Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شرکت صنایع آذرآب فعالیت خود را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرد و در طول عمر خود فعالیت چشمگیری در طرح‌های بزرگ ملی مانند ساخت دیگ‌های بخار نیروگاه حرارتی شهید رجایی، نیروگاه سیکل ترکیبی قم، نیروگاه شازند اراک، همچنین ساخت مخازن، مبدل‌ها و برج‌ها در پروژه‌های واحد روغن‌سازی پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه گاز کنگان، مجتمع پتروشیمی اراک و پالایشگاه اراک به منصه ظهور رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با خصوصی‌سازی این شرکت، شخصی به نام «فریبرز پرنا» ۳۰ درصد سهام آذرآب را خریداری کرد و در سال ۱۳۹۵ در عین حال که سهامدار عمده شرکت بود، به عنوان مدیرعامل آذرآب معرفی شد.

وی پس از انتصاب به عنوان مدیرعاملی، با اعتبار شرکت آذرآب تسهیلاتی در حدود ۵۰ میلیارد تومان از بانک کشاورزی دریافت و آن را در بورس سرمایه‌گذاری کرد و در ازای دریافت این تسهیلات، بخشی از سهام شرکت را به عنوان ضمانت به بانک کشاورزی واگذار کرد.

پرداخت نکردن تسهیلات از سوی مدیرعامل آذرآب موجب شد که بانک کشاورزی به جای طلب خود سهام ۳۰ درصدی آذرآب را تصاحب کرده و سهامدار آذرآب شود.

توجه نکردن به مسائل شرکت و ورود پرنا به عرصه بورس‌بازی، باعث شد تا در سال ۱۳۹۶ کارگران شرکت در اعتراض به سومدیریت پیش آمده به نشانه اعتراض به کف خیابان‌ها آمده و مسئولان را از این مسائل آگاه سازند و موجب برکناری پرنا از مدیرعاملی شرکت شوند.

با افزایش قیمت سهام آذرآب، پرنا شکایتی را علیه بانک کشاورزی تنظیم و خواهان بازپس‌گیری سهام شد.

با آغاز فعالیت حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس دستگاه قضا و دستور اکید وی مبنی بر رسیدگی سریع به پرونده آذرآب، پرونده در جریان رسیدگی قرار گرفت.

عضو شورای کار شرکت آذرآب در این رابطه گفت: با رویکرد جدید دستگاه قضا این پرونده در جریان رسیدگی قرار گرفت که در مرحله اول رای به نفع پرنا صادر شد، اما با اعتراض بانک کشاورزی و رسیدگی مجدد پرونده در دادگاه تجدیدنظر درخواست مدیرعامل قبلی آذرآب رد و رای به نفع بانک کشاورزی صادر شد.

قاسم احسانی افزود: پرونده دیگری مبنی بر اخذ تسهیلات اقتصاد مقاومتی به نام آذرآب توسط پرنا و هزینه‌کرد آن در جای دیگر در دادگاه مطرح شده که اخیرا تعیین شعبه شده و قرار است به زودی تعیین تکلیف شود.

به گفته وی، تخلفات مطرح شده در این پرونده نیز حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است که با رسیدگی به آن، نفس تازه‌ای به آذرآب دمیده و مشکلات شرکت برطرف خواهد شد.

کد خبر 532604 برچسب‌ها استان مرکزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی بانک کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان در گفتگوی خبری هفته گفت: نیرو‌های فراجا و ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در چارچوب قانون، اقدام به اجرای طرح عفاف و حجاب می‌کنند تحت حمایت دستگاه قضایی استان قرار دارند و هر گونه تعرض به آنها پیگرد قانونی و تشکیل پرونده قضایی را در پی خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری با اشاره به اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های حجاب و عفاف افزود: دستگاه قضایی استان آمادگی کامل را برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی مربوط به این موضوع را دارد و این پرونده‌ها در شعب ویژه رسیدگی خواهد شد.


وی گفت: همه افراد جامعه موظف به رعایت شئونات اسلامی هستند و نهادها، اماکن فرهنگی و تفریحی و اصناف باید اجرای دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر ایجاد محدودیت در ارائه خدمات به افراد متخلف در حوزه عفاف و حجاب را در دستور کار قرار دهند و چنانچه مسئول یا مدیری عمدا در اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین در این زمینه، کوتاهی کند با او وفق مقررات برخورد خواهد شد.

   

دیگر خبرها

  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • مشکل بزرگ واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها و هلدینگ‌ها
  • محکومیت هفت میلیارد ریالی شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان هفت میلیارد ریال جریمه شد
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • چهارشنبه بعد؛ روز تاریخی برای فوتبال ایران | طلسم بزرگ شکسته می شود
  • اختصاصی: پنجم اردیبهشت روز تاریخی فوتبال ایران