Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی قزوین روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به افزایش بارندگی‌های بهاره و تابستان و بالا رفتن جمعیت بند پایان و حشرات از جمله پشه‌ها، احتمال انتقال و شیوع بیماری‌هایی نظیر تب سه روزه در دام سنگین و زبان آبی در دام سبک وجود دارد.

دکتر حمید زینالی اظهار داشت: به دامداران توصیه می‌شود برای پیشگیری جمعیت دامی از ابتلا به بیماری های یاد شده، نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی اقدام کرده و با این بیماری مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زینالی تصریح کرد: با دفع اصولی فاضلاب دامداری‌ها لازم است از ایجاد آب‌های راکد در اطراف دامداری جلوگیری شده و از سایر امکانات و تجهیزات مراقبتی در راستای کاهش جمعیت و پیشگیری از رشد و تکثیر و دور شدن بندپایان و حشرات از اطراف دامداری استفاده شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: با این اقدامات می‌توان از شیوع و انتقال این گروه از بیماری‌ها به دام‌ها جلوگیری و خسارت‌ها را کاهش داد.

زینالی اضافه کرد: دامداران باید نسبت به مایه کوبی به موقع دام‌ها علیه بیماری‌های تب برفکی، لمپی اسکین و آبله اقدام کنند و از هرگونه خرید و فروش و جابجایی دام‌ها با سابقه بهداشتی نامعلوم و بدون مجوز بهداشتی حمل نیز جدا خودداری شود.

این مسوول اظهار داشت: از دامداران انتظار می رود با تیم های دامپزشکی و واکسیناتور در راستای ارائه خدمات دامپزشکی همکاری کرده و هرگونه شیوع و بروز بیماری در دام‌ها و تلفات غیر متعارف را به اداره دامپزشکی شهرستان‌ها و یا شماره تلفن ۱۵۱۲ گزارش بدهند.

برچسب‌ها سازمان دامپزشکی کشور استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور استان قزوین سازمان دامپزشکی کشور استان قزوین بیماری ها دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۵۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: در گشت‌های نظارتی استان تهران بیش از ۴۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک کشف و برای نمونه برداری و تعیین تکلیف، ضبط موقت شد و ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد با حکم معدوم شد. - اخبار استانها -

مسعود محمدیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در استان تهران، با اشاره به برخورد با متخلفان در روزهای اخیر گفت: در پی اجرای طرح تشدید نظارت‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان در استان تهران، اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی تهران، بیش از 6 هزار مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام دادند.

وی افزود: در طرح مذکور که از 1 اسفند سال 1402 شروع شد و تا پایان ماه مبارک رمضان، ادامه داشت؛ 46 اکیپ نظارتی طی بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان تهران بیش از 46 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک کشف و برای نمونه‌برداری و تعیین تکلیف ضبط موقت شد و 81 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف با حکم قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در ادامه با بیان اینکه سلامت غذایی مردم خط قرمز دامپزشکی است، گفت: پرونده 32 واحد متخلف به مراجع قضایی ارجاع و 10 واحد صنفی پلمب شده است.

معدوم‌سازی 47 تن مواد غذایی فاسد

محمدیان در پایان از شهروندان استان تهران خواست ضمن تهیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی، درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با دامپزشکی مراتب را از طریق سامانه 1512 برای پیگیری اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • کشف ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قاچاق بوفالو
  • ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد
  • کشف گوشت قاچاق بوفالو در قشم