Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان در نامه ای به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرکز استان و چهار روستای گیلان را برای طرح و تایید در شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی صنایع دستی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع در نامه ای به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوشت: با توجه به مصوبه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که در آن بر ایجاد شهرهای صنایع دستی و تأمین زیرساخت های شهرها و روستاهای صنایع دستی تأکید شده است؛ شهر رشت به عنوان شهر ملی رشتی دوزی، روستای ارده شهرستان رضوانشهر به عنوان روستای ملی شال بافی، روستای عنبران شهرستان آستارا به عنوان روستای ملی گلیم بافی، روستای شالما شهرستان ماسال به عنوان روستای ملی چوبتراشی و روستای جیرده شهرستان شفت به عنوان روستای ملی سفالگری سنتی برای طرح و تایید در شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی صنایع دستی اعلام می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این نامه آمده است: استانداری گیلان ضمن تایید فعالیت های شاخص صنایع دستی در موارد فوق، برای ایجاد و ارتقاء زیرساخت های مناسب در مناطق یادشده و تعامل با شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی صنایع دستی، حمایت های مادی و معنوی را خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهر استاندار گیلان وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری روستای ملی صنایع دستی شهر و روستای ملی صنایع دستی عنوان روستای ملی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۲ اثر هنری از قزوین به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور

سید میثم حصاری معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: نشان فاخر صنایع دستی کشور به آثار شاخص و منحصر به فرد تولید شده توسط هنرمندان استان‌ها تعلق می‌گیرد و هر سال داوری آن‌ها به صورت استانی و سپس در سطح ملی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در مرحله داوری استانی ۲۰ اثر از هنرمندان بر اساس شاخص‌هایی، چون خلاقیت در طراحی، حفظ اصالت و مهارت در اجرا توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت پنج اثر به مرحله کشوری ارسال شد تا در کارگروه فنی معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی مورد داوری قرار گیرد.

حصاری بیان کرد: در مرحله داوری ملی از پنج اثر ارسال شده، کار هنری منبت چوب از سوی سید مرتضی عبدحسینی و قفل سنتی استاد حسن کوکبی موفق به کسب نشان فاخر صنایع دستی کشور شدند.

به گفته این مسئول، پیش از این نیز سه اثر دیگر از هنرمندان صنایع‌دستی استان قزوین در رشته تراش شیشه، نگارگری و خراطی چوب نیز موفق به دریافت این نشان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان
  • پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان
  • انتخاب ۲ اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی
  • انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور
  • انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی
  • انتخاب ۲ اثر هنری از قزوین به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور
  • ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی گیلان پرداخت شد
  • کشف و توقیف اشیا تاریخی فرهنگی از قاچاقچیان در گیلان
  • سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار شد