Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:18:37 GMT

تازه‌های کودکانه سروش در بازار حقیقی و مجازی نشر

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۶۲۹۸

تازه‌های کودکانه سروش در بازار حقیقی و مجازی نشر

آدامسی‌ها یک مجموعه داستان چند جلدی با موضوع داستان های تخیلی با چهار شخصیت اصلی نعنایی، زنجبیلی، بادکنکی و آتشی، دکتر موزی و توت فرنگی برای گروه سنی ب است.

در پشت جلد این مجموعه که به قلم زینب علیزاده لوشابی و تصویرگری مهرانه جندقی منتشر شده آمده است:

آدامسی ها موجوداتی بی نظیر و متفاوتند که شبیهشان هیچ جا پیدا نمی شود چون آنها از کارخانه مخصوص بیرون می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آن‌ها وقتی در گرما باشند شُل می شوند و وقتی در سرما یا در آب قرار بگیرند، سفت می‌شوند؛ آن‌وقت باید بروند توی ورزونک. ورزونک دستگاهی است که آدامسی‌ها را ورز می‌دهد تا به شکل اولشان دربیایند. آدامسی‌ها هرکدامشان ویژگی مخصوص به خود دارند. مثلاً آتشی وقتی عصبانی شود موهایش آتش می‌گیرد؛ یا بادکنکی وقتی هیجان زده است پرباد می‌شود.

تازه یک کتاب مهم دارند و آن هم «قانون آدامسی ها» است، این کتاب راهنمای آن هاست برای کارهایی که باید یا نباید انجام دهند.

پس از دفتر قایمکی ها نخستین جلد از این مجموعه که در هفته های گذشته توزیع شد، اکنون سروش نسخه های دوم، سوم و چهارم این مجموعه با عنوان پرواز آدامسی ها، بازی های آدامسی و کِش بازی را منتشر و در اختیار کودکان کتابخوان کشور قرار داده است.

پرواز آدامسی ها اینگونه شروع می شود: «نعنایی به سر بی موی بادکنکی دست کشید: تق تق چیزی آنجا هست؟ خوش به حالت! لازم نیست نگران شستن و سشوار کشیدن موهایت باشی. بادکنکی داشت عصبانی و پرباد می شد ، هیچ کدام از بادکنک ها مو ندارند؛...»

در بازی های آدامسی هم کودکان می خوانند: «چند روز است نعنایی نیامده بازی کنیم . شاید مریض شده، شاید هم با ما قهر کرده، این را بگذار کنار .بیا برویم بازی، می خواهیم چرخونک بازی کنیم ها!، هیس هنوز دو مرحله دیگر مانده ...»

قهرمان داستان کش بازی اما توت فرنگی است، «چه بوی خوبی می دهد، چقدر نو است، اسمش توت فرنگی است، تازه وارد شهر آدامسی ها شده، من یک مریض فوری دارم، شما مراقبش باشید و باهاش بازی کنید تا من برگردم، باغ زنجبیلی همین نزدیکی است. بهتر است برویم آنجا بازی کنیم...»

این آدامسی‌ها هم علاوه بر نشر کاغذی در مسیر کتابراه همراه با عرضۀ نسخۀ الکترونیک مجلات سروش هستند.

دکمه‌های گربه ای 

این کتاب با موضوع داستان های تخیلی نوشته تهمینه حدادی و تصویرگری هاله قربانی در ۲۴ صفحه مصور برای گروه سنی ب است. 

من یک پارچه خال خالی دارم، مامان یک پارچه گل گلی دارد، بابا یک پارچه ساده دارد، شنبه مامان می نشیند کنار چرخ خیاطی. یه کم از پیراهن من را می دوزد، یه کم از شلوار بابا، یه کم از پیراهن خودش را...

دلم یه مهمون می خواد

این کتاب شعر در ۲۰ صفحه مصور نوشته مجبوبه صمصام شریعت و تصویرگری هاجر مرادی است. که برای گروه سنی الف و ب نگارش شده است.

«این چیه روی میزم/ یه ماهی کوچولو/می چرخه تو تنگ آب/غصه داره دل او/می برمش به دریا/پیش تموم دوستاش/می گم برو ماهی جون/مواظب خودت باش...»

گروه سنی الف کودکان سالهای قبل از دبستان و گروه ب سالهای آغاز دبستان (کلاس‌های اول، دوم و سوم) هستند.

همچنین نسخۀ الکترونیک خاله باف باف نوشته فروزنده خداجو، نمایشنامۀ شکاربزرگ شنبه به نویسندگی شهرام کرمی، بازی‌های آدامسی و دفتر قایمکی‌ها از مجموعه کتاب‌های آدامسی‌ها، در نرم‌افزار کتاب‌های الکترونیکی عرضه شده است.

همچنین نسخه الکترونیک سروش کودکان و سروش خردسالان ویژه تیرماه نیز در نرم‌افزارهای کتاب الکترونیک قابل دسترسی است.

برچسب‌ها ادبیات کودک و نوجوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان ادبیات کودک و نوجوان آدامسی ها گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز ۳ اردیبهشت با افزایش ۳ هزار و ۹۲۲ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۴ هزار و ۳۲۱ واحدی در ارتفاع ۷۵۷ هزار و ۷۰۹ واحدی قرار گرفت تا بازار شاهد روند مثبت باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز سهام و حق تقدم ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۴ هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان ثبت شد. همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سرانه فروش امروز ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

او افزود: امروز شاهد ورود نقدینگی ۴۲ میلیارد تومانی حقیقی‌ها به بازار سهام بودیم. در جریان معاملات امروز ۵۲ درصد بازار یعنی ۴۱۲ نماد در وضعیت مثبت و ۴۸ درصد بازار به عبارتی ۳۷۴ نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند. امروز صنعت استخراج کانه‌های فلزی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بود و بیشترین خروج نقدینگی حقیقی‌ها هم به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: از جمله عوامل اثرگذار بر روند امروز بازار سهام را می‌توان روند کاهشی نرخ دلار، تصویب فوریت اصلاح بند س تبصره ۶ قانون، ثبات منطقه و ... نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ورود سروش به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس
  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان جان خاله ۱۴ساله را گرفت
  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان/ خاله ۱۴ساله جان باخت
  • شهد شکرستان به کام مخاطبان
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • تیم اوسمار بهتر از تیم یحیی بازی می‌کند/ با احترام به بیرانوند، حق رفیعی است فیکس پرسپولیس باشد
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • پیشرفت ۵۵ درصدی زائرسرای استان مرکزی
  •  با احترام به بیرانوند، حق رفیعی است فیکس پرسپولیس باشد | پرسپولیس این روزها مثل سیتی بازی می‌کند
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد