Web Analytics Made Easy - Statcounter

« اسماعیل تیرانی» روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: تماس‌های مزاحم انرژی کارشناسان را هدر داده و تمرکز حداکثری در کار را کم می‌کند.
وی بیان کرد: در رهگیری مزاحمت‌های تلفنی تنها یک از شماره در یک شب ۶۵ تماس بی‌هدف  با مرکزاورژانس خمین  گرفته شده است و مسئله مزاحمت‌ها باید هرچه سریعتر ساماندهی شود. 
سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: ۱۵ هزار و ۲۹۰ تماس در سه ماه نخست امسال با این مرکز برقرار شده و این تماس‌ها با توجه به شیوع کرونا روند افزایشی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیرانی گفت: قبل از شیوع بیماری کرونابه‌طور متوسط  ۲ هزار تماس در ماه با مرکز اورژانس خمین برقرار می‌شد که این تعداد در اسفند و فروردین پارسال به ۱۲ هزار تماس افزایش یافت.
سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا بهار امسال از سوی اورژانس این شهرستان به بیمارستان انتقال داده شدند. 
 وی گفت: ۲۹۰ فقره  از ۹۱۷ ماموریت اورژانس این شهرستان در بهار امسال خدمات رسانی در حوزه ترافیکی بوده است.
تیرانی افزود:  چهار نفر از مصدومان ترافیکی امسال خمین بر اثر شدت حادثه  قبل از رسیدن نیروهای اورژانس جان خود را از دست دادند و ۷۴۹ نفر در کل ماموریت ها به بیمارستان منتقل شدند.
سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی خمین اضافه کرد: میانگین زمان رسیدن به محل حادثه در ماموریت های شهری اورژانس خمین  پنج دقیقه و در ماموریت‌های جاده‌ای ۱۰ دقیقه  است که از میانگین کشوری پایین‌تر می‌باشد.
وی تاکید کرد: رضایتمندی مردم خمین از اورژانس پیش بیمارستانی این شهرستان بیش از ۹۵ درصد است.
تیرانی گفت: سه حادثه غرق‌شدگی بهار امسال در خمین رخ داد که  ۲ نفر آنان  جان خود را از دست دادند.
وی با اشاره به سه مورد حمل مصدوم با بالگرد در خمین در سال جاری افزود: پد بالگرد در شهرک صنعتی این شهرستان به‌دلیل خطراتی که کارگران مشغول به کار در این شهرک را تهدید می‌کند در حال پیگیری است. 
 سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: عملیات اجرایی مرکز پیام ۱۱۵ و پایگاه دوم اورژانس شهری با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال و کمک یک خیر آغاز شده و این مرکز با مساحت ۳۰۰ متر مربع ایجادمی‌شود.
تیرانی اظهار داشت: مرکز هدایت بحران دانشکده علوم پزشکی خمین نیز در حال راه‌اندازی است.
وی یادآور شد: مرکز فوریت‌های پزشکی این شهرستان با ۲۳ نیروی عملیاتی دارای یک مرکز اپراتوری، یک پایگاه شهری، سه پایگاه جاده‌ای و چهار دستگاه آمبولانس فعال است.
سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی خمین تاکید کرد: ۹۸ درصد از نیروی پیش بیمارستانی این شهرستان دارای مدرک کارشناسی هستند و اطلاعات علمی آنان به روز است.
تیرانی، نیروهای اورژانس را سنگرسازان بی سنگر و در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا دانست.
مسئول روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی خمین نیز در این نشست با تقدیر از همکاری خوب و هوشمندانه رسانه های این شهرستان در زمان شیوع کرونا، گفت: این دانشکده با همکاری رسانه ها توانست آگاه‌سازی و افزایش حساسیت نسبت به بیماری کووید ۱۹ را  ایجاد کند.
« هادی محمدی» افزود: راهبرد دانشکده علوم پزشکی خمین از بین بردن عادی‌انگاری کرونا در این شهرستان و رعایت فاصله‌گذاری هوشمند، ترغیب به شستشوی مستنر دست‌ها و استفاده از ماسک دراماکن عمومی است.
وی جلوگیری از ناامیدی و ترس بیش از اندازه نسبت به کووید ۱۹ در  جامعه را رویکردهای دانشکده علوم پزشکی خمین در پیشگیری از ابتلای شهروندان به بیماری کرونا بیان کرد.
مسئول روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی خمین با اشاره به پویش «من ماسک می زنم»، اظهار داشت: هدف  این پویش استفاده بیش از  ۷۵ درصد افراد جامعه از ماسک در اماکن عمومی است .
محمدی گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت اکنون ۶۲ درصد از مردم ماسک می‌زنند و رسیدن به شاخص ۷۵ درصد با آگاه ‌ازی جامعه نسبت به راه‌های انتقال بیماری کووید ۱۹ میسر می‌شود.
وی با بیانکه ماسک می تواند ابتلا به بیماری کرونا را ۹۵ درصد کاهش دهد، ادامه داد: رسانه های حقیقی و مجازی در آموزش روش درست استفاده از ماسک نقش مهمی بر عهده دارند.  
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.

ویروس کرونا ابتدا در ووهان چین مشاهده شد و کشور ایران از اواخر بهمن ماه پارسال درگیر این بیماری شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان اورژانس کشور خمین بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان اورژانس کشور خمین بهداشت و سلامت ویروس کرونا سازمان اورژانس کشور خمین بهداشت و سلامت اورژانس خمین بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم

غلامعلی جاودان  رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت افزود: پارسال این طرح در شهر‌های بندرلنگه و حاجی آباد اجرا شد که امیدواریم امسال این طرح به طور کامل در شهر‌های استان اجرا شود.

وی گفت: طرح جامع سلامت در روستا‌های استان اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه افزایش بیمار‌های غیر واگیر از جمله فشار خون افزود: در اجرای طرح سلامت خانواده برای مراقبت از هر دو هزار نفر در حوزه شهری یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده است.

جاودان گفت: ایجاد هزار تخت بیمارستانی از دیگر برنامه‌های امسال دانشگاه علوم پزشکی استان است که امیدواریم با حمایت‌های دولت این برنامه اجرایی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان میناب با ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی و بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس با پیشرفت خوبی در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

جاودان گفت: در دوسال گذشته از فعالیت تاکنون یک میلیون و ۲۲۰ نفر در بیمارستان‌های استان ۱۰ میلیون خدمات بستری استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۱۰۰ هزار زایمان در بیمارستان‌های استان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:۷۰ قلم تجهیزات پزشکی سنگین به ارزش ۶ هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان در بیمارستان‌های استان مستقر شده اند.

جاودان افزود: ۹۰ پایگاه اورژانس زمینی، اورژانس هوایی بال ثابت و ۴ فروند اورژانس دریایی در هرمزگان فعال است.

وی گفت: شناور اورژانس دریایی برای جزیره بوموسی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: برای تجهیز این اورژانس ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

منوچهر کمالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در این نشست با اشاره باینکه در استان ۷۳۰ پزشک متخصص داریم، گفت: در استان ۴۵۳ پزشک متخصص کمبود داریم.

حامد فلاح معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیزگفت: داروخانه‌های استان ۳۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه گرمطالبه دارند.

در پایان این نشست از پوستر جشنواره رسانه و سلامت هرمزگان رونمایی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری