتمالاً امتحان بورد که فوریت کمتری نسبت به سایر آزمون‌ها دارد به عقب بیندازیم تا دستیاران استرس نداشته باشند و زوتر وارد حوزه درمان شوند و به محل خدمت خود مراجعت کنند.

تلفیق آموزش مجازی و حضوری در سال تحصیلی جدید

وی درباره آغاز سال تحصیلی و تشکیل کلاس‌ها خاطرنشان کرد: قضاوت کردن در این زمینه برای بازگشایی دانشگاه‌ها و آغاز سال تحصیلی بسیار زود است، ترم آینده تصمیم کلی ما همانند وزارت علوم این است که آموزش تلفیقی شامل مجازی و آموزش حضوری داشته باشیم تا حتی الامکان دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها را شلوغ نکنیم. شاید با جذب بیشتر دانشجویان در بهمن ماه بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم تا دانشجویان کمتری در ابتدای سال تحصیلی وارد دانشگاه‌ها شوند؛ همچنین شرایطی ایجاد کردیم دانشجویان ترم‌های آخر زودتر فارغ التحصیل شوند. خروجی افزایش و ورودی کاهش پیدا می‌کند تا دانشکده‌ها و کلاس‌های درس و خوابگاه‌ها خلوت باشد.

حقدوست افزود: همه دانشجویان جدید الورود از بهمن ماه پذیرش نخواهند شد بلکه اگر در دوره‌های گذشته سهم پذیرش بهمن ماه یک سوم بود الان با هماهنگی با سازمان سنجش درصد بیشتری از دانشجویان جدید الورود ورودی بهمن خواهند بود.

حقدوست درباره بازگشایی مدارس همراه دانشگاه‌ها گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا 15 شهریور آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مدارس خواهد بود اما این بسته به شرایط ممکن است تصمیم‌‌گیری تغییر کند حتی ممکن است جلوتر بیفتد، اگر برای زمستان نگرانی بیشتری داشته باشیم و طبیعتاً باید از فرصت بیشتر آرامش تابستان استفاده کنیم و اگر تابستان شرایط نامساعد داشته باشد باید از فرصت پاییز و زمستان استفاده کرد.

دردسرهای به تأخیر افتادن کنکور سراسری

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت آزمون کنکور ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت آزمون کنکور ویروس کرونا وزارت بهداشت آزمون کنکور ویروس کرونا وزارت بهداشت سال تحصیلی آزمون بورد دانشگاه ها آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان و تعداد سؤالات کنکور ۱۴۰۳+ اینفوگرافیک

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز دوشنبه ۳ اردیبهشت تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در سایت سازمان سنجش برای مشاهده و پرینت فعال است.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و درهای حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ بسته خواهد شد.

در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو ـ معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

در اینفوگرافیک زیر زمان و تعداد سؤالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ را مشاهده کنید:

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • امروز، چهارشنبه آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • زمان و تعداد سؤالات کنکور ۱۴۰۳+ اینفوگرافیک
  • برگزاری نوبت اول کنکور سراسری با حضور ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی