Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز در رویداد استارتاپی IOT که به صورت مجازی در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: بر اساس برآوردهایی که شده، تعداد اشیای متصل در دنیا تا انتهای سال ۲۰۲۰ به بیش از ۵۰ میلیارد اشیا می‌رسد که این تعداد ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵برابر سال ۲۰۱۶ است؛ این نشان دهنده یک ترند عجیب و غریب در حوزه اینترنت اشیا است.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه حتی در زمینه سرمایه گذاری روی اینترنت اشیا تحول شگرفی شده است، بیان کرد: اینها نشان می دهند که ترندهای قوی در زمینه اینترنت اشیا ببینیم.

محمدی درخصوص بازار اینترنت اشیا گفت: پیش بینی شده انتهای امسال بازار اینترنت اشیا به ۱.۷ تریلیون دلار برسد که این تقریبا برابر با تولید ناخالص داخلی یک کشور همچون کشورهای ترکیه و کره است .

وی با بیان اینکه بازار اینترنت اشیا تا ۲۰۲۵ به ۵تریلیون دلار می رسد، عنوان کرد: این باعث یک اتفاق عجیب و غریب در حوزه اقتصاد خواهد شد.

وی با اشاره به کاربردهای متنوع اینترنت اشیا گفت: بخش زیادی از اینترنت اشیا که در سال ۲۰۱۸ توانستند در امریکا سرمایه گذار جذب کنند، ۲۵درصد در حوزه شهر هوشمند، ۱۷درصد در هوشمند سازی خطوط تولید، تعمیر نگهداری و زنجیره های تامین بوده اند؛ اینها فرصتهایی را به ما نشان می دهد که ما در کشور کمتر به آن پرداخته ایم.

به گفته محمدی، اینها تلنگری است که اگر به آن دقت نکنیم دچار عقب ماندگی در اکوسیستم نوآوری در زمینه اینترنت اشیا می شویم به همین دلیل در صدد هستیم که از این استارت آپها حمایت های لازم را به عمل آوریم.

محمدی گفت: ما حاضریم از استارتاپ‌هایی که در حوزه های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین، فناوری های مرتبط با تولید هوشمند حوزه هستند حمایت کنیم.

وی با اشاره به مبلغ تسهیلاتی که از سوی معاونت علمی به آنها تعلق می گیرد گفت: این تسهیلات شامل وام ۲۰۰ میلیون تومان کم بهره است که می تواند به وام بلاعوض تبدیل شود.

انتهای پیام/

169 / 336 تسهیلات استارتاپ اینترنت اشیا صندو ق نوآوری معاونت علمی دلار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تسهیلات استارتاپ اینترنت اشیا معاونت علمی دلار اینترنت اشیا معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۲۴ هزار و ۹۴۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲

امتداد - دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن از اعطای ۲۴ هزار و 941 فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و 497 میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر لزوم اعطای تسهیلات مسکن روستایی در جهت جهش تولید مسکن و رونق اقتصاد روستایی در سال ۱۴۰۳، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، مجموعاً به ۴۷ هزار و ۸۴۰ واحد مسکونی روستایی به میزان ۲ هزار و ۶۱ میلیارد تومان، تسهیلات روستایی پرداخت شده است که بخشی از این تسهیلات اعطایی در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۴ هزار و ۹۴۱ واحد مسکونی و به میزان ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان صورت پذیرفته است که با درصد رشد بالایی نسبت به سال ۱۴۰۱ روبرو بوده است.

دکتر حسینی افزود: اعطای تسهیلات مسکن روستایی موجب افزایش انگیزه و رضایتمندی روستاییان گرامی می‌شود که بالطبع این امر در افزایش اشتغال و تولید بخش کشاورزی و دامداری و رونق اقتصاد روستایی موثر است. بدون شک رفع مشکلات و دغدغه‌های روستاییان عزیز در حوزه مسکن، نقش موثری در جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به شهرها و حتی معکوس شدن جهت این مهاجرت‌ها دارد. با توجه به اینکه جهش تولید در بخش کشاورزی و دامداری کشور تنها به دستان توانمند و زحمتکش روستاییان تلاشگر محقق می‌شود؛ وظیفه ما به عنوان خادمان ملت در بانک مسکن است که با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بانک در جهت حمایت از روستاییان عزیز بکوشیم.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین به لزوم حمایت جدی دولت سیزدهم از مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در جهت رفع دغدغه‌های روستاییان گرامی در حوزه مسکن، نسبت به افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی همت گمارد. از این رو سقف این تسهیلات دو مرتبه در طی دولت سیزدهم افزایش یافت. یک بار سقف تسهیلات مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ از ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی به ۲۰۰ میلیون تومان و بار دیگر در سال ۱۴۰۲ از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی افزایش یافت.

دکتر حسینی پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در سال ۱۴۰۳ را یکی از اولویت‌های مهم بانک مسکن دانست و افزود: سعی می‌کنیم تا بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و سیاست‌های ابلاغی دولت محترم بیش از پیش، رضایت و مشارکت هموطنان روستایی را جلب کنیم و ان‌شاا… به لطف خدا و تلاش همکاران بانک مسکن در سال جدید، شاهد جهش تولید مسکن روستایی در کشور باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • معرفی کسب‌وکارها در رویداد «معرکه» نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • اعطای ۲۴ هزار و ۹۴۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ روند و فناوری صنعت کشاورزی