Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس شورای عالی قضایی عراق توضیحاتی درمورد دیدار روز گذشته‌اش با محمد جواد ظریف ارائه کرد.

به گزارش السومریه نیوز، فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق درمورد دیدارش با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت: ظریف به شورای عالی قضایی آمد تا از اقدامات و تحقیقات این شورا در رابطه با حادثه فرودگاه بغداد که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان ایرانی و عراقی شد، مطلع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی این اقدام را بعد از صدور گزارش آنی‌یس کالامار، گزارشگر سازمان ملل در حوزه قتل های غیرقانونی و خودسرانه که اعلام کرد "ترور سردار سلیمانی و المهندس غیر قانونی و این جنایت نقض قوانین بین المللی "است، انجام داد.

زیدان تاکید کرد: به هیات ایرانی گفتیم که شورای قضایی عراق با این حادثه به عنوان اقدام جنایی برخورد می کند و تحقیقات در رابطه با این امر طبق قوانین محاکمات جزایی عراق درحال انجام است به ویژه اینکه یکی از شهدا یعنی ابومهدی المهندس منصب رسمی در دولت عراق داشت زیرا او نائب رئیس الحشد الشعبی بود و این سازمان یکی از موسسات رسمی دولت به شمار می رود، علاوه بر این شهید المهندس نماینده پیشین پارلمان نیز به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: از همان ساعات اولیه که جنایت انجام شد، اقدامات تحقیقاتی در رابطه با آن بر اساس قوانین قضایی عراق آغاز شد و بر اساس این قوانین هر جنایتی که در داخل خاک عراق و یا حریم هوایی و یا آب های منطقه ای آن رخ دهد، صرف نظر از نوع جنایت و  تابعیت مرتکبان و قربانیان آن، مورد تحقیق و پیگیری قرار می گیرد.

رئیس شورای قضایی عراق گفت که پیشنهاد هیات حقوقی همراه ظریف در رابطه با امکان تقدیم شکایت به طرف های بین المللی را بررسی کرده اند و مباحثات در این رابطه ادامه خواهد داشت.

فائق زیدان تاکید کرد که پیش از این نیز در گفت‌وگویی تلفنی با ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران این موضوع را بررسی کرده است .

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف روز یکشنبه در سفری یک روزه به بغداد رفت و با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شورای عالی قضایی رئیس شورای قضایی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا ثبوتی  اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

 آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه، ‌ششم اردیبهشت ماه برای انجام امور بانکی به یکی از بانک‌های بابلسر در محدوده میدان شهربانی مراجعه کرد که به ضرب گلوله نگهبان بانک مجروح و بر اثر شدت جراحات، جان باخت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد